قطعات خودرو

کراس‌اوور ونوسیا VX6: حاصل سرمایه‌گذاری مشترک نیسان و دانگ فنگ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، برند ونوسیا حاصل سرمایه‌گذاری مشترک نیسان و دانگ فنگ در سال ۲۰۱۰ برای بازار چین تاسیس شد و اولین محصولاتش دو سال بعد وارد بازار محلی شدند. در ابتدا نیسان‌های بازسازی‌شده تحت این برند تولید شدند و سپس محصولات اریجینال از جمله مدل‌های تمام برقی توسط ونوسیا ساخته شد.

 

این شرکت از ژانویه تا اوت گذشته فقط ۴۳۷۷۷ خودرو فروخته که ۳۴ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است، بنابراین تلاش می‌کند تا با عرضه محصولات جدید فروش خود را احیا کند. به همین منظور، در ماه ژوئیه نسخه هیبریدی شاسی بلند V-Online و امروز کراس‌اوور برقی VX6 معرفی شدند.

 

این شاسی بلند جدید از نظر ظاهری بیشتر شبیه به یک ون کامپکت به نظر می‌رسد. این مدل بر اساس کانسپت ونوشا وی ساخته شده که اواخر سال گذشته به نمایش درآمد. این کراس‌اوور تجاری از چراغ‌های جلوی دو-ردیفه بهره می‌برد: چراغ‌های روز LED در بالا و چراغ‌های اصلی در زیر آن‌ها قرار گرفته‌اند. ونوسیا VX6 همچنین دارای دستگیره‌های درب جمع‌شونده و چراغ عقب سراسری است.

 

هنوز تصاویر رسمی از کابین این مدل منتشر نشده است؛ اما تصاویر موجود نشان می‌دهند که دو نمایشگر بزرگ مجزا به عنوان پنل ابزار و سیستم چندرسانه‌ای در داخل تعبیه شده‌اند.

 

 

ونوسیا VX6

 

شرکت سازنده هنوز مشخصات ونوسیا VX6 را اعلام نکرده است، اما این مدل پیش از این در پایگاه داده وزارت صنعت چین قرار گرفته بود، بنابراین اطلاعات اصلی درباره آن مشخص شده است. طول این کراس‌اوور برقی ۴.۶۵ متر، عرض آن ۱.۸۹ متر، ارتفاع آن ۱.۶۵ متر و فاصله محوری آن ۲.۸۵ متر است. طبق اسناد منتشرشده، این مدل به یک موتور برقی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و یک باتری لیتیوم آهن فسفات مجهز شده و حداکثر سرعت آن فقط ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است.

رونمایی رسمی ونوسیا VX6 پیش از پایان سال ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. این برند پیش از این هم اعلام کرده بود که مدل‌های جدید با پیشرانه درون‌سوز را توسعه نخواهد داد و تمام محصولات بعدی آن‌ها برقی خواهد بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *