قطعات خودرو

2 تیر1380_ مجموعه‌فیلم‌های «سریع و خشن» آغاز می‌شود…

در چنین روزی در سال 1380 ، نخستین فیلم از مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن» در سینماهای جهان اکران شد و یکی از موفق­ ترین مجموعه­ ها در حوزه فیلم و سرگرمی بنیان­ نهاده شد.

مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن» دهمین سری از مجموعه ­­فیلم­های سینمایی پردرآمد است و تاکنون 5.8 میلیارد دلار درآمد به ­دست آورده است. نهمین فیلم از این مجموعه نیز برای اکران در سال 2021 برنامه­ ریزی شده است و دهمین فیلم نیز در حال ساخت است.

گذشته از فیلم­های اصلی مجموعه، تعداد زیادی از فیلم های کوتاه، بازی های ویدیویی، پارک­های تفریحی و …. هستند که بر اساس مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن»  درست شده ­اند.

دومینیک در برابر برایان در فیلم «سریع و خشن»  مسابقه می­دهد.

در اولین قسمت از این مجموعه برایان اوکانر (پل واکر) مامور مخفی پلیس است که ماموریت دارد تا هویت گروهی از سارقان اتومبیل به رهبری دومینیک تورتو (وین دیزل) را بیابد.

پوستر اولین فیلم از مجموعه فیلمهای«سریع و خشن»

فیلم های اصلی مجموعه با عناوین : « 2  سریع 2 خشمگین (2003)» ، «سریع و خشن : توکیو دریفت (2006)»، «سریع & خشن (2009)»، «سریع پنج (2011)»، «سریع & خشن 6 (2013)»، «خشن 7 (2015)»، «سرنوشت خشن (2017)»، ادامه یافتند. آخرین فیلم مجموعه «F9 » خواهد بود که برای اکران در سال 2021 برنامه­ریزی شده­است و دهمین فیلم نیز فعلاً بدون عنوان است.

پل واکر از بازیگران اصلی مجموعه­ فیلم­های «سریع و خشن»، در حین فیلمبرداری فیلم «سریع و خشن 7 » در سانحه تصادف با خودرو درگذشت، بعد از این حادثه،  فیلمبرداری متوقف شد تا فیلمنامه متناسب با وضعیت جدید، بازنویسی­ شود و داستان شخصیت واکر به­ پایان برسد.

بنابراین برای به ­پایان رساندن فیلم از برادران واکر ، کودی و کلب کمک گرفته شد و از CGI برای شباهت دقیق چهره آنها به پل استفاده شد. همچنین، به ­عنوان ادای احترام به واکر، برای موسیقی متن فیلم آهنگ « دوباره می­بینمت » اثر ویز کلیفه و چارلی پوث سفارش داده شد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است