قطعات خودرو

بررسی دقیق کیا نیرو ای‌وی

کیا

بررسی دقیق کیا نیرو ای‌وی (Niro EV) 2023، ویژگی‌ها، معایب، مشخصات و قیمت‌ها
نسل دوم کیا نیرو ای‌وی  2023در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک (NYIAS 2022) در 13 آوریل 2022 معرفی شد. کیا نیرو ای‌وی به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای در داخل و خارج داشته و با یکی از انواع پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی در کنار خودروی الکتریکی کیا نیرو ای‌وی 2023 عرضه خواهند شد.
ما انتظار داریم که‌ کیا نیرو هیبریدی 2023 از حدود 25000 دلار شروع شود و مدل سطح بالای آن نزدیک به 33000 دلار باشد.
کیا نیرو ای‌وی 2023 با عناصر روشنایی جالب و پنل‌های بدنه دو رنگ، در جاده‌ها بیشتر از مدل قبلی خود قابل مشاهده خواهد بود.
این شاسی بلند کوچک کاملاً الکتریکی، دارای فضای داخلی ظریف‌تری است که شامل ابزارهای دیجیتال می‌شود. کیا می گوید از مواد بازیافتی استفاده گسترده‌ای کرده است.
کیا نیرو ای‌وی 2023 جدید دارای یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری است که متصل به سیستم متحرک دیفرانسیل جلو است. انرژی آن توسط یک باتری 64.8 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که طبق ادعای شرکت می‌تواند 253 مایل را طی کند.
کیا همچنین می‌گوید که با اتصال به شارژر DC سریع، باتری را می‌توان در حدود 45 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ رساند.
برای کسانی که به دنبال یک کیا نیرو سنتی هستند، هیبریدی و پلاگین هیبریدی دوباره بخشی از خط تولید هستند، اما ما آنها را جداگانه بررسی خواهیم کرد.
کیا نیرو الکتریکی جدید 2023 نسل دوم خانواده‌ی نیرو را معرفی می‌کند که یک مدل تمام الکتریکی است. کیا نیرو ای‌وی 2023 مانند همتایان هیبریدی و پلاگین هیبریدی خود، صاحب فضای داخلی بیشتر، مصرف سوخت بهتر و ارتقا موارد فنی شده و ظاهری جدید بدست آورده است.

وضعیت فروش کیا نیرو الکتریکی 2023
نیرو قهرمان فروش کیا نیست، اما سهم مثبتی در بهبود دیدگاه کاربران نسبت به خودروهای الکتریکی کیا داشته است. برای دومین سال متوالی، مدل الکتریکی نیرو در مطالعات شرکت جی‌دی پاور (JD Power) رتبه اول را برای آزمایش خودروهای الکتریکی کسب کرده است.
بر اساس گزارش‌های فروش، فروش خودرو در برخی مناطق 206 درصد افزایش یافته است که رشد قابل توجهی است. ای‌وی6 (EV6) و نسل جدید خودروی الکتریکی نیرو می تواند به ثبت رکوردهای جدید در سال 2023 کمک کند.

حتما بخوانید : کیا اسپورتیج ، زیر ذره بین

طراحی بیرونی خودروی الکتریکی کیا نیرو 2023

کیا نیرو 2023 الکتریکی با طراحی جسورانه الهام گرفته از کانسپت کیا هابانرو (Habanero) که در نمایشگاه عرضه شد، حضور واضحی در جاده‌ها دارد.
جلوپنجره بالایی نیرو ای‌وی جدید، نازک‌تر و تیزتر و به طور قابل توجهی عریض‌تر است و عرض جلوی ماشین را می پوشاند. چراغ های جلو LED DRL هستند که کیا آن را «ضربان قلب» می‌نامد و چشم نواز است و ظاهری مطمئن به آن‌ها می‌بخشد. جلوپنجره پایینی بزرگ‌تر است که به قاطعیت آن می‌افزاید.
کیا می‌گوید نیرو از نسل سوم ساختار گروه K استفاده می‌کند، مدل جدید طراحی تمیزی در مقایسه با مدل قبلی دارد.

طراحی نشان میدهد از “اضداد متحد” الهام گرفته است. طراحی بر اساس “اضداد متحد” بر پنج اصل استوار است: جسورانه با طبیعت، شادی با عقل، قدرت با پیشرفت, فن آوری با زندگی و تنش با آرامش.

کیا نیرو الکتریک 2023 با آینه های تیز در طرفین، رینگ های 17 اینچی، ستون‌های C شکل متمایز می‌شود. این ویژگی شخصیتی متمایز و به راحتی قابل تشخیص می‌دهد و این فقط یک ویژگی زیبایی شناختی نیست، بلکه جریان هوا را افزایش می‌دهد و آیرودینامیک خودرو را بهبود می بخشد، با این حال، ما می‌خواهیم اشاره کنیم هیوندای بایون (Bayon) الگوی چراغ‌های مشابهی دارد‌ و درگاه شارژ بین توری‌های جلو قرار دارد.
بالای شیشه عقب با زاویه تندتری نسبت به نسل اول خم شده است. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه: منطقه نصب پلاک ثبتی است که از سپر به درب عقب منتقل شده است. مدل نسل اول دارای عناصر گرد برای طراحی براق است. مدل نسل دوم دارای خطوط تیز برای طراحی جسورانه و تهاجمی است و این امر در مورد شیشه های عقب و چهار پنجره‌ی دیگر نیز صدق می‌کند. ضریب درگ (میزان مقاومت جسم در برابر حرکت در داخل یک سیال) آن‌ها (Cd) 0.29  است که برای یک شاسی بلند قابل توجه است.
نیرو جدید، 4420 میلیمتر (174.0 اینچ) طول، 1825 میلیمتر (71.6 اینچ) عرض و 1545 میلیمتر (60.8 اینچ) ارتفاع دارد.
فاصله بین دو محور آن 2720 میلیمتر (107.1 اینچ) است که نسبت به نسل اول 20 میلیمتر (0.8 اینچ) افزایش یافته است. فاصله‌ی شاسی از زمین 160 میلیمتر (6.3 اینچ) تخمین زده شده است.

بهبودهای ساختاری در نسل دوم کیا نیرو ای‌وی 2023
کیا می گوید استحکام پیچشی کیا نیرو ای‌وی 2023 در استاندارد بین المللی افزایش خیره کننده 22 درصدی یافته است. استفاده پیشرفته از فولاد با استحکام بالا در عین افزایش سفتی، ولی وزن سفید یعنی وزن قبل از نصب موتور، اجزای شاسی و تزئینات داخلی، را به میزان20.3  کیلوگرم یعنی 6٪ کاهش داده و این به معنای بهبود در ویژگی‌های سواری و هماهنگی است. ساختارهای یکپارچه و قطعات ساختاری داغ، بدنه‌ی سفت و سختی را فراهم می‌کند و احتمال اختلال و انحراف در ناصافی جاده‌ها را کم کرده و ایمنی را افزایش می‌دهد و از این نظرکیا نیرو ای‌وی تقویت شده است.
پیشرانه الکتریکی کیا نیرو 2023
کیا نیرو ای‌وی 2023 توسط یک موتور الکتریکی که توان تولید قدرت 150 کیلووات (201 اسب بخار) دارد، به پیش می رود. در حالی که عدد گشتاور مشخص نشده است و احتمالاً مطابق با مشخصات اروپایی نیرو است که موتور الکتریکی آن گشتاور 255 نیوتن‌متر (188 پوندفوت) تولید می‌کند.
تک موتور الکتریکی شتاب خوبی را ایجاد می کند، از سرعت 0 فقط 7.8 ثانیه طول می کشد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت معادل 62 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت با مشخصات اروپایی 167 کیلومتر در ساعت معادل 104 مایل در ساعت است. نیروی تک موتور توسط یک بسته باتری لیتیوم یونی پلیمری 64.8 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که انتظار می‌رود 253 مایل معادل 407 کیلومتر را طی کند. خریدار می‌تواند یک پمپ حرارتی و بخاری باتری نیز سفارش دهد تا از حداکثر مسافتی که می‌تواند در هوای سرد بپیماید کاسته نشود. شایان ذکر است که نسل قبلی نیز همین خروجی را داشت. این شبیه به شورولت Bolt EUV  (200 اسب بخار) و مشابه هیوندای Kona است.
در حالی که عملکرد مستقیم برای خریداران متوسط ​​خودروهای برقی کیا نیرو 2023 اهمیت چندانی ندارد، اما شتاب زیاد مدل قبلی قابل احترام بوده و حفظ گردیده است. (صفر تا صد 7.8 ثانیه)

بُرد کیا نیرو الکتریکی 2023

بُرد (حداکثر مسافت طی شده با یکبار شارژ باطری) در مدل جدید 14 مایل بیشتر از مدل قبلی است. نسل، و رتبه رسمی مطابق با استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا  (EPA) هنوز اعلام نشده است و بُرد این مدل هرچقدر هم باشد آن را به یک پیشرو تبدیل نمی‌کند، اما برای مصرف کنندگانی که به دنبال رفت و آمد به محل کار هستند، کافی است.
شارژ کیا نیرو الکتریکی 2023
کیا نیرو الکتریکی 2023 قادر به شارژ با برق 85 کیلووات است و در صورت اتصال به شارژر سریع سطح 3، باتری از 10 به 80 درصد شارژ در کمتر از 45 دقیقه به لطف شارژر داخلی 11 کیلوواتی می‌رسد. کیا نیرو ای‌وی 2023 می‌تواند ذخایر انرژی خود را در کمتر از هفت ساعت با شارژر سطح 2 پر کند. اعداد رسمی میزان مصرف سوخت هنوز منتشر نشده‌اند.
اقدامات ایمنی بسته باتری برای کیا نیرو 2023
کیا بسته باتری را با استفاده از تقویت‌کننده‌های آلومینیومی در قسمت زیرین از قبل ایمن‌تر کرده است. تکمیل کننده این ارتقاء ساختاری، عملکرد تهویه باتری است که دمای بسته باتری را در سطح بهینه نگه می دارد. هنگامی که دمای بیرون پایین است، سیستم شارژ بسته باتری را گرم می‌کند تا به حداکثر خروجی برسد. علاوه بر این، هنگامی که راننده یک ایستگاه شارژ سریع را به عنوان مقصد در سیستم ناوبری تنظیم می‌کند، سیستم دمای بسته باتری را متناسب این وضعیت بهینه می‌سازد.

حتما بخوانید : همکاری چری با هوآوی برای ساخت یک خودرو برقی جدید با برند اکسید

طراحی داخلی کیا نیرو الکتریکی 2023
کیا در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری در طراحی داخلی داشته است و کیا نیرو الکتریکی 2023 آخرین نمونه از آن است. دستاورد این طراحی از آخرین زبان طراحی پارامتریک هیوندای موتور الهام گرفته شده است که در EV6 نیز به چشم می‌خورد. کابین نیرو با دقت طراحی و سازماندهی شده است تا فضایی که برای مسافران فراهم می‌شود از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. همچنین کابین دارای یک داشبورد باریک و کارآمد با منحنی‌های زیبا است. داشبورد در عین ظرافت، مجموعه ابزار کاملا دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی، با کنسول مرکزی زیبا دارد، همراه با فرمان مجلل دو پره که از EV6 به عاریت گرفته شده است، کیا نیرو الکتریکی 2023 را به یک شاسی بلند لوکس‌تر تبدیل می‌کند. دسته‌های بازویی درب برای سرنشینان جلو به خوبی با طراحی جدید پنل ابزار منحنی مطابقت دارد. سوئیچ‌های کوچکتر و سایر کنترل‌های فیزیکی، فضای داخلی رضایت بخشِ جدید را تکمیل می‌کند.

کیا از چندین ماده سازگار با محیط زیست مانند کاغذ دیواری بازیافتی (برای پوشش سقف)، پارچه‌ی پلی اورتان زیستی (Bio-PU) با فیبر سلولزی برگ اکالیپتوس (برای صندلی) و رنگ بدون حلّال‌های شیمیایی (BTX) برای پانل‌های درب، در ساختار نیرویی ای ‌وی 2023 استفاده کرده است.
سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا نیرو الکتریکی 2023
نمایش‌گر سربالای 10 اینچی، گروه ابزار دیجیتال 10.25 اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، کلید دیجیتال و دستگاه تصفیه هوای کابین از دیگر ویژگی های خودروی برقی کیا نیرو 2023 است. نوار نور محیط در کابین یک احساس جالب است که باعث می شود کابین شبیه یک سالن روی چرخ به نظر برسد. دارای یک طراحی صدای فعال است که به راننده اجازه می دهد صدای ناله موتورهای الکتریکی را به صورت دیجیتالی تغییر دهد.

خریدار می‌تواند سیستم صوتی هارمن کاردون و صندلی جلو دارای گرمکن و تهویه سفارش دهد. علاوه بر این، کیا تشخیص صدای طبیعی را برای کنترل دما و صدا به سادگی با گفتن چند فرمان به خودرو ارائه می دهد.
علاوه بر اینها، یک سیستم ارتباطی مخصوص وسیله نقلیه معروف به کیا کانکت (Kia Connect) که یکی از ویژگی‌های خودروی متصل است، مالک را قادر می‌سازد تا از راه دور به وضعیت شارژ دسترسی داشته باشد و برنامه‌ریزی مسیر و مشاهده اطلاعات سلامت خودرو را از جمله عملکردهای دیگر داشته باشد.

کیا نیرو ای‌وی 2023 مانند هیوندای Ioniq 5، کیا EV6 و جنسیس GV60از فناوری شارژ دوطرفه (V2L) پشتیبانی می‌کند یعنی خودرو اجازه می‌دهد تا از باتری برای شارژ سایر وسایل نقلیه الکتریکی، الکترونیک قدرت، تجهیزات الکترونیکی و غیره استفاده شود، با این حال، اگر شارژ باتری به 10٪ کاهش یابد، سیستم به طور خودکار منبع تغذیه خارجی را قطع می کند. بنابراین، عاقلانه است که از شارژ دوطرفه فقط زمانی استفاده کنید که باتری به اندازه کافی شارژ شده باشد.
جادار و وسیع بودن کیا نیرو 2023 الکتریکی
فضای محموله پشت صندلی ها 475 لیتر (16.7 فوت مکعب) است و فضای خالی پس از خواباندن صندلی‌های عقب به 1392 لیتر (49.1 فوت مکعب) افزایش می یابد. کیا با ارائه‌ی این مدل می‌گوید دارای بهترین اتاق سرنشینان در این کلاس است. این خودرو ادعا می کند که 8 فوت مکعب بیشتر از تسلا مدل 3 فضای محفظه مسافر و 50 درصد فضای بار بیشتر دارد. مشخصات کامل مدل آمریکایی باید در آینده منتشر شود.

احیای سیستم ترمز i-PEDAL  برای کیا نیرو الکتریکی 2023
سیستم ترمز تک پدالی هوشمند (i-PEDAL) به خودرو امکان می‌دهد با تنظیم دریچه گاز، شتاب کاهش سرعت را بالا ببرد و ترمز بهتر عمل کند. نسخه‌ی دوم این سیستم هوشمند ترمز، به طور خودکار و بر اساس داده های ترافیکی از سیستم ناوبری، الگوی کاهش سرعت را تنظیم می‌کند. همچنین در این سیستم راننده می تواند با استفاده از تعویض کننده‌هایی که در پشت فرمان قرار دارد، فشار پدال را با میزان شدت ترمز به اندازه‌ی دلخواه تنظیم کند.

سیستم کمک راننده خودروی کیا نیرو الکتریکی 2023
کیا نیرو الکتریکی 2023 مخصوص ایالات متحده به مجموعه ای از سیستم‌های استاندارد پیشرفته کمک راننده (ADAS) مجهز می‌شود، مانند: جلوگیری از برخورد با عابر پیاده در هنگام حرکت رو به جلو یا عقب. کمک به راننده در خروج از سرنشینان صندلی عقب و هشدار هنگامی که مسافر از وسیله نقلیه خارج می‌شود و یک وسیله نقلیه‌ی دیگر نزدیک می‌شود. فناوری دارد که خواب آلودگی راننده را تشخیص می‌دهد و در صورت لزوم استراحت را توصیه می‌کند. همچنین می تواند در صورت توقف خودروی جلویی به راننده هشدار دهد تا در خط درست قرار گیرد.
مدل‌هایی که فرمان سمت چپ باشد، دارای فناوری Digital Key 2.0 است که طیف وسیعی از عملکردهای راه دور را با استفاده از دستگاه های اپل یا سامسونگ فعال می‌کند.

کروز کنترل تطبیقی، ناوبری مبتنی بر منحنی، و دستیار رانندگی در بزرگراه سطح II، که امکان رانندگی جزئی خود را در حالت‌های بالاتر فراهم می‌کند. احتمالا در حالت‌های پایین‌تر در آینده عرضه خواهد شد. نمایشگر 10 اینچی سربالای جدید با نمایش اطلاعات ضروری رانندگی به رانندگان کمک می‌کند از جاده غفلت نکنند. صفحه نمایش سربالا (HUD) نه تنها جهت‌های ناوبری، بلکه هشدارهای ایمنی و سرعت و داده‌های اطلاعات و سرگرمی را مستقیماً در میدان دید راننده نمایش می دهد.

حتما بخوانید : شرایط فروش نقدی خودرو تیارا مکث موتور اعلام شد

تجربه رانندگی با ماشین کیا نیرو  الکتریکی 2023
سطوح احساس لرزش (NVH) در کیا نیرو الکتریکی 2023 در مقایسه با نیرو یی (e-Niro) بهبود یافته است. وزش باد مهار شده و کابین در بیشتر موارد آرام بود. از نظر کیفیت سواری، در وهله اول سفت است، اما در حدی نیست که هشدار دهنده باشد. می‌تواند در خارج از جاده با سرعت‌های کمتر احساس ناپایداری کند، اما هنگامی که خودرو در حرکت است، امواج جاده را به خوبی جذب می کند. این یک ماشین الکتریکی نسبتاً پرسرعت است.
به لطف نزدیک شدن به استانداردهای یک شاسی ایده‌آل، کنترل خودرو در پیچ‌ و خم‌ها بدون لغزش بیش از حد بدنه، مناسب باقی می‌ماند. کارشناسان گفتند این خودروی الکتریکی با وجود وزن سبک حدود 1700 کیلوگرم (3748 پوند) چابک است.
متوجه شدم که کیا نیرو الکتریکی  2023به اندازه کافی غرغر می‌کند تا به سرعت دلخواه برسد. با این حال، آنها احساسات هیجان انگیز ماشین های الکتریکی قدرتمندتر را ارائه نمی‌دهند. اگر چه با فشار پدال گاز، گشتاور زیادی برای چرخاندن چرخ های جلو وجود دارد. مهندسان کیا ارائه گشتاور را آسان‌تر کرده‌اند تا خودرو بتواند نیرو را به طور موثرتری به زمین برساند. این ماشین احساس انرژی می‌دهد، اما احساس سرعت نمی‌دهد.

تاریخ عرضه کیا نیرو الکتریکی 2023
انواع هیبریدی و پلاگین هیبریدی کیا نیرو 2023 در پاییز سال 2022 وارد بازار شده است.
قیمت خودروی کیا نیرو الکتریکی 2023 باید از 35000 تا 38000 دلار شروع شود. کیا نیرو  الکتریکی 2023 با خودروی هیوندای کونا (Kona) الکتریکی رقابت می‌کند که دارای چهره‌ای جدید و فضای داخلی به روز شده پس از نوسازی در سال 2021 است. شورولت بولت EUV نیز با آن مدل سرکش رقابت می‌کند که امیدواریم نسخه جدیدی را به ما ارائه دهد.

ویژگی های کیا نیرو الکتریکی 2023
اقتصاد سوخت / طراحی جذاب و هوشمند / پشتیبانی بی‌سیم Apple Car Play &  Android Auto  و کابین درجه یک که به خوبی سازماندهی شده است.
معایب ماشین برقی کیا نیرو 2023
هیچ سیستم چهارچرخ متحرکی (WD 4) وجود ندارد، فقط دیفرانسیل جلو (AWD) موجود است.
هیچ مدلی وجود ندارد که انتخاب بهتری از کیا نیرو الکتریکی ارائه دهد.
کیا تبلیغات خودروی الکتریکی خود را با خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ترکیب می‌کند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است