قطعات خودرو

چرا خودروهای چینی در ایران اینقدر گران هستند؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خانه ملت، وی افزود: برخی شرکت‌ها با سوءاستفاده از خلاء پیش‌آمده و فاصله قیمتی بسیار خودروهای ایرانی و‌ خارجی، کالاهای خود را نسبت به بازارهای جهانی و قیمت‌گذاری در چین حدود سه برابر بیشتر در ایران به فروش می‌رسانند.

نماینده آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت‌ها قطعات خود را با محصولات کلیدی کشور به‌ویژه مس و براساس ارز نیمایی به صورت تهاتری وارد می‌کنند. در واقع به‌ازای صادرات این مواد، قطعات خودروی خود را وارد می‌کنند ‌و خودرو را مونتاژ کرده و در بازار داخل با قیمت‌های سه‌برابری به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر، بازار خودرو به‌ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیرمنطقی و خارج از قواعد در حال قیمت‌گذاری است، ادامه داد: خودروهای چینی از یک شرکت خصوصی در ایران یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان است در‌حالی‌که قیمت جهانی و قیمت این خودرو در خود چین حدود ۲۰هزار دلار است.

این درحالی است که خودروهای چینی در کشور مونتاژ می‌شود و وارداتی نیست در وضعیت کنونی خودروهای مونتاژی‌ها حداقل باید به  قیمت ارزی خارج و نهایت با ۳۰درصد سود و عوارض فروخته شوند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است