قطعات خودرو

کمبود برخی قطعات خودروهای سنگین

لاستیک

واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان و بدون توجه به برند و کیفیت!

نصوحی از واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان خبر داد و گفت: برخی افراد تعدادی جزئی از قطعات لوازم یدکی را بدون توجه به برند و کیفیت خریداری می‌کنند و به کشور می‌آورند.

محمد نصوحی عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به معرفی شرکت آذران تبریز گفت: نام اصلی شرکت پاوان است اما همه آن را با نام آذران می‌شناسند. این شرکت با مارک ANP  ثبت شده و قطعات یدکی خودروهای سنگین مانند کامیون، تریلی و اتوبوس در تبریز تولید می‌شود. 70 تا 80 نفر پرسنل در شرکت و کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد: شرکت ما قدمت بسیاری دارد؛ اما تاریخچه تولید قطعات لوازم یدکی در این شرکت به سال 62 باز می‌گردد. البته ناگفته نماند در سال‌های گذشته با نام‌هایی مانند «شرکت تولیدی و صنعتی دنده چی» و «آذران» مشغول به فعالیت بودیم و هم اکنون تحت عنوان «پاوان» به تولید قطعات یدکی خودروهای سنگین مانند کامیون، تریلی و اتوبوس مشغول هستیم.

صدور قطعات لوازم یدکی به آلمان

نصوحی با اشاره به تاثیر ورود کامیون‌های دست دوم بر تامین قطعات لوازم یدکی آن در بازار اظهار کرد: نمی‌توان ادعا کرد ورود کامیون‌های دست دوم بازار لوازم یدکی را در زمینه تامین قطعات دچار مشکل نکرده است. ناگفته نماند قطعات لوازم یدکی این ماشین‌آلات توسط برخی تولیدکنندگان با کیفیت محصولات آلمانی تولید می‌شود. شرکت پاوان نیز از جمله شرکت‌هایی است که قطعات لوازم یدکی تولید داخل را به آلمان صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه در تولید قطعات لوازم یدکی نقشی اساسی دارد گفت: در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در بازار وجود داشته باشد به راحتی می‌توانیم نسبت به تولید قطعات لوازم یدکی خودروهای سنگین اقدام کنیم؛ در غیراین صورت برای تامین مواد اولیه با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

کمبود لوازم یدکی خودروهای سنگین که در خارج کشور تولید می‎شود

این تولیدکننده و واردکننده قطعات لوازم یدکی خودروهای سنگین با اشاره به وضعیت تامین لوازم یدکی در بازار با توجه به عمر بالا و کاهش تولید این خودروها در سال‌های اخیر اظهار کرد: برای تامین قطعات لوازم یدکی خودروهایی که از خارج کشور وارد می‌شود کمبودهایی وجود دارد؛ زیرا مسائل گمرکی و حواله کردن پول شامل حالشان خواهد شد. با این حال تولید قطعات لوازم یدکی خودروهایی که در کشور تولید می‎شود، مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قطعات خودرو مبنی بر اینکه «آیا داخلی‌سازی قطعات یدکی خودروهای چینی در کشور صورت صورت می‌گیرد» خاطر نشان کرد: با توجه به ورود کامیون‌های چینی در 10 سال گذشته و مونتاژ آن در کشور، برخی قطعات لوازم یدکی خودروهایی مانند «دانگ فنگ» و «هوو»، همچنین کامیون‌هایی که از خارج کشور وارد شده و در ایران مونتاژ می‌شوندف در کشور ساخته می‎شود. البته شرکت پاوان(آذران) در زمینه تولید قطعات لوازم یدکی ماشین‌های سنگین فعالیت می‌کند.

واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان و بدون توجه به برند و کیفیت

نصوحی در پایان با اشاره به تعلیق نمایندگی رسمی قطعات لوازم یدکی در ایران در زمینه نحوه شناسایی اصل بودن قطعات بیان کرد: باید لوازم یدکی از فروشنده و واردکنندگان معتبر خریداری شود. متاسفانه برخی افراد با یک چمدان به خارج از کشور رفته و تعدادی جزئی از قطعات لوازم یدکی را بدون توجه به برند و کیفیت خریداری می‌کنند و به کشور می‌آورند. وارد‌کنندگان قدیمی که در بین مردم شناخته شده هستند اصولاً کالاهای با کیفیتی را وارد کشور می‌کنند. به اعتقاد من باید لوازم یدکی از این افراد و فروشگاه‌های مرتبط تهیه شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است