قطعات خودرو

چرا تویوتا لندکروز بازی را در آمریکا باخت؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از به گزارش خودروتک، تویوتا لندکروز در خاورمیانه و از جمله ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. تا آنجا که برای بسیاری تویوتا لندکروز نهایت ماشین به حساب می آید.

 برای همه مردم دنیا اینگونه نیست. مثلا در اروپا اصلا تویوتا لندکروز را نمی پسندند و در نهایت تویوتا پرادو است که با نام تویوتا لندکروز در سطح اتحادیه اروپا بازار محدودی دارد.

 

در بازار آمریکا هم ماجرا همینگونه پیش رفت. تویوتا لندکروز البته ماشین بسیار خوبی است و تقریبا نیاز 80 درصد علاقمندان به آفرود و بیراهه نوردی را حتی در مدل استاندارد و تیونینگ و تقویت نشده هم برطرف می کند. اما در بازارهای رقابتی همه چیز قابلیت فنی نیست.

در اغلب بازارهای اصلی خودرو مانند اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل آنکه فروش اقساطی و لیزینگی خودرو وجود دارد، مردم خودرو را برحسب کاربری خریداری می کنند.

در شهرهای بزرگ کمتر کسی تویوتا لندکروز یا دیگر خودروهای فول سایز SUV را سوار می شود مگر آنکه برایش کاربری داشته باشد.

 

به جای آن یک خودرو سدان یا هاچبک اقتصادی می خرد و خودرو SUV خود را هم در پارکینگ نگه می دارد برای روزهایی که قصد رانندگی بیرون شهر یا طبیعت و آفرود رفتن را دارد.

از سوی دیگر برخلاف ایران که این خودرو یک خودرو لوکس شده است که دلیلش هم قیمت ارز و ممنوعیت خودروهای 2500 سی سی به بالا و بعد هم ممنوعیت کامل واردات خودرو است، که موجب شده این SUV عملا در بازار رقیبی نداشته باشد، در دیگر بازارها تویوتا لندکروز نه تنها لوکس نیست، بلکه یک خودرو نیمه لوکس هم به حساب نمی آید. یکی دیگر از مشکلات تویوتا لندکروز در بازار آمریکا کم آپشن بودن آن در مقایسه با رقبا بود.

بخشی از علاقه در ایران به این خودرو به طراحی و ظاهر با ابهت این خودرو در خیابان هایی باز می گردد که رقیبی برای آن وجود ندارد. دقیقا اسلحه ای که در بازار خودرو آمریکا از دست این خودروخارج شده است. این خودرو خودرو با ابهتی از نظر ظاهر است اما نه در برابر خودروهایی همچون شورولت سابربن، کادیلاک اسکلید، شورولت تاهو، جی ام سی یوکان، دوج دورانگو SRT و دیگر شاسی بلندهای آمریکایی. در بازاری که به شورولت تراورس می گویند کراس اوور و نه شاسی بلند SUV ، طبیعی است که دیگر خیلی جای عرض اندامی برای این خودرو باقی نمی ماند!

در حقیقت فرهنگ سوار شدن خودروهای بزرگ وقتی نام پیکاپ و تراک یا SUV به میان می آید در بازار آمریکا موجب شد تا تویوتا لندکروز از این نظر از رقبا عقب بیافتد. در نهایت هم فعلا راهکاری که به ذهن تویوتا رسیده است عرضه تویوتا سکویا روی همان پلتفرم تویوتا لندکروز اما با ظاهر و ابعادی بزرگتر است تا بلکه بتواند با رقبای آمریکایی خود برابری کند.

جیپ گرند واگنیر:

جیپ گرند واگنیر 2023

جی ام سی یوکان:

جی ام سی یوکان 2023

شورولت سابربن:

شورولت سابربن 2021

جی ام سی هامر:

جی ام سی هامر الکتریکی 2022

شورولت تاهو:

شورولت تاهو 2021

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *