قطعات خودرو

پیش‌فروش چانگان ییدا با قیمت پایه 624 میلیون تومان در چین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چانگان اتومبیل در یک برنامه زنده که در تاریخ ششم فوریه برگزار شد، تایید کرد که پیش‌فروش جدیدترین مدل این شرکت به نام ییدا در نیمه دوم فوریه ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. چانگان ییدا یک سدان اسپرت براساس معماری آرک و مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است. انتظار می‌رود که این مدل در زمان عرضه با قیمت حدود ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار(624 تا 768 میلیون تومان) به فروش برسد.

 

سدان‌های جدید با پیشرانه بنزینی به ندرت عرضه می‌شوند؛ چرا که بیشتر خودروسازان چینی به سراغ مدل‌های برقی سبک رفته‌اند. با این حال شرکت چانگان اتومبیل همچنان در حال گسترش سبد محصولات خود تحت برند چانگان است. ییدا جدید یکی از این مدل‌ها است، هرچند طراحی آن بیشتر شبیه به یک خودروی برقی به نظر می‌رسد.

 

 

چانگان ییدا که از نظر اندازه بین چانگان ایدو و چانگان رائتون قرار می‌گیرد، یک سدان زیبا و اسپرت با سقف شیب‌دار و اسپویلر جذاب در عقب است. برجسته‌ترین عنصر طراحی آن نوار مشکی رنگ روی گلگیرهای جلو است که از چراغ‌های جلو تا حدود سه چهارم کاپوت امتداد دارد. ییدا با ابعاد ۱.۴/۱.۸/۴.۸ متر و فاصله بین دو محور ۲.۷ متر، خودرویی بزرگ با فضای پای زیاد است.

 

 

این خودروی جدید از سبک طراحی جلوپنجره بدون حاشیه خانواده چانگان و چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی بهره می‌برد. قاب مشکی شیشه‌ها، چراغ‌های مات و لوله اگزوز ساختگی به جذابیت اسپرت آن افزوده‌اند، در حالی که لوله اگزوز واقعی در زیر سپر پنهان شده است. این خودرو همچنین آپشن‌های خوبی مانند دستگیره درهای پاپ‌آپ و چراغ ترمز جذاب روی سقف دارد.

 

چانگان ییدا

 

در کابین ییدا یک پنل ابزار ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر لمسی شناور ۱۳.۲ اینچی دیده می‌شود. بالا و پایین فرمان تخت است و انتخابگر دنده در قسمت مرکزی، درست در مقابل نمایشگر چندرسانه‌ای قرار گرفته است.

 

چانگان ییدا براساس پلتفرم دیفرانسیل جلو جدید چانگان به نام آرک ساخته شده است که از خودروهای بنزینی و پلاگین هیبریدی پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم در مجموعه‌ای از خودروهای جدید با برند چانگان شامل کراس‌اوورها، شاسی بلندها و حتی یک سدان‌ بزرگتر مورد استفاده قرار گرفته است.

 

چانگان ییدا از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۱۲۵ کیلووات و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر بهره می‌برد که در کنار یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه کار می‌کند. مصرف سوخت این خودرو ۵.۹۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که مناسب است اما چندان کم نیست.

 

چانگان اتومبیل یک شرکت خودروسازی چندملیتی چینی است که دفتر مرکزی آن در چونگ کینگ چین قرار دارد. این شرکت یکی از چهار خودروساز دولتی بزرگ چین است و با فورد و مزدا سرمایه‌گذاری مشترک دارد. این شرکت طیف گسترده‌ای از خودروها را تحت برندهای مختلف از جمله خودروهای سواری، مینی ون‌ها و کامیون‌های تجاری تولید می‌کند. برند چانگان ترکیبی از خودروهای بنزینی مقرون به صرفه و خودروهای برقی سبک را تولید می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *