قطعات خودرو

نشست کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران با مديرکل ماليات مرکز تهران برگزار شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، حميدرضا رستگار، رئيس کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران در خصوص جزئيات اين نشست گفت: کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران بر اساس برنامه ريزي هاي خود در راستاي حل مشکلات و چالش هاي مالياتي اصناف از جمله موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون ماليات هاي مستقيم و ضرايب مالياتي بر آن است که جلساتي را با مسئولان ارشد مالياتي برگزار کند. در همين راستا با حضور آقاي ابراهيم درستي نماينده اصناف در اصناف در اسزمان امور مالياتي و نايب رئيس اول اتاق و اعضاي کميسيون نشستي با آقايان علي محدث ديلمي مديرکل ماليات مرکز تهران و رئوفي معاونت ايشان در ساختمان اداره مالياتي مرکز برگزار شد.

رستگار اظهار داشت: اعضاي کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران در اين جلسه به بررسي تبصره ماده ۱۰۰ پرداختند. آنچه که ملاحظه مي شود ميزان گردش مالي اصناف هيچ تغيير نکرده است در حالي که تورم در کشور روز به روز در حال افزايش است. کاهش قدرت پول ملي و کاهش گردش مالي اصناف از سويي و تورم چندين برابري و ماليات ها که به درآمد افراد نمي خورد شرايط بسيار ناگواري را براي اصناف ايجاد کرده است.

وي افزود: آنچه سازمان امور مالياتي در گروه ها و دسته هاي مختلف اصناف ايشان را مکلف به پرداخت ماليات مي کند با تورم از سويي و سطح درآمد و معيشت اصناف هيچگونه سنخيتي ندارد. هرچه گردش مالي اصناف از نظر سازمان امور مالياتي در شرايط تورم و توجه به گراني کالاها بالاتر مي‎رود. براي استخراج موضوعات مالياتي اصناف نيازمند استخدام کارمندان بيشتر در حوزه حسابداري و ثبت دفاتر است؛ پس اين موضوع به جاي اين که درآمد اصناف را بيشتر کند بار مضاعفي بر روي دوش آنها خواهد بود.

رئيس کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران در خصوص ضرايب سود اصناف نيز گفت: ضرايب سود اصناف هيچگونه تغييري نکرده است؛ اما ضرايب مالياتي هر سال رو به افزايش است.

رئيس کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران در ادامه توضيح داد: در نشست با مديرکل ماليات مرکز تهران مقرر شد بر اساس ماده ۲۳۸ پرونده ها در همان حوزه هاي مالياتي مورد تعامل و همکاري قرار گيرد و از ارسال پرونده‎ ها به هيئت هاي حل اختلاف تا حد امکان جلوگيري شود؛ همچنين در ارتباط با استعلام ماده ۱۸۶ جهت صدور و يا تمديد پروانه کسب از سازمان امور مالياتي مقرر شد سازمان اشکالات ايجاد شده در سيستم هاي فني و فناوري خود را هر چه سريع تر برطرف نمايد.

رستگار از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران با مسئولان امور مالياتي را صندوق هاي فروشگاهي اعلام کرده و گفت: در خصوص پايانه هاي فروشگاهي نيز پس از بحث و بررسي مقرر شد اتاق اصناف تهران آموزش را سرلوحه کارها قرار دهد تا بتوانيم تمامي روسا، هيئت مديره ها و اعضاي اتحاديه ها و صنوف محترم را طي برنامه ريزي ممتد، متقن و اصولي با قوانين مالياتي آشنا کنيم.

رئيس کميسيون بيمه و ماليات اتاق اصناف تهران در پايان تصريح کرد: آنچه امروز در اهميت و اولويت قرار دارد آگاهي داشتن به موضوعات مالياتي توسط صنوف مختلف است؛ چراکه اشراف بر قوانين همچنين موضوعات مرتبط با اصناف در حوزه هاي مختلف مالياتي ميتواند افراد را آگاهانه به سمت بهبود کسب و کار سوق دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *