قطعات خودرو

اشتباه در محاسبه آلایندگی کامیون های هینو، زیرمجموعه تویوتا؛ فراخوان بزرگ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هینو موتورز زیرمجموعه تویوتا در زمینه تولید کامیون و اتوبوس‌، همچنین خودروهای لندکروزر، FJ کروزر و کامیون‌های دینا و کامیون های هینو را می‌سازد. این شرکت کارخانه‌هایی در ژاپن و تایلند دارد و کارخانه‌های آن در آمریکا قطعات مخصوص تویوتا را تولید می‌کنند. موتورهای ساخت این شرکت در برخی از مدل‌های ایسوزو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته مقامات این شرکت در یک کنفرانس خبری، تقریباً ۱۱۵،۰۰۰ خودرو دچار مشکل آلایندگی هستند. فعلا به نظر می‌رسد که این مشکل فقط به محصولات کارخانه‌های ژاپنی محدود می‌شود. کارکنان در حال تعویض قطعات سیستم اگزوز بوده‌اند تا به نتایج مطلوب برسند ، اما این کار منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است.

 

هینو

 

مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به این شرکت اطلاع داده بودند که کامیون‌های آن‌ها استاندارد نیستند. پس از چهار سال، این شرکت تازه تصمیم گرفته است تا محصولاتش را فراخوانی کند، فروش را به طور موقت متوقف کند، و برای حل مشکلات ناشی از این وضعیت با مقامات همکاری کند. این ممکن است منجر به ایجاد مشکلات مالی بزرگی برای این تولیدکننده کامیون و اتوبوس شود، که در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود هیچگونه اطلاعات جعلی درباره آلایندگی محصولاتش منتشر نکرده است.

این یکی از جدیدترین رسوایی‌های مرتبط با انتشار گازهای گلخانه‌ای پس از دیزل‌گیت است که منجر به انجام بازرسی‌های دقیق در سراسر جهان و محکومیت چند خودروساز به دلیل تقلب در این زمینه شد.

تویوتا در یک بیانیه اعلام کرد که هینو باید هر چه زودتر با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه این مشکل را حل کند. وزارت زیرساخت و ترابری ژاپن نیز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که داده‌های جعلی انتشاریافته توسط هینو “اعتماد مشتریان را از بین می‌برد و پایه و اساس سیستم‌های صدور مجوز را متزلزل می‌کند”.

هینو بیش از ۳۰ درصد از بازار ژاپن را در اختیار دارد و در سراسر جهان نیز مشتریان زیادی محصولاتش را خریداری می‌کنند. اجرای این فراخوانی و بررسی سایر مشکلات احتمالی محصولات این شرکت مأموریت سختی خواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *