قطعات خودرو

بررسی نقش کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای در کمیسیون امور داخلی کشور

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، روح‌الله نجابت در گفت‌وگو با ایسنا؛ ضمن تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون تاثیر کیفیت خودروهای ساخت داخل بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از ارائه گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب گردید ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل موثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی بر اساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: در این خصوص مصوب گردید مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا نقشه‌ی راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال نمایند. همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به  کمیسیون گردید.
در نهایت مقرر شد، بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها جلسه بعدی کمیسیون به منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودروها با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است