قطعات خودرو

چری برندهای اومودا، جیکو و اکسلنتیکس را به اروپا می آورد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت خودروسازی چری طی دو سال آینده سه برند را در سراسر اروپا معرفی و مجموعه‌ای از شاسی بلندهای جدید را در قاره سبز روانه بازار خواهد کرد.

 

این خودروساز چینی در حال آماده‌سازی برای عرضه برندهای اومودا و جائکو در تمام بازارهای اصلی اروپا از جمله بریتانیا، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه است. برند تمام برقی اکسلنتیکس این شرکت نیز به اروپا می‌رود و تا اوایل سال ۲۰۲۵ اولین محصولات خود را عرضه خواهد کرد.

 

جوچن توتینگ، مدیر عامل چری اروپا در گفتگو با رویترز اعلام کرد که برندهای اومودا و جیکو هر کدام تا پایان سال ۲۰۲۵ سه شاسی بلند عرضه خواهند کرد. این خودروها شامل مدل‌هایی با موتور درون‌سوز، هیبریدی و برقی خواهند بود که در نقاط مختلف اروپا عرضه می‌شوند.

 

توتینگ تایید کرد: “‌ما با این دو برند بر روی بخش در حال رشد شاسی بلند تمرکز کرده‌ایم… تا اطمینان پیدا کنیم که می‌توانیم ارقام فروش قابل توجهی را در زمان نسبتا سریع داشته باشیم.”

 

اومودا 5

 

اولین مدل جدیدی که توسط چری در اروپا عرضه می‌شود، اومودا ۵ است. این شاسی بلند هم‌اکنون برای بازار بریتانیا رونمایی شده و به زودی نسخه درون‌سوز آن روانه بازار اسپانیا خواهد شد. توتینگ اعلام کرد که نسخه‌های درون‌سوز و برقی این مدل نیز از آوریل سال آینده با قیمت حدود ۳۰۰۰۰ یورو در آلمان عرضه خواهند شد.

 

توتینگ نگران تعرفه‌های بالقوه‌ای نیست که روی خودروهای چینی فروخته‌شده در اروپا اعمال می‌شود. در واقع چری تا حدی از موفقیت برندهای جدید خود مطمئن است که شاید تا سال ۲۰۲۴ یک کارخانه مونتاژ اروپایی را راه‌اندازی کند.

 

وی در ادامه گفت: “هر جا که احساس کنیم می‌توانیم فروش خوبی داشته باشیم، برای ما نشانه‌ای است برای اینکه باید تولید داخلی نیز داشته باشیم.”

 

چری در حال حاضر ۱۰ کارخانه مونتاژ را در خارج از چین اداره می‌کند، اما هنوز مطمئن نیست که یک کارخانه موجود را از یک خودروساز قدیمی خریداری خواهد کرد یا کارخانه خود را در اروپا خواهد ساخت.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *