قطعات خودرو

چرا بایدن به رای مسلمانان توجه نشان داد؟

جو بایدن اولین رئیس جمهور آمریکاست که در زمان تبلیغات انتخاباتی سراغ مسلمانان رفت. در حالی اسلام هراسی یک راهبرد برای برخی سیاستمداران آمریکایی است. این کار او می‌توانست به ریزش آرای او در میان کسانی که از مسلمانان نفرت دارد منجر شود. اما او این کار را کرد.

تعداد دقیق مسلمانان در آمریکا مشخص نیست زیرا پرسش از باورهای دینی افراد در سرشماری های رسمی ممنوع است. گمانه زنی‌ها بین 3 تا 6 میلیون نفر را در آمریکا مسلمان برآورد می‌کنند. جو بایدن و کاملا هریس در دو هفته پایانی کارزار انتخاباتی خود به دیدار مسلمانان رفتند و بایدن به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد که پيامبر خدا می فرماید: هر يك از شما منكرى را ديد بايد با دست خود آن را تغيير دهد واین حداقل ایمان است. اگر نتوانست، با زبانش تغيير دهد و باز اگر نتوانست، در قلبش آن را انكار كند. بایدن در مناظره با ترامپ نیز در بحث خاورمیانه از واژه « ان شاء الله » استفاده کرد. بایدن قول هایی به مسلمانان داده که اهم آن‌ها موارد زیر است.

  • پایان ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای مسلمان در اولین روز کار دولت خود.
  • دستور به وزارت دادگستری آمریکا برای تخصیص منابع بیشتر برای مبارزه با جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی ضد ادیان.
  • تضمین مشارکت بیشتر مسلمانان در مناصب رسمی دولتی
  • گسترش مراقبت‌های بهداشتی برای همه آمریکایی‌ها  از جمله مسلمانان، صرف نظر از درآمد و نژاد.
  • سرمایه‌گذاری در رشد اقتصادی آمریکایی‌ها از جمله مسلمانان، با افزایش حداقل دستمزد به ساعتی ۱۵ دلار، تقویت اتحادیه‌های بخش دولتی و خصوصی و رفع شکاف دستمزد.
  • محکومیت نقض حقوق مسلمانان در جهان، از جمله موارد نقض حقوق مسلمانان اویغور در چین و روهینگیا در میانمار.

رمز گشایی از رفتار بایدن

اول: بایدن تعداد مسلمانانی که می‌توانستند رای دهند را قابل توجه می‌دانسته و روی آراء ایشان حساب باز کرده است.

دوم: بایدن می‌دانسته رفتار ترامپ و نفرت پراکنی او علیه مسلمانان فقط روی برخی طرفداران خودش تاثیر داشته و نمی تواند موجب ریزش آرای وی شود. معنی دیگرش این است که اغلب مردم آمریکا اسلام هراسی ها را باور ندارند

سوم: بایدن به دنبال جلب حمایت مسلمانان خاورمیانه، شبه قاره هند و چین در صورت پیروزی است که می تواند از برگ‌های ذیقیمت او در سیاست خارجی آمریکا باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است