قطعات خودرو

۵۵ قلم کالا در حوزه صنعت خودرو دارای شناسه کالا شدند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدمهدی برادران در جمع خبرنگاران لرستان با اشاره به حجم بالای پروژه های نیمه تعطیل و تعطیل در لرستان نسبت به سایر استان ها، اظهار داشت: برخی از پروژه ها مربوط به 10 تا 12 سال گذشته است که تعطیل و نیمه تعطیل هستن و رویکرد جدید وزارت صمت و استانداری در قالب جلسات کارگروه ویژه برای رسیدگی به این پروژه‌ها است.

 

وی افزود: مواردی که نیاز به رسیدگی ملی دارد در تهران امیدواریم که در قالب پروژه‌های ملی بتوانیم به آنها کمک کنیم و مواردی را هم که در استان می‌شود رفع کرد با همدلی مسئولان استان بتوانیم مسائلی را که سالهاست لاینحل باقی مانده اند حل کنیم.

 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اشاره به نگاه ویژه وزیر صمت به مناطقی که پروژه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بیشتری دارند، عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات رایجی که اختصاص داده ایم اعتبارات ویژه‌ای هم در این حوزه مدنظر داریم که در طرح آمایش استانی که در حال تصویب است با هماهنگی نمایندگان استان در مجلس تصویب خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در این سفر بسیار ویژه بود عزم و امید ی است که مسئولین استانی در سطح استان بین استانداری و سایر مجموعه‌ها ایجاد کرده‌اند، بیان کرد: همه مسئولان استانی امیدوار هستند کاری که سالهاست غفلت شده درخصوص پروژه‌های بزرگ بتوانند به نفع اقتصاد و صنعت استان حل کنند.

 

برادران با بیان اینکه باید در وزارت صمت نگاه ویژه تری به صنایع لرستان داشته باشیم، گفت: در جاهایی که موانع در ماه‌های اخیر برطرف شده شاهد رشد و توسعه و افتتاح واحدهای جدیدتر بوده‌ایم و خوشبختانه مردم، صنعتگران و معدنکاران استان توانمندی‌های لازم را دارند و در حوزه نیروی انسانی در این استان مشکلی نداریم.

 

وی تصریح کرد: در طرح آمایش ملی که برای کشور آماده می‌کنیم و توجه به اینکه منابع را متوازن توزیع کنیم، به پروژه‌های نیمه تمام استان تاکید ویژه داریم و تاکید وزیر صمت نیزاین هست که با همراهی نمایندگان مجلس واستاندار استان این پروژه را مجدد بررسی و پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند فعال شوند.

 

معاون صنایع عمومی وزیر صمت در رابطه با قطعات یدکی خودرو خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که بازار وسیع و با تنوع کالایی بالا قطعات یدکی خودرو است که درحوزه شناسه کمتر فعال بودند و تنها دوقلم کالا شناسه کالایی داشتند در حال حاضر 55 قلم شناسه کالایی داریم که کمک می‌کند میزان تولید ملی شفاف، کالای با اصالت از کالای قاچاق شناسایی و همچنین تولید کنندگان قول مساعد دادند سطح ضمانت قطعات خودرو دارای کد شناسه بالاتر برود.

 

وی اظهارداشت: طبق برنامه زمانی بندی شده ابتدا در سطح واحدهای تولید کننده، واحدهای توزیع کننده و سپس واحد های عرضه کننده با کمک اصناف و اتحادیه‌ها عرضه کالاهای بدون رهگیری ممنوع می شود و براساس قانون هر کالایی حتی اگر تولید داخل باشد بدون کد شناسه کالا قاچاق محسوب و از پانزدهم مرداد این موضوع اجرا می‌شود.

 

برادران افزود: در حال حاضر بالغ بر 110 هزار شناسه ویژه قطعات یدکی خودرو کد شناسه ثبت شده است و با توجه به رسیدن موعد مقرر پانزدهم مرداد ماه روزانه بیش از 3 هزار کالا به لیست کالاهای دارای کد شناسه اضافه می شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *