قطعات خودرو

انتخابات بدون برنده / حکایت اول؛ جناب بخشی‌زاده و چهارمین دوره ریاست

با آغاز سال و قرن جدید توقع بر این است تا هر کسی با درس آموزی از گذشته خود سعی کند سال خوبی را برای خود و اطرفیان به ارمغان بیاورد. صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران نیز می تواند با عبرت از گذشته، آینده روشن تری برای خود رقم بزند، به خصوص که تعیین سرنوشت هیات مدیره اتحادیه به سال نو موکول شده و بازخوانی گذشته، رفتار افراد، جریانات و اتفاقات می‌تواند به انتخابی آگاهانه و پرشور منجر شود و هم چنین به اصلاح امور کمک کند.

 

حکایت اول؛ نبود جناب بخشی‌زاده و چهارمین ریاست 
از سوراخ سوزن رد شدن، از دروازه نه!
گاهی می بینیم در چشم بر هم زدنی همه قوانین و مجریان باهم متفق شده و کاری بس بزرگ را در اندک زمانی به فرجام می رساند؛ اما خدانکند نخواهند کاری انجام شود هزار و یک دلیل آسمان و ریسمانی می بافند که نمی‌شود.
حکایت دوره اخیر هیات مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران هم گویا دچار همین عارضه شده بود. سال 1391 علی اکبر بخشی پس از آن که برادر و دوست گرانقدرش غلامرضا بخشی زاده سه دوره پی درپی ریاست اتحادیه را دراختیار داشت؛ سکان اداره اتحادیه را بدست گرفت. او در این دوره از پشتیبانی غلامحسین حمزه، سیدمهدی کاظمی و ابراهیم غفوری برخوردار بود می توانست با چهار رای ایده هایش را به کرسی بنشاند. اما نمی خواست روال قبلی اداره هیات مدیره که انجام امور به اتفاق آرا بود را برهم زند.
این رویکرد نمی توانست محقق شود چراکه اغلب حسن ساده مخالف بود، بخشی زاده هم به روش خودش مخالفت می‌کرد. عزیزالله ایزدی که می خواست میانه‌رو باشد نهایتا در تیم بخشی زاده جای می‌گرفت. دوره چهارساله ریاست علی اکبر بخشی با نمایش‌هایی از کارآمدی و تحول در اتحادیه به پایان رسید. اعضای صنف دیدند که یک رئیس خلاق می‌تواند کارهای فراتر از معمول و در مسیر ارتقا جایگاه صنف بردارد.
انتظار این بود که علی اکبر بخشی تیم خودش را برای دوره بعد معرفی کند و هفت کرسی هیئت مدیره را در اختیار بگیرد تا بدون چالش و تنش بذرها و نهال‌هایش را پرورش دهد و کارهای جدیدی سامان دهد.
تردید علی اکبر بخشی
هرچه غلامرضا بخشی زاده منظم‌تر و حساب شده‌تر تیم خود را می‌چید، علی اکبر بخشی مرددتر می‌شد. نمی‌خواست به بعضی سهم خواهی‌ها و شروط یاران قدیمی خصوصا سید مهدی کاظمی تن دهد. تندروی‌های غلامحسین حمزه را هم برنمی‌تابید و از عملکرد ابراهیم غفوری هم کاملا راضی نبود. تصمیم گرفت اصلا در انتخابات شرکت نکند که حواشی پدیدار شد لاجرم حضور در انتخابات را پذیرفت و در به تقدیر سپرد.

 

بخشی زاده برای چهارمین بار رئیس شد
غلامرضا بخشی زاده با اختلاف اندکی ریاست خود را دوباره بدست آورد. او با سابقه هشت دوره حضور در هیئت مدیره رکورددار است. بخشی زاده زیرک، صبور، مردم دار، صمیمی و به شدت پرکار بود. همیشه در همه جا حاضر بود، کمتر هیجان زده می‌شد و به راحتی ارتباط برقرار می کرد. می توانست از دشمن، دوست و از مخالف، موافق بسازد. نمونه‌اش سید مهدی کاظمی که در این دوره یار وفادار بخشی‌زاده و در برابر علی اکبر بخشی قرار گرفته بود، البته چون به اندازه‌ای که بتواند نایب رئیس اول باشد رای نداشت دستش از کرسی ریاست باز ماند.

 

کم توانی وبیماری
غلامرضا بخشی زاده مرد دوست داشتنی صنف در هشتمین دوره حضور در هیات مدیره و چهارمین دوره ریاست کم توان شده بود، نمی‌‎توانست مثل گذشته هر روز بیش از 8 ساعت پشت میزش بنشیند و به رتق و فتق امور بپردازد. اما حمایت بی‌دریغ مدیر اجرایی اتحادیه کارها را به میل او سامان می‌داد. حسن ساده و سید مهدی کاظمی هم کاملا هماهنگ بودند. عزیزالله ایزدی با سابقه هفت دوره حضور در هیئت مدیره و اعتباری که داشت حالا کمی از بخشی‌زاده و تیم او فاصله گرفته بود.
امور اتحادیه فقط در حد امور جاری سپری می‌شد و دیگر جنب و جوش دوره علی اکبر بخشی را نداشت. غیبت‌های مکرر و مستمر بخشی‌زاده حتی در جلسات هیات مدیره محل نزاع اعضا شده بود بعضی می‌خواستند برابر قانون ریاست اتحادیه به نایب رئیس اول منتقل شود و علی البدل اول (سید امیر احمد نواب کاشانی) وارد هیات مدیره شود. اما علی اکبر بخشی به عنوان نایب رئیس اول این را نمی‌خواست، او مایل بود این کار با رضایت دوست و استادش بخشی‌زاده انجام شود. اما سیدمهدی کاظمی و حسن ساده کاملا مخالف کنار گذاشته شدن بخشی زاده بودند. بازرس اتحادیه که برای اولین بار وارد اتحادیه شده بود و جایگاه وی نیز برای اولین بار و بر اساس تغییرات در شیوه مدیریت اتحادیه‌ها ایجاد شده بود نتوانست کاری انجام دهد. او می‌خواست رئیس استعفا دهد یا برابر دستور العمل کنار گذاشته شود. اما تیغش نمی‌برید. اقداماتش نا تمام و بی‌حاصل می ماند و او را در برزخ روابط دوستانه و ضوابط اداری قرار داده بود.

 

پایان ماموریت هیات مدیره یازدهم و انتخابات جدید
از نقل قول‌ها این طور بر می‌آید که هیات مدیره دل و دماغی برای برگزاری انتخابات نداشت. گرچه علی اکبر بخشی ، حسن ساده و سید مهدی کاظمی هرکدام به دنبال تشویق افراد برای عضویت در هیات مدیره بودند اما اطلاع رسانی جدی و ایجاد شور و شوق در اعضا برای ثبت نام به عنوان نامزد عضویت در هیات مدیره صورت نگرفت و به حداقل های قانونی اکتفا شد.
اتفاق بزرگ
حسن ساده و سید مهدی کاظمی اعلام کردند برای نامزدی در انتخابات هیات مدیره ثبت نام نمی‌کنند تا فضا برای حضور جوان‌ترها باز شود. این اقدام خیلی باور پذیر نبود خصوصا در مورد سید مهدی کاظمی که به‌نظر مشتاق ریاست اتحادیه بود و حتی اقدام به ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرده و لیسانس گرفته بود. اما ایشان به گفته خود عمل کردند و ثبت نام نکردند. اقدامی تحسین برانگیز و موید شعار جوان گرایی و استفاده از افراد شایسته تر

 

انتخابات برگزار نشد
درحالی که دوره ماموریت هیات مدیره به پایان رسیده بود به دلایل نه چندان قابل قبول و حتی عجیب انتخابات هیات مدیره تا 15 اسفند 1400 به تعویق افتاد یعنی 18 ماه هیئت مدیره دوره یازدهم بیشتر بر مسند اداره اتحادیه باقی ماندند. در طول این دوره هجده ماه چندبار زمان های برای برگزاری انتخابات اعلام و حتی ابلاغ رسمی شد اما نهایتا در لحظه آخر اغو گردید.

 

اتفاقات بزرگتر و بعضا عجیب!

در همین مدت دستوری ابلاغ شد که مربوط به قانون مصوب 1392 بود و بدین ترتیب علی اکبر بخشی، غلامحسین حمزه، عزیزالله ایزدی و ابراهیم غفوری شامل آن شدند و نتوانستند در انتخابات حضور داشته باشند.
غلامرضا بخشی زاده بالاخره رسما استعفا داد اما دیگر نمی‌شد عضو علی البدل وارد هیات مدیره شود.
علی اکبر بخشی مرخصی گرفت و مسئولیت اداره اتحادیه به نایب رئیس دوم غلامحسین حمزه سپرده شد.
در دوره یازدهم که بخشی‌زاده بیشتر زمان آن را حضور نداشت، نامه ها با مهرامضای او صادرشد حتی وقتی استفعا داده بود.
فراخوان شرکت در انتخابات با نام و امضای بخشی زاده صادر شد.
حتی یک خبر یا اطلاعیه عمومی از اتفاقات درون هیئت مدیره داده نشد.

 

حکایت همچنان باقیست…

در پایان لازم به ذکر است پایگاه خبری قطعات خودرو در راستای اصل بی‌طرفی صرفا به تشریح وقایع پرداخته و هدف اصلی آن اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه به اعضای صنف است و موارد درج شده حاصل مصاحبه‌ها و گفتگوهایی است که با اعضای هیات مدیره داشته و این آمادگی را دارد تا مطالب هریک از اعضای هیات مدیره و توضیحات بیشتر در این خصوص را منتشر نماید.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است