قطعات خودرو

راهکار کانتیننتال برای تماشای ویدئو توسط سرنشینان بدون حواس‌پرتی برای راننده

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، برندهای دیگر چون مرسدس بنز نیز با اختلاف کمی درحال استفاده از نمایشگرهای هرچه بزرگ‌تر در کابین خودروهایشان هستند. شرکت تایرسازی مشهور کانتیننتال با درنظر گرفتن مزایا و معایب این فناوری، راهکاری را برای حل یکی از مشکلات اصلی آن ارائه کرده است.

کانتیننتال به‌جز تایر، در حوزه‌های گوناگون فناوری چون پلاستیک و… نیز دارای متخصصان زبره است. این متخصصان به این نکته که نمایشگرها، کم‌کم تمام کابین خودروها را فرا می‌گیرند توجه جدی داشته‌اند و راه‌حلی پیدا کرده‌اند که از حواس‌ر‌پرتی راننده توسط نمایشگرها جلوگیری کنند. «جنز براندت»، مدیر منطقه‌ای تجارت کانتیننتال در حوزه تجربه کاربری، می‌گوید:

خودروهای مدرن درحال تبدیل‌شدن به تلفن‌های هوشمند با چرخ، راننده و سرنشین هستند. باید توجه داشت که حواس‌پرتی هنوز سهم زیادی در تصادف‌های رانندگی دارد. ما با رهکار جدیدمان برای نمایشگرها، به دنبال هرچه کم‌کردن حواس‌پرتی راننده در تجربه خودروهای دیجیتال هستیم.

کانتیننتال یک نمایشگر پویا ساخته است که به گفته این شرکت، برخلاف لپتاپ‌های امروزی به ویژگی موسوم‌به «کاربری خصوصی» مجهز است. هنگامی که این ویژگی فعال می‌شود، تنها کمتر از یک درصد نور نمایشگر سرنشین به راننده می‌رسد. ار دید رانننده، این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

حتی برای کسانی که با روشن‌بودن و نور نمایشگرها مشکلی ندارند، نور کابین برای دشوارتر کردن تجربه رانندگی در شب کافی است. کانتیننتال تاکید می‌کند که این نمایشگرهای جدید علاوه‌بر کمک به حفظ تمرکز راننده، از کیفیت نمایش محتوا برای سرنشینان نمی‌کاهند. این شرکت وعده داده است که نمایشگرهایش ازنظر کیفیت «به بالاترین سطح استاندارد در کنتراست تصویر، شدت نور، بهینه‌سازی تصویر و مصرف به‌صرفه» مجهز باشند. این نمایشگرها با فشار یک دکمه، از حالت عادی به حالت خصوصی تغییر کاربری می‌دهند و خیال راننده را از بابت حواس‌پرتی آسوده می‌سازند.

کانتیننتال قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ نمایشگرهای جدید خود را وارد بازار کند. این شرکت اعلام نکرده است که آیا در خودروها یا برندهای خاصی شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود یا خیر!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *