قطعات خودرو

پیشتازی تسلا در بازار آلمان؛ فروش دو برابری نسبت به فولکس واگن!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، موسسه KBA آلمان داده‌های فروش خودروهای برقی در ماه فوریه ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) را منتشر کرد و بر این اساس تسلا تقریباً دو برابر سایر برندها در این کشور اروپایی فروش داشته است.

 

تسلا از زمان تأسیس کارخانه گیگا برلین تاکنون حرف اول را در بازار خودروهای برقی آلمان می‌زند و کراس اوور مدل Y را راهی قاره سبز می‌کند. این پیشتازی حتی باعث شده تسلا مدل ۳ و مدل Y به محبوب‌ترین خودروهای آلمان تبدیل شوند. در حال حاضر KBA اعلام می‌کند در ماه فوریه میزان فروش تسلا در آلمان تقریباً دو برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی فولکس‌واگن بوده است.

 

تسلا در فوریه ۲۰۲۳ تعداد ۱۱,۹۵۲ دستگاه خودرو به آلمانی‌ها تحویل داده و از این نظر پیشتاز بلامنازع بازار است. برندهای آلمانی فولکس‌واگن، آئودی و مرسدس رده‌های بعدی را در اختیار دارند اما حتی کل فروش برندهای یاد شده هم به زحمت از فروش تسلا عبور می‌کنند. فروش خودروهای برقی فولکس‌واگن، آئودی و مرسدس در ماه فوریه به ترتیب برابر با ۶۹۷۲، ۴۷۶۷ و ۴۰۲۹ دستگاه بوده است.

محبوب‌ترین محصول تسلا در آلمان مدل Y است که فاصله زیادی با دیگر خودروها دارد. این خودرو در ماه فوریه به خانه ۶۴۴۲ آلمانی راه یافته است. به نظر می‌رسد حکومت تسلا بر بازار خودروهای برقی آلمان باعث خانه‌تکانی در برندهای دیگر شود. اخیراً فولکس‌واگن اعلام کرد قیمت ID.3 را کاهش خواهد داد تا رقیبی بهتر با مدل Y داشته باشد.

 

البته این خودرو همچنان گران‌تر از تسلا مدل ۳ است. برندهای دیگر تصمیمی مشابه فولکس‌واگن در کاهش قیمت‌ها نگرفته‌اند اما به گسترش سبد محصولات خود به منظور رقابت فشرده‌تر ادامه می‌دهند. مرسدس بهترین مثال برای این روش است و هشت محصول متمایز و برقی را ارائه می‌کند.

 

 

در کل KBA می‌گوید بازار خودروهای برقی آلمان در فوریه ۲۰۲۳ رشد ۲.۶ درصدی داشته است و همین موضوع حاکی از علاقه ادامه‌دار خریداران به چنین خودروهایی است. امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد و در نهایت شاهد زمینی پاک‌تر باشیم.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *