قطعات خودرو

پیش‌نمایش کابین محصولات جدید DS با تمرکز بر راحتی سرنشینان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شرکت دی اس فرانسه با انتشار تصاویری از کابین مدرن محصولات جدید خود رونمایی کرد. بر اساس آنچه مشاهده می‌شود این برند روی راحتی سرنشینان تمرکز دارد.

 

عصر خودروهای برقی، تکنولوژی‌های کمک‌راننده و دیگر ویژگی‌ها باعث شده‌اند خودروسازان بیش از هر زمان دیگری درباره کابین محصولات خود فکر کنند. تناسبات و امکانات جدید باعث شده‌اند طراحان داخلی خودروها با دست بازتری کار کنند و دی اس فرانسه نیز می‌خواهد با طراحی جدید کابین محصولاتش وارد مرحله جدیدی شود. کابین جدید محصولات این شرکت با نام M.i 21 شناخته می‌شود و چیزی فراتر از یک کانسپت است.

دی اس کابین جدید خود را “بیانیه طراحی” می‌نامد زیرا برخی نیازهای رگلاتوری، صنعتی و اقتصادی را برای اطمینان از تولید سریع‌تر به همراه دارد. کابین جدید دی اس به تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های بصری متنوعی مجهز بوده و از نورهای متنوعی استفاده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نورهای دایره‌ای درب‌ها اشاره کرد. خودروساز موردبحث همچنین فضای در دسترس را گسترش داده و تونل و کنسول مرکزی را نیز حذف کرده است. داشبورد نیز به‌صورت شناور در جلوی صندلی‌ها قرار دارد و حتی باعث ایجاد فضای بیشتری می‌شود.

 

دی اس همچنین اینترفیس انسان-ماشین را ارتقا داده و می‌گوید نمایشگرهای بکار رفته در زمان خاموش بودن زشت هستند و ارزش زیبایی بیشتری ایجاد نمی‌کنند به همین خاطر M.i 21 این مشکل را با تابش اطلاعات روی نواری که می‌تواند برای نمایش اطلاعات روشن شده یا برای نشان دادن تریم بکار رفته در کابین شفاف شود حل کرده است. سرنشینان می‌توانند به‌صورت صوتی یا کنترل‌های روی استراحت گاه دست مرکزی چنین سیستمی را کنترل کنند. تنها نمایشگرهایی که فاقد چنین ویژگی‌ای هستند دوربین‌های جانبی خواهند بود.

تیری متروز مدیر طراحی دی اس می‌گوید این برند معمولاً ویژگی‌هایی همچون M.i 21 را در معرض دید عموم قرار نمی‌دهد زیرا بیش ‌از حد آینده‌نگرانه است. البته کابین جدید دی اس در نمایشگاه طراحی پاریس که روزهای آینده برگزار خواهد شد به نمایش درمی‌آید.

 

فرانسوی‌ها تنها خودروسازی نیستند که روی طراحی کابین و اینترفیس های آن تمرکز دارند. اوایل سال جاری بود که آئودی پیش‌نمایشی از زبان طراحی محصولات آتی خود را به نمایش گذاشت. ارباب حلقه‌ها طراحی کابین و اینترفیس محصولات خود را قبل از طراحی بدنه شروع خواهد کرد.

 

 

کادیلاک نیز اخیراً روی اهمیت طراحی کابین بر محصولات آینده تأکید کرده و بنابراین واضح است که صنعت خودرو کاملاً در حال تغییر بوده و دی اس درباره تکامل بعدی کابین خودروها فکر می‌کند. نمایشگرهای بزرگ یکی از ویژگی‌های جدیدی هستند که می‌توانند باعث ایجاد خلاقیت شده و راحتی را نیز افزایش دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *