قطعات خودرو

چرا خریداران خودرو رنگ ‌های خنثی را انتخاب می کنند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، یکی از مواردی که با اولین حضور در خیابان‌های کشورمان نظر هر بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند، حضور خودروهایی با رنگ ‌های خنثی مانند سفید، طوسی و نقره‌ای در سطح خیابان‌ها است. این موضوع برای خیلی از توریست‌هایی که از کشورهای دیگر به کشور ما می‌آیند نیز جای سوال بوده و احتمالا از شما که این مقاله را می‌خوانید در این خصوص سوال شده است.

شاید تصور این باشد که شرکت‌های خودروساز ترجیح می‌دهند که رنگ‌های ساده و خنثی را تولید و به بازار عرضه کنند اما با نگاهی به وب‌های فروش خودروسازان با لیست بلندبالایی از رنگ‌ها مواجه می‌شویم که قابل سفارش است و چرا خریداران از این لیست رنگ‌ها تنها به رنگ‌های خنثی اکتفا می‌کنند جای بحث است. در این مقاله خودروبانک به موضوع انتخاب رنگ‌های خنثی و نقش شبکه دلالان بازار خودرو در این خصوص می‌پردازیم.

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب رنگ خنثی برای خودرو کاسبان و دلالان بازار خودرو هستند و مطمئنا شما نیز اگر برای خرید یا فروش خودرو به نمایشگاه‌ها مراجعه کرده باشید با این جمله که این رنگ سریع به پول تبدیل می‌ود و فلان رنگ خوش فروش نیست و از این دست جملات آشنا هستید. از آن‌جایی که خودرو در کشور ما به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، ناخودآگاه خریدار یا فروشنده برای خرید خودرو مسائلی مانند خوش فروش بودن آن را نیز در نظر می‌گیرد و نگران خواب سرمایه خود در زمان نیاز به پول را دارد و فروشندگان بازار خودرو نیز از این نگرانی استفاده کرده و به این موضوع دامن می‌زند.

 

موضوع تحمیل خرید رنگ‌های خنثی برای خریداران خودرو، معضلی است که حق انتخاب صاحبان را برای داشتن یک خودرو خوش‌رنگ را گرفته و باعث شكل گيري خيابان‌هايي فاقد رنگ هاي جذاب و شاد شده است و در اصل این مسئله باعث جلوگيري از انتخاب مشتری بر اساس سليقه واقعي‌اش می‌شود. دلال یا واسطه با هدف تحمیل گزینه مورد نظر خود به مشتری، در فکر و ذهن مشتری مصرف‌کننده این ترس را ایجاد نموده که خرید خودرو رنگ غیر باعث عدم فروش خودرو می‌شود، در صورتی‌که فرد خریدار یک مصرف‌کننده بوده و ممکن است سالیان سال قصد فروش خودرو را نداشته باشد و موضوع انتخاب رنگ مورد سلیقه خریدار تاثیر آنی در شرایط فعلی او نداشته باشد.

 

بنطر می‌رسد نگاه سرمایه‌ای و ترس از کاهش ارزش سرمایه و همچنین تلاش‌ها و پیشنهادات مغرضانه دلالان بازار خودرو باعث این شده است که بازار خودروهای کشور به یک بازار بی‌روح و بی‌رنگ و لعاب تبدیل شود و جذابیت بصری از این بازار حذف شود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است