قطعات خودرو

گریت وال وینگل 7، پیکاپی که موجب عصبانیت روس‌ها شد!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خروج خودروسازان بین‌المللی از روسیه سبب شده است تا بازار خودرو این کشور به طور کامل در تسلط خودروسازان چینی قرار گیرد. این تسلط در برخی بخش‌ها همچون پیکاپ‌های اندازه متوسط به اوج می‌رسد، چرا که روس‌ها هیچ نماینده شایسته‌ای به جز یواز پیکاپ در این بخش ندارند و همین مساله سبب شده است تا انواع برندهای چینی این بخش را مورد حمله قرار دهند. یکی از پیکاپ‌های مشهور چینی که از مدت‌ها پیش در این بخش حضور دارد، گریت وال وینگل 7 است.

 

 

گریت وال وینگل 7 از سال 2020 در بازار روسیه حضور دارد. طی مدت دو سال و با خروج برندهای مطرح خارجی از بازار روسیه، گریت وال از فرصت پیش آمده استفاده کرد و قیمت این پیکاپ را به دو برابر افزایش داد.

 

در واقع خرید گریت وال وینگل 7 برای مشتریان روسی در حال حاضر، 2.8 میلیون روبل (یک و نیم میلیارد تومان) هزینه در بر دارد. آن‌ها با این قیمت می‌توانند یواز پیکاپ که نسخه وانت یواز پاتریوت است را نیز خریداری کنند.

 

 

به نظر می‌رسد با وجود افزایش قیمت، بازهم مشتریان روس خرید گریت وال وینگل 7 را به یواز پیکاپ ترجیح می‌دهند. این مساله موجب عصبانیت رسانه‌های روسی شده است، چرا که آن‌ها اعتقاد دارند یواز پیکاپ می‌تواند بهتر از وینگل 7 عمل کند.

 

 

برای مثال یک رسانه روسی داشبورد گریت وال وینگل 7 را انباشته از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت عنوان کرده است، در حالی که فضای داخلی یواز پیکاپ نیز کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد.

 

گریت وال وینگل 7

 

یکی دیگر از ایرادات وارد شده به گریت وال وینگل 7 از سوی رسانه‌های روسی، تعلیق سفت و سواری خشک این خودرو است. به طور معمول پیکاپ‌های اقتصادی از سیستم تعلیق فنر شمش در قسمت بهره می‌برند که سواری خشنی را برای کاربران به همراه دارد. در نتیجه تا وقتی 975 کیلوگرم محدوده وزن وینگل 7 تکمیل نشود، سرنشینان ردیف عقب سواری راحتی نخواهند داشت. با این حال سواری خودروهای یواز نیز تفاوت خاصی با پیکاپ‌های اقتصادی ندارد.

 

 

با این حال خبرنگاران روسی نتوانسته‌اند به موتور گریت وال وینگل 7 ایرادی وارد کنند. این پیکاپ از پیشرانه دو لیتری توربو دیزل است که 145 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

این موتور طی چند سال فعالیت خود در روسیه، قابلیت اطمینان بالایی را به ثبت رسانده است و از سوی دیگر مصرف سوخت اقتصادی دارد، چرا که در سیکل ترکیبی تنها 8 لیتر گازوئیل می‌سوزاند.

 

 

فضای بار این پیکاپ نیز از عمق و طول مناسبی برخوردار است و افراد به راحتی می‌توانند بارهایی تا سقف 975 کیلوگرم را در آن قرار دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *