قطعات خودرو

کیا سورنتو PHEV ۲۰۲۲ در مقابل تویوتا راو ۴ پرایم ۲۰۲۲

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت و ویژگی‌ها: قیمت نسخه پایه SE راو ۴ پریم از ۳۹ هزار و ۸۰۰ دلار و نسخه بالاتر XSE، از ۴۳ هزار و ۱۲۵ دلار شروع می‌شود. SE دارای امکاناتی مانند چهار چرخ محرک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، کنترل آب و هوای خودکار و استارت دکمه‌ای بوده و نسخه  XSE دارای روکش چرمی، مونروف و شارژر بی سیم تلفن هوشمند است. عرضه کیا سورنتو پلاگین هیبرید در دو نسخه SX و SX پرستیژ صورت می‌گیرد. قیمت مدل پایه SX سورنتو PHEV از ۴۵ هزار و ۱۹۰ دلار و نسخه سورنتو پرستیژ از ۴۸ هزار و ۹۰ دلار شروع می‌شود؛ این دو خودرو دارای صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی و صفحه نمایش جلو آمپری ۱۰٫۲۵ اینچی هستند و علاوه بر امکاناتی که در سورنتوی معمولی وجود داشته، در این خودروها، روکش چرم مصنوعی Syntex نیز برای تمام صندلی‌ها به کار برده شده است.

 

طراحی بیرونی: سورنتو PHEV جدید، همان طراحی نسل قبل را دارد و با همان خطوط تیز، مدرن و جزئیات با تکنولوژی بالا تعریف شده است؛ عناصر خاص PHEV شامل نشان تخصصی عقب، پورت پلاگین واقع در صفحه چهارم عقب و رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی می‌شود.

نسخه پلاگین راو ۴ پریم فقط در سطوح SE و XSE عرضه می‌شود که کابینی پوشیده شده از جنس پلاستیک مقاوم دارد؛ این خودرو با ظاهری تهاجمی مناسب تردد در جاده است، اما نمی‌توان روی قابلیت آفرود آن تکیه کرد.

طراحی داخلی: نمی‌توان لقب لوکس را به سورنتو PHEV با فضای داخلی جذاب داد، اما ظاهری شیک‌تر از راو ۴ پریم دارد. این خودرو صفحه نمایش مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچ در نسخه SE و ۹ اینچ در XSE ارائه می‌دهد که در راو ۴، معادل ۸ اینچ است.

کیا سورنتو که یک کراس اوور سایز متوسط محسوب می‌شود، در مقابل تویوتا راو ۴ یک کراس اوور جمع و جور به حساب می‌آید و این موضوع تفاوت مهمی را در فضای داخلی ایجاد می‌کند؛ در حالی که هر دو مدل پلاگین هیبریدی دارای دو ردیف صندلی هستند، کیا یک صندلی ردیف سوم کوچک نیز دارد. تفاوت دیگر، این است که راو ۴ پریم، یک صندلی نیمکتی در ردیف دوم با سه سرنشین ارائه می‌دهد، اما سورنتو PHEV دو صندلی دارد.

 پیشرانه: راو ۴ پریم می‌تواند طی ۵.۷ ثانیه، به لطف پیشرانه‌ای که در مجموع ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. پیشرانه ۲۶۱ اسب بخاری سورنتو PHEV، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۳ ثانیه زمان بیشتر نیاز دارد. کیا سورنتو PHEV جدید با موتور الکتریکی ۶۶٫۹ کیلووات و موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود که با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ۲۶۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

سورنتو، بی‌صداتر از راو ۴ پریم بوده و استحکام بیشتری در رانندگی دارد. هر دو کراس اوور فهرستی از ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده را ارائه می‌دهند که شامل ترمز اضطراری خودکار جلو، کمک فرمان حفظ بین خطوط، کروز کنترل و نظارت بر نقاط کور می‌شود. هر دو با ترمز اتوماتیک و دوربین‌های پارک نمای فراگیر نیز در دسترس هستند.

کیا سورنتو PHEV Prestige یک آینه انحصاری برای مشاهده نقطه کور دارد؛ در حالی که راو ۴ پریم XSE، دارای یک نمایشگر هدآپ است. بزرگترین تفاوت این دو خودرو، در آزمایش تصادف اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه دیده شد که راو ۴ در مجموع پنج ستاره به دست آورد و سورنتو چهار ستاره کسب کرد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است