قطعات خودرو

کاهش قیمت لاستیک خودرو در بازار

قیمت لاستیک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، باتوجه به اینکه بازیگران صنعت خودرو و حمل و نقل در نمایشگاه مذکور حضور دارند با جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران به گفت و گو پرداختیم:

* باتوجه به اینکه بیشتر لاستیک های مصرفی در حمل و نقل جاده ای وارداتی است برنامه ای برای داخلی سازی آن وجود دارد؟

برنامه برای تولید تایرهای باری و اتوبوسی وجود دارد، صنعت تایر برای افزایش تامین این محصول در داخل کشور سرمایه گذاری قابل توجه ای انجام داده است. شرکت بارز در تامین لاستیک های مذکور تولید دو برابری خواهد داشت، پیش بینی می شود که در سال آینده سهم داخل تولیدکنندگان در تامین لاستیک اتوبوس و باری ۶۰ درصد باشد. کیفیت و تکنولوژی لاستیک خودروهای سنگین ارتقا قابل توجهی خواهد داشت.

در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایر در کشور استانداردهای اروپا برای محصولات خود را دریافت و آماده صادرات به این قاره است

* صادرات محصولات نشان از رشد کیفیت و تکنولوژی دارد، آیا صنعت تایر کشور برنامه ای برای صادرات تایرهای سنگین دارد؟

کلیه تایرهای ساخت داخل امکان صادرات به کشورهای همسایه و روسیه را دارد، اما فعلا بستر آن از سوی دولت فراهم نشده است.  در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایر در کشور استانداردهای اروپا برای محصولات خود را دریافت و آماده صادرات به این قاره است.

* در کشور کدام یک از سازندگان برنامه تولید این محصولات را دنبال می کنند؟

در حال حاضر گروه بارز تولید کننده اصلی و گروه رازی نیز با ایجاد ظرفیت ۲۰ هزار تنی به تولیدکنندگان این محصول پیوسته است. گروه رازی با ایجاد شرکتی به نام سبلان رازی محصولات سنگین خود را راهی بازار کرده است.

قیمت تایر در بازار کاهش یافت| توان صادرات تایر به اروپا وجود دارد

* قیمت گذاری دستوری برای صنعت تایر چه زمانی حذف می شود؟

در خصوص آزادسازی قیمت تایر در شرایط فعلی نمی توانم به صورت صریح اعلام نظر کنم؛ چرا که ستاد تنظیم بازار وعده های در خصوص حذف قیمت گذاری دستوری برای تایر در آینده نزدیک را داده است.

جهت اطلاع مشتریان نیز باید اشاره کرد که در نمایندگی تمام شرکت های تایرساز داخلی اکنون لاستیک با نرخ مصوب موجود است

* قیمت و عرضه تایر در بازار بهبود یافته است؟

قیمت تایر از کارخانه تا بازار کاهش قابل توجهی داشته است، این مورد نیز به دلیل کاهش تقاضا در رینگ های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچی ایجاد شده است. جهت اطلاع مشتریان نیز باید اشاره کرد که در نمایندگی تمام شرکت های تایرساز داخلی اکنون لاستیک با نرخ مصوب موجود است و حدود شش روز هست که سایت بارز و کویر برای عرضه اینترنتی و توزیع در شهر تهران باز است. متاسفانه عده ای سعی داشتند در بازار با استفاده از افزایش تقاضا کاذب، قیمت تایر را دچار التهاب کنند که با کاهش یافتن این نوع تقاضاها بازار به تعادل رسیده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *