قطعات خودرو

۵ ميليارد دلار گردش مالي قطعات تقلبي و بي کيفيت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، عليرضا نيک آيين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به واردات خودرو تصريح کرد: حدود يک دهه پيش خودروهايي وارد کشور شد که گارانتي نداشت اما با استقبال زيادي همراه شد و دليل اصلي آن کيفيت بالاي ساخت و قطعات اين خودروها بود.

 

 

وي تاکيد کرد: مراجعه خودروهاي داراي گارانتي به تعميرگاه ها نشان مي دهد قطعات خودرو از کيفيت مناسب برخوردار نيست و اين در حالي است که ۹ خودروساز خارجي به دليل اطمينان از کيفيت محصولات شان هم مدت زمان بيشتري خدمات پس از فروش ارائه مي دهند و هم قطعات را جداگانه گارانتي ميکنند.


نيک آيين به موضوع قطعات تقلبي و بي کيفيت اشاره کرد و گفت: برخي قطعات هستند که با برند و نام تجاري مشخص در بازار فروخته مي شود که کيفيت بالايي ندارند؛ اما مهمتر از آن کالاهايي هستند که با نام تجاري معتبر فروخته مي شوند اما اصالتي ندارند و اتفاقا اين قطعات خطرناک هستند.

نيکآيين در پاسخ به اين پرسش که آيا آماري از ميزان قطعات تقلبي در بازار موجود است چنين پاسخ داد: گردش مالي قطعات و لوازم يدکي در ايران به بيش از ۱۰ ميليارد دلار مي رسد که به نظر مي رسد نيمي از آن را قطعات تقلبي و بي کيفيت تشکيل دهد.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران ادامه داد: از هموطنان عزيز خواهش مي کنيم قطعات با اصالت و با کيفيت را از مراکز مجاز تهيه کنند و اقلام تقلبي و بي کيفيت را نخرند.


به گفته وي، بيشترين خرابي در قطعات کلاج، فرمان و تعليق است و بسياري از مشتريان به دليل دريافت نکردن پاسخ مثبت از سوي نمايندگي ها به تعميرگاه ها مراجعه مي کنند. استانداردهاي خودروسازي در ايران با جهان تفاوت بسيار زيادي دارد و به نظر مي رسد طرح هاي جهش کيفيت توليد خودرو نيز در ابتداي مسير قرار دارد و حداقل سه سال به طول مي انجامد تا به نتيجه برسد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *