قطعات خودرو

چین به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، صنعت خودرو چین به دلیل صادرات گسترده خودرو به روسیه و آمریکای لاتین، در حال تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان است. ژاپنی‌ها برای چند دهه بر بازار خودرو جهان تسلط داشته‌اند. همچنین صنایع خودروسازی آلمان و کره جنوبی نیز در خارج از مرزهایشان بسیار فعال هستند. با این حال چین هر سه صادرکننده بزرگ خودرو در جهان را به چالش کشیده است تا خودش عنوان اول را در اختیار بگیرد.

 

به نظر می‌رسد چین توانسته است در تمامی طول سال 2023، این برتری را حفظ کند. انجمن خودروسازان چین (CAAM) می گوید این کشور طی سال 2023 میلادی 4.41 میلیون دستگاه خودرو صادرات داشته است. این میزان صادرات، افزایش 58 درصدی را نسبت به سال 2022 میلادی نشان می‌دهد. صنایع خودروسازی ژاپن در 11 ماهه نخست سال 2023 موفق شدند تا 3.99 میلیون دستگاه خودرو تولید کنند که رشد پنج درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

 

فروش گسترده خودروهای چینی در بازار آمریکای جنوبی و روسیه به صنایع این کشور کمک می‌کند تا صادرات خود را افزایش دهند.

 

کی ام سی جی7

 

 

این کشور بین ژانویه تا اکتبر 730000 دستگاه خودرو به روسیه صادر کرده است. این میزان در مقایسه با صادرات خودرو این کشور به روسیه در سال 2022، هفت برابر شده است. 330000 دستگاه خودرو نیز از چین به مکزیک صادر شده‌اند که نسبت به سال گذشته 71 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین چینی‌ها در تلاش هستند تا خطوط تولید خود را در مکزیک احداث کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ورود ساده‌تری به بازار ایالات متحده داشته باشند.

 

تمام صادرات خودروهای این کشور دارای برند چینی نیستند. در حالی که BYD نیروی اصلی در صادرات خودرو این کشور است، تسلا، ولوو، بی‌ام‌و و بیوک همگی خودروهایی در چین می‌سازند که در جاهای دیگر فروخته می‌شوند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *