قطعات خودرو

X-Trail؛ جدیدترین خودرو-سبز نیسان

دو تن از مقامات شرکت نیسان به رویترز گفتند که انتظار می‌رود نیسان موتور در نمایشگاه خودرو شانگ‌های چین از یک خودروی جدید رونمایی کند و استراتژی خودرو-سبز (green-car) خود را نیز معرفی کند.

خودرویی که نیسان قصد دارد در نمایشگاه خودرو رونمایی کند شاسی بلند X-Trail است که دارای طراحی قابل توجهی می‌باشد و در اواخر سال 2021 در چین عرضه می‌شود.

خودروی جدید، دارای یک موتور توربو-بنزینی سه سیلندر است که به گفته یکی از منابع ممکن است برای کسب مقبولیت در چین با چالش‌هایی روبه‌رو گردد زیرا فن‌آوری‌های مشابه آن، از محبوب زیادی برخوردار نیستند. منبع دیگر افزود که این محصول باید برای شرکت نیسان، خودرویی موفق محسوب شود.

انتظار می‌رود اشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) مدیر عامل نیسان علاوه بر معرفی X-Trail، توضیح دهد که استراتژی خودرو-سبز دو جنبه دارد: این شرکت بر فن‌آوری هیبریدی (بنزین-الکتریکی)، افزایش بهره‌وری سوخت و نیز خودرو‌های برقی برای سبزتر کردن خودرو‌های خود در چین تمرکز خواهد کرد.

پیش‌تر نیسان اعلام کرده بود که در راستای تلاش‌های خود برای کمک به برنامه کاهش کربن تا سال 2050، تمام تولیدات جدیدش در بازار‌های اصلی که شامل چین نیز می‌شود، تا اوایل دهه 2030 برقی می‌شوند. این استراتژی با افزایش فشار‌ها بر تولیدکنندگان خودرو در چین به منظور کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای همزمان شده است. هنوز تصویری از X-Trail منتشر نشده است.

منبع: رویترز

مترجم: حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *