قطعات خودرو

بررسی دقیق هاوال اچ6 لوکس

هاوال

بررسی دقیق هاوال اچ6 لوکس (Haval H6 Lux) 2022 ویژگی‌ها، معایب، مشخصات و قیمت‌ها

هاوال H6 چینی به بازیگری جدی در بازار محبوب شاسی ‌بلندهای سایز متوسط ​​تبدیل شده است و رقیب ارزان‌تری برای تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 است. با توجه به اینکه مارک‌های معروف قیمت‌ها را تعیین می‌کنند و خودروها هنوز در بازار ضعیف عرضه می‌شوند، خریداران خودرو دسته‌جمعی به برندهای نوظهوری مانند GWM روی می‌آورند. هاوال H6 Lux یک شاسی بلند خوش‌دست با قیمت 35990 دلار است. تعداد مدل‌ها کاهش یافته است، اما مدل‌های  Jolion  و H6 برای انتخاب وجود دارد، و سازنده چینی مدل های جدیدی را برای حفظ خط اضافه کرده است. این گزینه‌های جدید شامل هیبریدی‌ها می‌شود.
همچنین یک پرچمدار جدید در مدل های هاوال H6 به نام GT وجود دارد که یک شاسی بلند خوش ظاهر است و به زودی آن را آزمایش خواهیم کرد، اما این بررسی را به H6 اختصاص داده ایم.
طراحی بیرونی هاوال H6 Lux با شروع از نمای بیرونی، جلوی آن دارای جلوپنجره‌ای با پوشش کرومی، چراغ‌های جلو  LED، چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ های مه شکن جلو است.
دارای لبه‌ در کناره‌های چرخ‌های مشکی، آینه‌های جانبی قابل تنظیم با رنگ بدنه، آینه‌هایی با چراغ راهنما، دستگیره‌های رنگ بدنه و چرخ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های 225/55 هستند.

هاوال
طراحی داخلی هاوال  H6 Lux
تنها چیزی که کمی مرا آزار می‌داد این بود که ترمز دستی برقی و خاموش شدن خودکار به اندازه اکثر مارک‌های دیگر واضح نبود. این احتمالاً نتیجه کمبود نیمه هادی‌ها در حال حاضر است، اما من انتظار دارم که به زودی ارتقا یابد.
داشبورد هاوال H6 مجلل و فضای داخلی هاوال H6 فوق‌العاده تمیز و ساده و تنها با هفت سوئیچ در کل بخش مرکزی پانل ابزار است، شباهت‌ها با تسلا همچنان ادامه دارد و در واقع، یک یا دو عملکرد وجود دارد: مانند گرمکن صندلی که به قدری عمیق در منوهای دیجیتال مدفون شده است. ما فقط چند دکمه اضافی را ترجیح می دهیم حتی اگر تا حدی طراحی رضایت بخش را خراب کنند و از آنجایی که خودروی آزمایشی ما یک میان‌رده لوکس بود، با صندلی‌های گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، فرمان چرمی، ویژگی ورود بدون کلید، رنگ‌آمیزی فلزی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و هر دو سیستم تلفن را در نظر گرفتیم.

حتما بخوانید : بررسی دقیق کیا نیرو ای‌وی

صندلی های اتومبیل هاوال H6 شیک و کابین هاوال H6 مکانی سرگرم کننده و کاربردی برای گذراندن وقت است.
صندلی‌های جلوی هاوال H6 در عین شیکی و قوس کمر داشتن، اما فاقد تنظیم شیب هستند، و با وجود معماری مجاز صندلی، احساس میشود این راست بودن باعث سختی حتی در سفرهای نسبتا کوتاه شود.
سطوح جاده با ایرادات جزئی زیاد نیز به نظر می‌رسد که سیستم تعلیق و در نتیجه سرنشینان را کمی بی‌قرار می‌کند. فضای ردیف دوم برای یک شاسی بلند سایز متوسط ​​بزرگ است. صندلی‌ها چرم مصنوعی مرغوب هستند اما من احساس چرم طبیعی از آن گرفتم و راحت هستند و راننده از تنظیم الکتریکی بخصوص تنظیم قوس کمری برخوردار است. صندلی‌ها حمایت زیادی از ران‌ها نمی‌کنند، اما از جنبه مثبت، موقعیت رانندگی بالا است و این یک ماشین نسبتاً آسان برای مراقبت است.
به خاطر عرض‌ و طول بیشتر، هاوال H6 از اکثر رقبا جادارتر و وسیع‌تر است و این فضایی را فراهم می کند که سایر برندها فاقد آن هستند. این یک ماشین بسیار راحت است که می‌تواند چهار صندلی یا پنج صندلی داشته باشد.
نسخه‌ی LUX دارای درب پنجم اتومات نیست، که من هنگام بارگیری و تخلیه چوب گلف خود را از دست دادم، اما بدون نیاز به خواباندن صندلی‌های عقب به خوبی جادار است و فضای چمدان با بیش از 1450 لیتر بسیار بزرگ است.
وارد کابین جادار شاسی بلند سایز متوسط ​​هاوال شوید، روی صندلی‌های جادار چرم بچرخید و دکمه استارت بدون کلید را فشار دهید و با یک جفت نمایشگر با کیفیت بالا روبرو خواهید شد… و با نگاهی دقیق‌تر خواهید دید که از رویکرد فناوری تسلا برای طراحی مدل جدید خود استفاده می‌کند.
اطلاعات و سرگرمی هاوال شامل یک صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی است که داده ها را با دقت به مجموعه‌ای چشم‌گیر از فناوری‌ها و برنامه‌ها نمایش می‌دهد و یک صفحه‌ی 10.25 اینچی گروه ابزارها را برای راننده نمایش می‌دهد، سرعت سنج دیجیتالی و حتی ویژگی نمایش موقعیت خودرو بین خطوط جاده واقعی است که بسیار شبیه به نوآوری تسلا است.
سیستم صفحه نمایش لمسی گرچه جامع است اما کاربر در اولین بار با برخی پیچیدگی‌ها باید دست و پنجه نرم کند.
هیچ ناوبری در سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه نشده است، بنابراین به گوشی خود نیاز خواهید داشت و کابین از Apple Play   Car و Android Auto، شارژ بی سیم، رادیو AM/FM، پورت های USB و AUX و سیستم صوتی با 6 بلندگو پشتیبانی می‌کند. به عقیده‌ی من استفاده از گوگل مپ بسیار بهتر از هر مسیریاب دیگری است زیرا آن همیشه به روز است.
فناوری در هاوال بگونه‌ای سریع است که اینگار قبل از اینکه بسته ایمنی و کمک راننده جالب و جامع را دریافت کنید، تمام می‌شود. تمام خودروهای H6 اورژانس را خودکار خبر می‌کنند. این لیست در کلاس لوکس با سیستم دوربین کامل 360 درجه و کروز کنترل تطبیقی ​​به کمک ترافیک ادامه دارد. صبر کنید تا به قیمت برسیم.
قیمت این نسخه میانی بسیار مجهز فقط 33990 دلار، مدل Ultra برتر، 36990 دلار و سیستم چهار چرخ متحرک 2000 دلار دیگر بر قیمت میافزاید.

هاوال

فضای ذخیره سازی مانند: جا لیوانی، فضای ذخیره سازی در درها، کنسول وسط و فضای جعبه داشبورد فراوان وجود دارد، به طوری که ممکن است تا زمانی که به دنبال آن نباشید، وسایل خود را گم کنید.
محفظه بار هاوال  H6 Lux
صندوق عقب 600 لیتری آن می‌تواند 1485 لیتر با صندلی‌های عقب تا شده در اختیارتان بگذارد، اگرچه فضای ذخیره شده در زیر کف صندوق عقب قابل تنظیم است و در صورت لزوم، فضایی اضافه‌تر هم فراهم می‌کند و اگر کالسکه حمل می‌کنید یا این کار را خودتان انجام می‌دهید، مطمئناً فضای بیشتری نمی‌خواهید.

حتما بخوانید : کیا اسپورتیج ، زیر ذره بین

 

هاوال H6 LUX دارای یک موتور 2000cc توربو شارژ چهار سیلندر بنزینی با 150 کیلووات قدرت و گشتاور 320 نیوتن‌متر است که به گیربکس استاندارد هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده است.
بیشتر محصولات خط تولید، دیفرانسیل جلو است، اما تمام چرخ متحرک گزینه‌ای در خط تولید H6 Ultra است.
برای چنین ماشین مقرون به صرفه‌ای، موتور توسعه‌یافته هاوال به طرز شگفت‌آوری اصلاح شده است و دوز مناسبی از عملکرد را به هاوال H6 Lux می‌دهد. شتاب قوی دارد و آمپر براحتی خط قرمز نمایش‌گر را ملاقات می‌کند. تولید و پخش گشتاور نیز مفیدترین ویژگی توربودانک است.
موتور هاوال فاقد پنچری نیست، لاستیک‌های مارک Hankook سایز Ventus 225/60 گاهی برجسته، با گستره گشتاور وسیع و سطوح اصلاح قابل قبول جاده‌ای است، و ما توانستیم در 8 ثانیه سرعت از صفر را به 100 کیلومتر بر ساعت داشته باشیم. در مجموع، جعبه دنده دوکلاچه GWM درونی با تعویض دنده بسیار خوب کار می‌کرد. وزن 2000 کیلوگرم است.
بهترین راه برای راندن یک توربو و یک DCT مانند این، پیشرو بودن به جای تهاجمی با ورودی‌های دور است، تا چرخش چرخ جلو، تاخیر موتور و تاخیر گیربکس را خنثی کنید.

تست مصرف سوخت بزرگراه 7.1 لیتر در 100 کیلومتر را نشان داد، در حالی که مسیر شهری با 8.5 لیتر در 100 کیلومتر به پایان رسید.
کوپلینگ DCT به موتور با اضطرار معمولی و دنده‌های سریع مرتبط با گیربکس بسیار قابل احترام است، اما این را نمی‌توان در مورد نقشه کنترل کشش گفت، که به مقدار زیادی اجازه می دهد چرخ‌ها در سخت‌ترین شتاب‌ها لیز می‌خورند و H6 از ساختار جهانی هاوال جدید پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با مدل قبلی وزن کم می‌کند و همچنین استحکام و ایمنی تصادف را افزایش می‌دهد.
برداشت های رانندگی از هاوال

من از هاوال در جاده بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. این خودرو بدتر از سایر رقبا نیست و بدون شک یکی از بهترین شاسی بلندهای سایز متوسط ​​بازار است. هوشیاری و قدرت زیادی در موتور 2000cc توربو شارژر آن وجود دارد. اگر زیاد پدال بزنید مطمئناً می‌توانید صدای جیرجیر چرخ‌های جلو را درآورید و این چیز بدی نیست.
سیستم تعلیق هاوال سریع، نرم و بدون شک راحت ترین شاسی بلندی است که تا به حال رانندگی کرده‌ام. این سیستم تعلیق بیشتر دست اندازهای جاده را جذب می‌کند و شما کمتر متوجه سطوح ناهموار جاده خواهید شد. همانطور که از نظر دینامیکی بی‌اعتنا نیست، سیستم تعلیق آن هم بسیار نرم و منعطف است، هماهنگی و پایداری گیربکس دوکلاچه GWM  داخلی با تعویض دنده در هاوال به طور کلی بسیار خوب کار می‌کرد.

اما متوجه شدم که در پیچ‌ و خم‌ها کمی غلت می‌خورد، در حالی که بازخورد کمی از فرمان وجود داشت، و سیستم تعلیق در هنگام برخورد با ضربه‌های کوچک و تیز چندان هیجان‌انگیز نبود. آنها تحت تأثیر قرار گرفتند و می‌توانستند در کنترل نحوه جهش خودرو از موج‌ها بهتر عمل کنند. فرمان در هاوال مستقیم با پیچیدن‌های تیز است اما حس عجیبی دارد و در حالی که کنترل بدنه به طور کلی برای رانندگی معمولی ساخته شده است، با کمی تحریک روی شانه می‌چرخد ​​و نرمی فرمان را برجسته می‌کند.

تبلیغات میگوید کروز کنترل تطبیقی ​​برای کاهش سرعت خودرو طراحی شده است، اما چنین نیست و بسیار پاسخگو است، وجود آن باعث می‌شود مانند نوازنده‌ی یک مترونوم با آرامش رانندگی کنید و راحتی سواری محتاطانه‌تری را تجربه کنید.

در جاده هایی که به خوبی نگهداری می‌شوند با چند شیب و دست اندازهای بزرگ، سطح سواری و راحتی اولیه خوب است.
کابین به خوبی در برابر صدا عایق شده است و فناوری حفظ خطوط، دوباره بسیار یادآور تسلا با سیستم آماده برای کنترل وظایف فرمان برای یک گروه خاص است.

هزینه‌های نگهداری و گارانتی هاوال در همه‌ی مدل‌ها با ضمانت هفت ساله و کیلومتر نامحدود است، تا پنج سال یا 100هزار کیلومتر کمک جاده‌ای پشتیبانی می‌شود. فواصل خدمات هر 12 ماه یا 15هزار کیلومتر است، به جز سال اول که با سقف 10هزار کیلومتر می‌باشد. یک طرح خدمات حداکثری با قیمت 1560 دلار ایجاد شده است که  برای 5 سال اول یا 70هزار کیلومتر اعتبار دارد.

هاوال

ویژگی‌های کمک راننده هاوال

مجموعه ای از ویژگی‌های کمک راننده از جمله کروز کنترل تطبیقی ​​که به خوبی کار می‌کند، کمک لاین که شما را بین خطوط جاده هدایت می‌کند تا زاویه خیلی تنگ نباشد و چراغ های هشدار نقاط کور در آینه ها وجود دارد.
همچنین می‌توانید یک انیمیشن زنده از سیستم حفظ خطوط در صفحه‌ی ابزار تماشا کنید، که نمایشی از آنچه دوربین‌ها و رادارها می‌بینند را به شما نشان می‌دهد.
یکی از گیره‌ها، عملکرد بسیار حساس خط نگه‌دار اضطراری است که به شما هشدار می‌دهد لازم است منحرف شوید  و حتی اگر از خطوط منحرف نشوید زنگ می‌زند. وقتی خاموش است (از طریق چندین منوی صفحه)، با راه اندازی مجدد دوباره روشن می‌شود.
ویژگی های ایمنی و امنیتی در هاوال دارای حداکثر رتبه امنیتی ANCAP پنج ستاره طبق آخرین پروتکل ها تا 2022 است.
امتیاز 90 درصد برای محافظت از بزرگسالان، 88 درصد برای محافظت از کودکان، 73 درصد برای محافظت از عابر پیاده و دوچرخه سوار، و 81 درصد برای ویژگی های کمک ایمنی کسب شده است.

ویژگی‌های راهنمای استاندارد عبارتند از:
ترمز اضطراری خودکار (AEB)
هشدار برخورد رو به جلو
کروز کنترل تطبیقی ​​(دستور برای افزایش یا کاهش سرعت)
کمک‌های نگه‌داری و تغییر خط
هشدار خروج از خط
چراغ‌های راهنمایی را بشناسید
نظارت بر نقاط کور
هشدار ترافیک عقب

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *