قطعات خودرو

کره جنوبی خودروسازان آلمانی را به دلیل تبانی جریمه می‌کند!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کره جنوبی خودروسازان اعلام کرد به خاطر تبانی صورت گرفته در زمینه دست‌کاری گزارش آلایندگی خودروهای دیزلی اقدام به جریمه مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و خواهد کرد.

 

رگلاتور ضد انحصار کشور کره جنوبی که جایگاهی در سطح وزیران دولت این کشور دارد خودروسازان آلمانی یاد شده را در مجموع حدود ۳۳ میلیون دلار جریمه می‌کند.

 

بنا به گزارش اتوموتیونیوز، کمیسیون تجارت عادلانه کره KFTC جریمه‌های چند میلیون دلاری را برای مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و در نظر گرفته است. البته نکته جالب اینکه فولکس‌واگن با جریمه مالی روبرو نمی‌شود زیرا از مشکل موردبحث درآمدی کسب نکرده است. KFTC می‌گوید تبانی شرکت‌های آلمانی باعث کاهش رقابت و محدودیت انتخاب مصرف‌کنندگان می‌شود.

 

از طرف دیگر مرسدس بنز می‌گوید مجبور به پرداخت هیچ‌گونه جریمه‌ای نخواهد بود. مرسدس همچنین تائید کرده است همکاری کاملی با KFTC خواهد داشت، سازمانی که سیاست‌گذاری مربوط به رقابت صنایع و شرکت‌ها در کره جنوبی را انجام می‌دهد و در پرونده‌های ضد انحصاری ورود پیدا کرده و تصمیم‌گیری می‌کند. در همین زمینه سخنگوی مرسدس بنز اظهار داشته است:

پرونده موردبحث به همان مجموعه حقایقی ارتباط دارد که در کمیسیون اروپا نیز رسیدگی شده و مرسدس بنز به عنوان یک متقاضی تعدیل حکم مطرح شده است. بر همین اساس ما در هیچ سطحی مجبور به پرداخت جریمه نبوده‌ایم

این اولین باری نیست که کره جنوبی اقدام به جریمه مرسدس بنز می‌کند زیرا سال پیش نیز ژرمن‌ها مجبور شدند چندین میلیون دلار را به خاطر تبلیغات نادرست آلایندگی خودروهای سواری دیزلی خود بپردازند.

 

در سال ۲۰۲۱ نیز کمیسیون اروپا فولکس‌واگن و بی‌ام‌و را به خاطر تبانی در زمینه استفاده از تکنولوژی پاک‌کنندگی آلاینده‌ها مقصر شناخته و جریمه‌ای حدود ۹۴۰ میلیون دلاری را برای آن‌ها در نظر گرفت. مرسدس بنز نیز در همان پرونده متهم بود اما پس از فاش کردن وجود چنین کارتلی بین برندهای آلمانی جریمه نشد.

 

 

باید منتظر ماند و دید نتیجه این پرونده به کجا خواهد رسید و آیا مرسدس بنز اتهامات خود را قبول خواهد کرد یا خیر.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *