جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

تغییر درزمانبندی نمایشگاه باعث میشود شرکت کننده ها جا بمانند

نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، امسال نیز نسبت به سال گذشته تغییر در زمان برگزاری داشت. این نمایشگاه که در سه سال اخیر با جابجایی زمان برگزاری، سبب سردرگمی برخی بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان شده است، معلوم نیست که سال آینده چه زمانی برگزار شود.

در گفت‌وگوی رضا حامدی، مدیرعامل شرکت ساز شگستر، که دوسال پیش در نمایشگاه بین‌المللی قطعات لوازم و مجموعه‌های خودرو شرکت کرده بود، به برخی از انتقادات اشاره کردند. هرچند وی معتقد است که از خود نمایشگاه راضی بودند و در مجموع بازخورد خوبی داشتند.

آخرین دوره‌ای که در نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو شرکت کردید کی بود؟
دوسال پیش در نمایشگاه شرکت کردیم.

آیا در کل از نمایشگاه راضی بودید؟
از خود نمایشگاه راضی بودیم، اما از امکانات آن خیر. اما از بازخوردی که داشت راضی بودیم.

دلایل نارضایتی شما چه بود؟
دوسال پیش که شرکت کردیم، چندبار هزینه اجاره غرفه را تغییر دادند، حالا هم تا جایی که اطلاع دارم، مبلغ دقیق اجاره غرفه را اعلام نکرده‌اند. همچنین یک سری الزامات و تضامین از شرکت‌کنندگان دریافت می‌کنند که با توجه به پشتوانه تولیدکنندگان، برای همه مقدور نیست.
مسأله دیگر اینکه روش تعیین غرفه‌ها اصلاً مشخص نیست. به طور مثال، این مطلبی است که خودم در میان همکاران دیدم. همکارانی هستند که هر سال در یک فضا و سالن مشخص غرفه دارند. وقتی از آنها پرسیدم که چه کاری انجام داده‌اید که هر سال همان فضای سال قبل را دارید، آنها گفتند: «کدخدا را می‌بینیم و کارمان را پیش می‌بریم» که معنای آن واضح است. این مسأله جالبی نیست.

زمان برگزاری نمایشگاه در سه سال اخیر جابجا شده است. نظر شما در این مورد چیست؟
به نظرم این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شرکت‌کنندگان و همچنین بازدیدکنندگان با آن درگیر هستند. قبلاً در آبان ماه برگزار می‌شد، سال گذشته در مردادماه برگزار شد و امسال هم که در خرداد.
این مسأله سبب می‌شود که همکاران ما برای ثبت‌نام دچار مشکل شوند و زمان را از دست بدهند. من خودم مسائلی را دیدم که دوستان به دلیل اینکه گمان می‌کردند نمایشگاه دیرتر برگزار می‌شود، زمان کافی نداشتند و نتوانستند شرکت کنند.
متأسفانه اطلاع‌رسانی و تبلیغات کافی هم نمی‌شود.

آیا در همان دوره‌ای که شرکت کردید، بازدیدکنندگان خارجی هم بودند؟
در غرفه‌های محصولات داخلی، کمتر بازدیدکننده خارجی داشتیم، اما در کل نمایشگاه می‌دیدیم. البته بیشتر چینی‌ها بودند.

چرا در دو دوره اخیر نمایشگاه قطعات خودرو شرکت نکردید؟
ما دلایل اصلی شرکت نکردنمان به دلیل مسائل حقوقی است. چون برندینگ کردیم، مشکلات ثبتی داریم. هنوز از نظر حقوقی آمادگی شرکت در نمایشگاه را نداریم.


این مطلب از قطعات خودرو شماره 48 گرفته شده است.اگر این مطلب برایتان جالب بود، دیگر مقالات ماهنامه قطعات خودرو را از دست ندهید. شماره های دیگر در انتظار شماست!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار