قطعات خودرو

چری آریزو ۸ استیشن واگن جدید چگونه خواهد بود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مراسم رونمایی از سدان پرچمدار آریزو ۸ تابستان گذشته برگزار شد و حدود یک سال بعد این خودرو در روسیه عرضه شد. از نظر ابعاد (۱.۴۷/۱.۸۳/۴.۷۵ متر، فاصله محوری ۲.۷۷ متر) می‌توان آن را در کلاس D طبقه‌بندی کرد که تا مدتی پیش در بازار روسیه مدل‌هایی مانند هیوندای سوناتا، کیا K5 و تویوتا کمری در این دسته‌بندی قرار داشتند.

 

دو مورد آخر نسخه استیشن واگن هم داشتند و بسیاری از رقبای اروپایی هنوز هم این نسخه را ارائه می‌دهند، که اوپل اینسیگنیا، پژو ۵۰۸، اشکودا سوپرب و فولکس واگن پاسات از جمله آن‌ها هستند. در حال حاضر چنین مدل‌هایی در بازار روسیه وجود ندارند، بنابراین یک استیشن واگن چینی می‌تواند این خلاء بازار را پر کند.

 

 

استیشن واگن ارائه‌شده در رندرها، تا ستون B مشابه نسخه سدان است و تمام تغییرات مربوط به بخش عقب بدنه می‌شوند. چراغ‌ها و سپر مشابه مدل پایه هستند، چون ارتفاع نسبتا کم صندوق عقب سدان برای یک استیشن واگن کاملا مناسب است. این مدل می‌تواند یک گزینه عالی به عنوان خودروی خانوادگی باشد. علاوه بر این، بسیاری بر این باورند که آریزو ۸ باید در ناوگان تاکسیرانی روسیه جایگزین کیا، تویوتا و هیوندای مذکور شود، که برای این منظور هم یک صندوق عقب بزرگ مفید خواهد بود.

 

 

آریزو ۸ استیشن واگن

 

سدان آریزو ۸ در ابتدا با موتور ۱.۶ لیتری توربو بنزینی چهارسیلندر TGDI عرضه شد که نسخه روسی آن توان ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر تولید می‌کرد. اما اواسط سال جاری فروش نسخه قدرتمندتر با پیشرانه ۲ لیتری TGDI که توان ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر تولید می‌کند در چین آغاز شد. هر دو مدل به جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه و سیستم دیفرانسیل جلو مجهز هستند.

 

سدان آریزو ۸ در روسیه با موتور ۱.۶ لیتری و در سه تیپ عرضه می‌شود. مدل پایه پرستیژ با قیمت ۳۴۰۹۹۰۰ روبل و مدل بالارده Ultimate SE تقریبا ۱۵۰ هزار روبل گران‌تر به فروش می‌رسد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *