قطعات خودرو

10 قابلیت شگفت انگیز کادیلاک اسکالید IQ که آن را به یک شاسی بلند استثنایی تبدیل می‌کنند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، خودروی کادیلاک اسکالید IQ با قابلیت های شگفت‌انگیز و بی‌نظیرش، یک شاسی بلند فوق لوکس و یک معجزه مهندسی است. در ادامه با هم با برخی ویژگی‌های جذاب این خودرو بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

خودروهای برقی پرچمدار کادیلاک مثل مدل‌های Celestiq و Escalade IQ به‌خوبی گویای مسیری هستند که این خودروساز ریشه‌دار آمریکایی برای ادامه راهش ترسیم کرده است.

دراین میان، اتومبیل جذاب کادیلاک Escalade IQ توانسته تجسمی فوق‌العاده از یک خودروی شاسی بلند برقی فوق لوکس ارائه دهد و آن‌قدر قابلیت‌های فنی و گجت‌های مختلف در آن بگنجاند که توضیح تک تک آن‌ها نیازمند زمانی بسیار زیاد است.

 

جذاب ترین قابلیت‌های کادیلاک اسکالید IQ

در ادامه این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از برترین قابلیت‌های شاسی بلند برقی و فوق العاده کادیلاک که سطح جدیدی از رفاه، امکانات و ایمنی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

 

داشبورد دیجیتال ۵۵ اینچی

داشبورد Cadillac Escalade IQ

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های Escalade IQ داشبورد جذاب 55 اینچی آن است که به‌طور لب به لب، داشبورد را پوشانده است. این داشبورد از پلتفرم کابین اسنپدراگون (Snapdragon Cockpit) استفاده می‌کند که توسط کوالکام طراحی و ساخته شده است.

 

کادیلاک ادعا کرده که ۳۵ اینچ از این داشبورد دیجیتالی در اختیار راننده قرار خواهد داشت و ۲۰ اینچ مابقی نیز به سرنشین اختصاص خواهد داشت. همچنین،طراحی کابین این خودرو به‌گونه‌ای انجام شده که حداقل حواس پرتی را برای راننده ایجاد کند.

 

علاوه بر این، خدمات مربوط به دستیار هوشمند راننده در کادیلاک اسکالید IQ هم با تکیه بر سرویس‌های گوگل مثل Google Assistant و Google Maps و Google Play طراحی شده‌اند.

 

داشبورد این خودرو همچنین نه از CarPlay پشتیبانی می‌کند و نه Android Auto. از طرفی، این داشبورد همچنین فاقد دکمه خواهد بود. کادیلاک در توجیه عدم حضور کلیدهای فیزیکی در داشبورد اعلام کرده که سیستم هوشمند داشبورد این خودرو متوجه خواهد شد که کاربر چه زمانی نیاز به انجام فرآیندی خاص دارد و آن را انجام می‌دهد. به این ترتیب، پلتفرم به کار رفته در این خودرو، بسیار هوشمند و کاربرپسند خواهد بود!

 

سوپر کروز

قابلیت سوپر کروز

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، تکنولوژی دستیار راننده خودران Super Cruise جنرال موتورز به‌عنوان یکی از قابلیت های استاندارد کادیلاک اسکالید IQ معرفی شده و قطعا در این خودرو حضور خواهد داشت.

 

این سرویس در سه سال نخست، به‌طور رایگان در اختیار خریداران این خودرو قرار خواهد داشت؛ اما پس از اتمام دوره رایگان، هزینه شارژ ماهیانه و سالیانه آن به‌ترتیب ۲۵ و ۳۰۰ دلار خواهد بود.

 

به ادعای کادیلاک، فناوری خودران سوپر کروز قادر است مسافتی حدودا 400 هزار مایلی در آمریکا و کانادا را بدون نیاز به راننده و به‌طور خودکار طی کند. این قابلیت از فناوری‌های مدرنی مثل داده‌های LiDAR، دوربین‌ها و رادارهای مختلف و البته جی پی اس برای نگه داشتن خودرو در مسیر استفاده خواهد کرد.

 

علاوه بر این، تکنولوژی سوپر کروز همچنین می‌تواند شتاب‌گیری و ترمز گرفتن خودرو را نیز به‌طور کامل کنترل کرده و حتی بدون اطلاع راننده، لاین عوض کند!

 

فرمان‌پذیری هر چهار چرخ و مد Arrival

قابلیت کادیلاک اسکالید IQ

دیگر قابلیت جذاب و هیجان‌انگیزی که بسیاری افراد انتظارش را در کادیلاک اسکالید IQ می‌کشند، مد Arrival Mode و فرمان‌پذیری چهار چرخ است که امکان چرخیدن چرخ‌های عقب به اندازه 10 درجه را می‌دهد.

 

این قابلیت‌ها به‌ترتیب از ویژگی‌های مطرح حرکت خرچنگی و چرخش چهار چرخ در دیگر شاسی بلند برقی جنرال موتورز یعنی هامر الکتریکی الهام گرفته‌ شده‌اند؛ با این تفاوت که برای رانندگی در مسیرهای آفرودی قابل استفاده نیستند.

 

در این زمینه، باید توجه کرد که قابلیت فرمان پذیری چهار چرخ، قطر دایره چرخش Escalade EV IQ را به حدود 12 متر کاهش می‌دهد.

 

کادیلاک مدعی است که قابلیت کنترل هر چهار چرخ همچنین باعث خواهد شد که فرمان‌پذیری و پایداری خودرو در سرعت‌های بالاتر هم به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

 

از سوی دیگر، مد Arrival نیز همانند حرکت خرچنگی در خودروی هامر، امکان حرکت قطری این خودرو برای مانورپذیری بهتر و پارک کردن راحت‌تر در فضاهای تنگ را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

سیستم تعلیق پیشرفته و مد ارتفاع کم (Low Ride)

سیستم تعلیق Cadillac

دو قابلیت کنترل مغناطیسی سواری (Magnetic Ride Control 4.0) و سیستم تعلیق هوایی قابل تنظیم، مهم‌ترین ویژگی‌های کادیلاک اسالید آی کیو برای تضمین ارائه رانندگی روان هستند.

 

این خودروساز باتجربه آمریکایی ادعا کرده که تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در سیستم تعلیق این خودرو، راننده و سرنشینان را به‌طور کامل از سطح جاده ایزوله کرده و ضمن ارائه سواری نرم، کنترل پذیری خودرو را نیز به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

به گفته کادیلاک، سیستم تعلیق هوایی قابل تنظیم Escalade IQ امکان افزایش ارتفاع شاسی از سطح زمین (به اندازه دو اینچ) و کاهش آن (به اندازه یک اینچ) را فراهم می‌کند. مد ارتفاع کم به این خودرو امکان می‌دهد که با حداقل ارتفاع از سطح زمین با سرعت کم حرکت کرده و به‌طور کامل بر جاده سوار باشد!

 

پیشرانه چهارچرخ متحرک الکتریی دو موتوره

موتور برقی Cadillac

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که یکی روی محور عقب نصب شده و دیگری روی محوری جلو قرار دارد. به این ترتیب، این شاسی بلند لوکس کادیلاک از پیشرانه‌ای چهارچرخ متحرک بهره برده و در هر شرایطی، کشش خوبی ایجاد خواهد کرد.

 

در شرایط رانندگی معمولی، قدرت تولید شده توسط این موتور برابر با 680 اسب بخار بوده و گشتاور تولید شده توسط آن هم 833 نیوتن متر است. با این وجود، در صورتی که مد قدرت بالای Velocity Max را انتخاب کنید، توان به 750 اسب بخار رسیده و گشتاور تولیدی به 1064 نیوتن متر خواهد رسید.

 

به این ترتیب، شتاب گیری این خودرو از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف مدت کمتر از ۵ ثانیه انجام خواهد شد.

 

باتری قدرتمند با شارژ سریع

قابلیت کادیلاک اسکالید IQ

کادیلاک در خودروی Escalade IQ از یک باتری بزرگ 200 کیلووات ساعتی بهره برده است. این باتری، لیتیوم یونی بوده و از 24 ماژول مختلف تشکیل شده است.

 

این کمپانی پیش بینی کرده که شاسی بلند جدیدش با هر بار شارژ قادر به پیمودن مسافتی حدودا ۷۲۵ کیلومتری خواهد بود.

 

از سوی دیگر، استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی در ساخت باتری الکتریکی این خودرو امکان شارژ سریع مرحله ۳ آن تا سقف ۳۵۰ کیلوات را فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توان با تنها ۱۰ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش مسافت ۱۶۰ کیلومتر را فراهم کرد.

 

قابلیت های ایمنی فعال و مطمئن

قابلیت های فنی اسکالید

علاوه بر قابلیت سوپر کروز که پیش‌تر با جزئیات به آن پرداخته شد، کادیلاک اسکالید IQ همچنین از ویژگی‌های ایمنی متعدد و تکنولوژی‌های مختلف کمک به راننده بهره می‌برد.

 

برخی از این قابلیت‌های منحصربفرد به شرح زیر هستند:

دستیار هشداردهنده نقاط کور

ترمز اضطراری خودکار سر چهارراه‌ها

دوربین دید اطراف با کیفیت HD

دستیار پیشرفته و هوشمند پارک

سیستم ترمز خودکار در صورت مشاهده عابر پیاده یا دوچرخه سوار

 

در میان تمامی قابلیت‌های فوق‌العاده این شاسی بلند لوکس، پارک خودکار، جذاب‌ترین ویژگی است. این تکنولوژی با گاز دادن، ترمز گرفتن، دنده عوض کردن و هدایت خودکار فرمان، امکان پارک اتوماتیک و سریع خودرو در وضعیت‌های موازی یا اریب را به کاربر داده و حتی برای بیرون آمدن از پارکینگ هم به راننده کمک می‌کند.

 

این قابلیت در کنار سیستم هدایت‌پذیری چهار چرخ باعث خواهند شد که مانورپذیری نسل جدید Escalade برقی به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا پیدا کند.

 

طراحی جذاب و کارآمد بدنه

طراحی بدنه Escalade

علیرغم این که کادیلاک سعی کرده اسکالید IQ را به عنوان یک اتومبیل متفاوت با دیگر خودروهای خود معرفی کند، اما برخی عناصر همیشگی طراحی این برند آمریکایی به‌وضوح در Escalade قابل مشاهده هستند. از این جمله قابلیت‌ها می‌توان به چراغ‌های عمودی و کاپوت کشیده اشاره کرد.

 

مهندسین کادیلاک همچنین موفق شده‌اند با تکیه بر خلاقیت خود، فضای زیر کاپوت اسکالید برقی را به محفظه‌ای برای حمل بار تبدیل کنند که گنجایش نگهداری چندین کیف و لباس را دارد!

 

شاسی بلند لوکس کادیلاک همچنین به درهای برقی مجهز خواهد بود که قادرند به‌طور خودکار و بدون نیاز به وارد کردن نیرو از سوی راننده یا سرنشین باز شوند. این قابلیت تنها در برخی لیموزین‌های گران‌قیمت و خودروهای چندصدهزار دلاری قابل مشاهده است.

 

علاوه بر این، در محفظه مخصوص شارژ این خودرو نیز به صورت اتوماتیک طراحی شده و از موتوری اختصاصی بهره می‌برد. بنابراین شارژ مجدد این کادیلاک جذاب، راحت‌تر از همیشه قابل انجام خواهد بود.

 

همچنین رینگ‌های فوق‌العاده ۴ اینچی که لاستیک‌های ۳۵ اینچی این خودرو روی آن‌ها سوار می‌شوند، دیگر ویژگی جذاب این خودرو خواهند بود که طراحی بصری آن را ارتقای قابل توجهی می‌دهند.

 

امکانات باورنکردنی سرنشینان صندلی‌های عقب کادیلاک اسکالید IQ

صندلی عقب Cadillac

همانند بسیاری خودروهای لوکس دیگر بازار، سرنشینان خودروی کادیلاک اسکالید IQ هم می‌توانند به لطف قابلیت های فوق‌العاده کابین عقب، به اندازه راننده از سوار شدن بر این خودرو لذت ببرند!

 

کادیلاک تقریبا هر آنچه که یک فرد می‌تواند در اتاق کارش انتظار داشته باشد را در کابین عقب تعبیه کرده تا حس لوکس بودن محصول جدیدش را به سطح جدیدی ارتقا دهد!

 

علاوه بر تبلت‌هایی که در اختیار کاربران صندلی عقب قرار گرفته، صفحه نمایش 12.6 اینچی شخصی، یک صفحه کنترل کامل که پیش روی سرنشینان قرار دارد، پدهای شارژ بیسیم گوشی، درگاه USB-C، پورت HDMI، ماساژور و اسپیکر و هدست‌های اختصاصی از جمله قابلیت‌های رفاهی کابین عقب Escalade IQ خواهند بود.

 

علاوه بر این، سقف سانروف پانورامایی این خودرو نیز باعث شده اتومبیل، حس پریمیوم تری به خود بگیرد.

 

سیستم صوتی AKG Studio

قابلیت کادیلاک اسکالید IQ

یک خودروی لوکس بدون سیستم صوتی مناسب ارزش چندانی نخواهد داشت! کادیلاک به‌خوبی متوجه این مساله شده و به همین جهت، مسئولیت طراحی و پیاده‌سازی سیستم صوتی خودروی اسکالید آی کیو را به کمپانی افسانه‌ای AKG سپرده و کیفیتی هم‌تراز با استودیوها را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

 

ستاپ استاندارد تریم‌های Luxury 1 و Sport 1 این خودرو دربرگیرنده یک سیستم صوتی 19 اسپیکری AKG Studio است. از سوی دیگر، تریم‌های Sport 2 و Luxury 2 هم از 36 اسپیکر فوق‌العاده بهره خواهند برد که کیفیت صوتی بی‌رقیبی را ارائه خواهد کرد.

 

علاوه بر این، در صورتی که پکیج مخصوص ردیف دوم صندلی‌های این خودرو نیز خریداری شده و روی آن نصب شوند، تعداد اسپیکرها به ۴۰ عدد افزایش یافته و صدایی کاملا محیطی و ۳۶۰ درجه به گوش سرنشینان خواهد رسید.

 

کادیلاک اسکالید IQ یک شاسی بلند فوق لوکس و یک معجزه تکنولوژیک است!

کادیلاک هر آنچه در آستین داشته را در شاسی بلند جدید و برقی‌اش رو کرده است و به همین جهت موفق شده یک خودروی تکرارنشدنی را روانه بازار کند. حذف موتور درون‌سوز از این خودرو و کنار رفتن محدودیت‌های مرتبط با آن باعث شده که این کمپانی آمریکایی قادر باشد یک محصول بی‌نهایت لوکس و پرامکانات را تولید کند.

 

البته طرفداران خودروهای عضلانی درون‌سوز آمریکایی قطعا از گرایش کادیلاک به پیشرانه الکتریکی ناراضی خواهند بود. با این وجود، تکنولوژی‌ها و توانمندی‌های Escalade IQ 2025 به‌حدی پیشرفته هستند که جا برای هیچ نقد و انتقادی از این خودرو باقی نخواهد ماند.

 

مساله اصلی در خصوص این خودرو البته هزینه هنگفت حداقل ۱۳۰ هزار دلاری است که آن را به یک آرزو برای بسیاری افراد تبدیل می‌کند!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *