قطعات خودرو

رونمایی از کلکسیون شخصی با خودروهای رکوردشکن بوگاتی ویرون و شیرون

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، یکی از مالکان متمول محصولات بوگاتی کلکسیونی ارزشمند و نفیس از خودروهای رکوردشکن این خودروساز را به نمایش گذاشته است. از جمله این خودروها می‌توان به ویرون ۱۶.۴ سوپر اسپرت ورلد رکورد ادیشن اشاره کرد.

 

ما قبلاً این موضوع را منعکس کرده‌ایم اما بازهم می‌گوییم که بوگاتی چیزی فراتر از یک برند خودرویی بوده و تملک محصولات آن به معنی دستیابی به پیشرفته‌ترین هایپرکارهای دنیا خواهد بود. بوگاتی طرفداران خاصی را از سراسر جهان جذب خود می‌کند و پرفورمنس، قیمت و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؛ و برای هر مالک بسیار وفادار بوگاتی، نمایش سه خودروی بسیار خاص و رکوردشکن در خانه تاریخی Chateau Saint Jean بوگاتی رویداد بسیار خاصی خواهد بود.

بوگاتی ویرون

بوگاتی با انتشار بیانیه‌ای خبری جزئیات مربوط به گردهمایی خودروهای موردبحث را اعلام کرده است. در این خانه تاریخی سه خودروی رکوردشکن یکی از مالکان وفادار بوگاتی به نمایش درآمده است. این کلکسیون شامل خودروهای دارنده رکورد جهانی بوگاتی یعنی ویرون ۱۶.۴ سوپر اسپرت ورلد رکورد ادیشن، ویرون ۱۶.۴ گرند اسپرت ویتسه ورلد رکورد ادیشن و شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰ اشاره کرد. در خلال نمایش این خودروها دو محصول بسیار انحصاری دیگر یعنی بوگاتی ویرون پورسانگ و دیوو نیز به نمایش درآمده‌اند.

بوگاتی ویرون سوپاسپرت

پیر هنری رافانل راننده اسبق موتور اسپرت و راننده تست بوگاتی که پشت فرمان ویرون ۱۶.۴ سوپر اسپرت رکوردشکن نشسته بود از کلکسیون یاد شده و مالک آن‌ها استقبال کرده است. رافانل در سال ۲۰۱۰ و در پیست تست ارا لسین به سرعت ۴۳۱.۰۷ کیلومتر در ساعت دست یافته بود. سه سال بعد نیز ویرون ۱۶.۴ گرند اسپرت ویتسه یک رکورد دیگر را برای سریع‌ترین خودروی روباز دنیا با سرعت ۴۰۸.۸۴ کیلومتر در ساعت ثبت کرد. سومین خودروی رکوردشکن هم شیرون سوپر اسپرت +۳۰۰ است که برای گرامی داشت اولین مدل تولیدی با سرعت بیشتر از ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت تولید شد. جدیدترین رکورد سرعت بوگاتی توسط اندی والاس قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمان ثبت شد. والاس هم در خانه تاریخی بوگاتی حضور یافته تا با مالک این کلکسیون دیدار کند.

ویرون کروم

 

مشتری ویژه بوگاتی که هویتش مشخص نیست می‌گوید:

هر وقت راهی مولشایم می‌شوم نه تنها احساس می‌کنم بخشی از خانواده بوگاتی هستم بلکه فکر می‌کنم بخشی از تاریخچه این شرکت هم محسوب می‌شوم. با داشتن این خودروها من حس ارتباط قوی‌تری با میراث باورنکردنی بوگاتی را دارم. خودروهای من به خانه بازگشته‌اند اما تیمی که آن‌ها را ساخته باعث شده‌اند فکر کنم من هم به خانه برگشته‌ام

اما خود خانه بوگاتی نیز در سال ۱۹۲۸ و توسط اتوره بوگاتی خریداری شد و به محلی برای خوشامدگویی و پذیرایی از مهمان‌ها، مشتریان و رانندگان مسابقات بدل گردید. تنها برخی افراد فرصت بازدید از خانه بوگاتی را داشته‌اند ولی هیچ‌کسی شانس اقامت حتی یک شب را در این مجموعه تاریخی نداشته است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *