قطعات خودرو

کابین خودرو کثیف‌تر از سرویس بهداشتی!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،اگر به‌طور منظم در خودرو خود غذا می‌خورید، ممکن است بخواهید در این تصمیم تجدید نظر کنید؛ زیرا یک مطالعه جدید نشان داده است که تمیزی سرویس‌های بهداشتی به‌طور میانگین از کابین خودروها بیشتر است.

این مطالعه به‌سفارش موسسه Scrap Car Comparison توسط محققان دانشکده علوم زیستی دانشگاه استون در انگلستان انجام شده و طی آن آن‌ها دو چشمه سرویس بهداشتی و پنج دستگاه خودرو را از جمله یک مورد که تنها دو سال عمر داشته، با یکدیگر مقایسه کرده و از آن‌ها نمونه‌برداری کرده‌اند.

متاسفانه نتایج کمی مشمئزکننده است؛ زیرا تمام کابین خودروهای بررسی‌شده در این مطالعه حاوی باکتری‌های مدفوع بودند. با کمال تعجب، بالاترین سطح باکتری‌های مدفوع درصندوق یافت شد و محققان خاطرنشان کردند که این همان منطقه‌ای است که اکثر مردم مواد غذایی خود را در آنجا نگهداری می‌کنند.

همچنین باکتری‌های مدفوع معمولا روی صندلی راننده نیز یافت می‌شوند که تعجب‌آور نیست. درمورد «کثیف‌ترین» مکان‌ها در خودروها، صندوق‌عقب برنده بلامنازع این رقابت است؛ زیرا به‌طور متوسط 1425 باکتری در آنجا پیدا شد.

پس از آن صندلی راننده با 649 باکتری، شیفتر دنده با 407 باکتری، صندلی عقب با 323 باکتری و داشبورد با 317 باکتری قرار دارند. جالب اینجاست که یکی از تمیزترین قسمت‌های خودرو فرمان است؛ این موضوع کمی تعجب‌آور است؛ زیرا رانندگان دست خود را روی فرمان نگه می‌دارند؛ اما محققان بر این باورند که این عادت می‌تواند با افزایش استفاده از ضدعفونی‌کننده دست در طول همه‌گیری ویروس کرونا توضیح داده شود.

این مطالعه کوچک همچنین نشان داد که هرچه وسیله نقلیه قدیمی‌تر باشد، احتمال وجود باکتری‌ها در کابین خودرو بیشتری در آن وجود دارد. همان‌طور که گفته شد درنتیجه این تحقیق دکتر جاناتان کاکس خاطرنشان کرد: «نیازی نیست بیش از حد نگران باشیم» اما مردم «باید توجه داشته باشند که همه کثیفی‌ها قابل مشاهده نیستند.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *