قطعات خودرو

کمبود خودروی صفر در بازار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر : رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو نسبت به ۲۸ اسفند ۵ تا ۷درصد افزایش یافته است، گفت: خودروی صفر در بازار به‌شدت کم است و اگر عرضه زیاد نشود قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: با توجه به اینکه از روزهای اول سال اعلام شده بود که بعد از تعطیلات عید نوروز، قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش خواهد یافت، بازار نیز همگام با این تصمیم جلو رفت و اثر روانی خود را گذاشت.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: در حال حاضر که قیمت کارخانه‌ای تعیین‌تکلیف شده، برای کنترل بازار باید عرضه به صورت محسوسی افزایش یابد.

 

اگر عرضه خودرو افزایش یابد قطعا قیمت‌ها می‌شکند اما در صورت عدم‌افزایش عرضه، شاهد بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز و تورمی منجر به افزایش قیمت خودرو می‌شود اما اگر وزارت صمت نسبت به افزایش عرضه اقدام کند، قطعا التهابات بازار کاهش خواهد یافت.

موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر تهیه خودروی صفر از بازار آزاد سخت است؛ خریدار وجود دارد اما خودرویی نیست و از سویی دیگر نیز قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالاست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *