جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

آگوست هورش لقب پدر خوانده‌ی ماشین‌های تندرو را به خود گرفته است

آگوست هورش لقب پدر خوانده‌ی ماشین‌های تندرو را به خود گرفته است. با شنیدن نام او لبخندی بر لبان علاقه مندان به خودروهای کلاسیک ظاهر می‌شود. هورش یکی از پیشگامان بزرگ مهندسی خودرو است.

وقتی هورش در 12 اکتبر 1868 به عنوان پسر آهنگر روستای وینینگن Winningenدر موزل Moselleبه دنیا آمد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که روزی او به یکی از مشهورترین شخصیت‌ها در تاریخ خودرو و حمل و نقل تبدیل شود. پس از دوران دبستان به یادگیری آهنگری پرداخت و پس از یادگیری راهی سفری طولانی شد. او به مدت سه سال به کشورهای سلطنت اتریش-مجارستان، صربستان، بلغارستان و مناطق دیگر سفر کرد.

در سال 1890، این جوان تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک و ساخت موتور در دانشگاه فنی در میتویدا (زاکسونی) Mittweida (Saxony)به پایان رساند. این یک پیشرفت اجتماعی قابل توجه بود که با استعداد و عطش او برای کسب دانش امکان پذیر شد. او بعد‌ها بیان کرد که در آن دوران علاقه زیادی به یادگیری داشته است.
شروع کار با بنز
اولین شغل او ، کار کردن در یک کارخانه‌ی کشتی سازی در روستوک Rostockبود. آگوست در آنجا موتورهای کشتی را طراحی می‌کرد . سپس به لایپزیگLeipzig رفت. جایی که به کار روی موتور احتراقی برای یک کشتی اژدر مشغول گشت. در اکتبر 1896 او کارمند بزرگترین کارخانه خودروسازی جهان – بنز – شد و در این زمان بود که به عنوان مهندس خودرو شروع به کار کرد.
آگوست هورش ایده‌های زیادی داشت . او معتعد بود که باید یک خودروی بی‌نقص ساخته شود. او مایل به ساخت خودرویی قوی‌تر و سریع‌تر از مدل‌های موجود، بود . مدلی که بتواند با حداکثر سرعت 11 مایل در ساعت حرکت کند. در بنز جایی برای رویاهای او وجود نداشت، و در نهایت در سال 1899، او به شغل آزاد روی آورد و با یک فروشنده پارچه بنام سالی هرز Salli Herz شریک شد و شرکت “A. Horch & Cie” را تاسیس کرد.
“فقط خودروهای بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد”
این شرکت در ابتدا بیشتر موتورهای اتومبیل را تعمیر می‌کرد اما هورش هم چنان تمرکز و توجهش به ساخت اولین اتومبیل خود بود و در نهایت اولین اختراع او شامل یک سوئیچ کموتاتور commutator switch بود که به طور قابل توجهی احتراق موتورهای خودرو را تسریع می‌کرد (pdf-Datei GB190618083A). او خیلی زود توانست با خودروی ساخته شده توسط خودش، رانندگی کند. در واقع، خودروی او یک کالسکه موتوری شبیه به اولین اتومبیل‌های بنز بود. این خودرو بدون در و با فانوس شمعی اما برای اولین بار با کلاچ اصطکاکی و شفت کاردان حرکت می‌کرد.
هورش می خواست تحت هر شرایطی فقط خودروهای بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد بسازد. اتومبیل‌های جدید و شیک او بسیار گران بودند و بنابراین، هورش هیچ موفقیت تجاری و مالی کسب نمی‌کرد. او برای یافتن سرمایه گذار اقدام کرده و بطرف رایچینبرگ Reichenbergرفت. در سال 1904، هورش به زویکا ( یکی از شهر های آلمان) Zwickau آمد و تولید خودروسازی ساکسون Saxonرا ایجاد کرد.
بالاخره او موفق شد و تعداد قابل قبولی از خودروهای گران قیمت و عالی خود را فروخت. علی‌رغم آنکه او گواهینامه رانندگی نداشت، به عنوان پیش رویی توانا در حال طی کردن مسیر موفقیتش بود. با این حال، در سال 1909، سهامداران ناراضی به دلیل عدم موفقیت در مسابقات خواستار تغییراتی در شرکت شدند و هورش شرکت را ترک کرد اما نارضایتی ها باقی ماند.
حقوق از دست رفته نام
هورش بلافاصله یک شرکت خودروسازی جدید دیگری را در زویکا تأسیس کرد. قرار بود که نام شرکت هم نام او یعنی “August Horch Automobilwerke GmbH”باشد اما امکان پذیر نبود زیرا شرکت هورش Horch AG در باقی ماندن نام و علامت تجاری خود پافشاری کرده و به شکایت از بنیانگذار خود پرداخت. آگوست هورش پرونده را باخت و مجبور شد نام دیگری برای شرکتش پیدا کند.
در آن زمان یکی از شرکای تجاری هورش پسری داشت که لاتین می‌خواند. این پسر ایده بسیار جذابی را ارایه داد و نام بنیانگذار را به لاتین ترجمه کرد و کلمه ی “آئودی” ساخته شد. از آن زمان، آگوست هورش به طور مکرر از امضای “Ihr Audi-Horch” Audi-Horch)) استفاده می‌کرد. به هر حال، آئودی در سال 1998 این امضا را به عنوان یک کلمه ترکیبی/علامت نمادین برای کالاهای تجاری ثبت کرد (39866670)
اولین آئودی در 24 آگوست 1910 از کارخانه خارج شد . عملکرد شرکت جدید موفقیت آمیز بود. هورش با آئودی تایپ C خود در مسابقات مهمی مانند تور آلپاین 1914 پیروز شد. (که در آن از اتومبیل های هورش سبقت گرفت .) از این زمان به بعد، این مدل “Alpensieger “Alpine Victor” نامیده شد. هورش با این خودروی برنده به مدت 15 سال رانندگی کرد و سپس آن را به موزه آلمان در مونیخ اهدا کرد، جایی که هنوز هم در آنجا موجود و قابل رویت است.
یک مهندس به عنوان پرورش دهنده مرغ
جنگ جهانی اول آئودی را مجبور کرد که به جای ماشین سواری، ماشین‌های زرهی و خمپاره بسازد. پس از جنگ، هورش به تدریج کار مهندسی را کنار گذاشت با این حال در سال 1923، او فرمان سمت چپ را معرفی کرد که بعدها تقریباً در سراسر جهان به کار گرفته شد. به جرات می‌توان گفت، استفاده از فلز سبک در ساخت موتور، فولاد با استحکام بالا در تولید گیربکس و معرفی دنده مرکزی به دوران هورش بر می گردد.
در دهه 1920، هورش به آرامی از خودروسازی کنار رفته و به عضویت هیئت نظارت درآمد. او به عنوان کارشناس ترافیک در برلین مشغول به کار شد و بعدها حتی پرورش مرغ یا کسب‌و کار شراب را امتحان کرد. با این حال، تمام اینها تلاش‌های بیهوده‌ای بودند و رشد و پیشرفتی را برای هورش به ارمغان نیاوردند.
در پایان دهه 1920، آئودی نیز به سمت افول رفت. در سال 1932، عواقب بحران اقتصادی جهانی سرانجام آئودی و هورش را مجبور به ادغام با تولیدکننده خودرو و موتورسیکلت کوچک Zschopauer Motorenwerke (DKW) و کارخانه خودروسازی Siegmar der Wanderer-Werke کرد. گروه جدیدی از شرکت ها به نام “اتحادیه خودکار” با یک دفتر مرکزی در کمنیتس Chemnitz تشکیل شد که به عنوان دومین تولید کننده خودرو آلمانی پس از اوپل شناخته شد. لوگوی آن متشکل از چهار حلقه در هم تنیده بود که نشان دهنده تک تک شرکای ملحق شده بود. آگوست هورش به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت انتخاب شد. چهار برند مستقل با موفقیت به پیشرفت خود ادامه دادند. هورش به طور خاص به یک برند لوکس سودآور در دهه 1930 تبدیل شد. آگوست هورش سالخورده به عنوان یک پیشگام در فناوری مورد توجه قرار گرفت و خاطرات خود را با عنوان “Ich baute Autos” (“من ماشین ساختم”) نوشت. سرانجام، جنگ جهانی دوم باعث توقف ساخت خودروهای سواری شد.
شروعی جدید بعد از جنگ
اتحادیه خودکار پس از جنگ در اینگولشتاتIngolstadt دوباره تأسیس شد، و هورش قبل از فوت توانست این دوران را ببیند. او در 13 فوریه 1951 در مونخبرگ، فرانکونیا Münchberg, Franconiaدرگذشت. بعد از فوت دکتری افتخاری به او داده شد. برند آئودی با شکل چهار حلقه Auto-Union به عنوان علامت تجاری هنوز هم باعث زنده بودن نام هورش است و از اواخر دهه ی 1960 به بعد باعث موفقیت بخشی از گروه VW شده است. امروزه، “Horch” تنها یک نام تجاری است که متعلق به آئودی است.

این شرکت با 1088 اختراع در سال 2020 یکی از هفت متقاضی فعال در آلمان بود. این اتفاق مطمئناً آگوست هورش را خوشحال می‌کرد که در طول زندگی خود نه تنها می‌خواست اتومبیل‌های سریع، بلکه خلاقانه نیز بسازد.

August Horch- The German automobile pioneer behind the strong foundation of Audi

روند صعودی در تجارت آئودی
همه مشاغل به طور پیوسته رشد نمی‌کنند. اکثر آنها در مسیر رشد و حرکتشان با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده‌اند. در مورد آئودی هم همین اتفاق افتاد. بعد از اینکه آگوست از کسب‌و کار کنار رفت، همه چیز برای مدتی خوب بود.

با این حال، بازار این شرکت به سرعت کاهش یافت که تا سال 1938 حدود 0.1٪ باقی ماند. در واقع، نام آئودی برای بیش از دو دهه کاملاً ناپدید شد. خوشبختانه، این شرکت دوباره موفق شد به بازار بازگردد و بر موانع غلبه کند.
موفقیت بعدی شرکت
در تاریخ طولانی آئودی، بسیاری از طراحی‌های منحصر به فرد، بهترین عملکردها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد را به وجود آورد. این شرکت شاهد تمام تحولات فناوری بود.

آئودی تمام تغییرات را با موفقیت تطبیق داد و مدل های جدید را مطابق با تقاضای روز طراحی کرد. با این حال، هرگز کیفیت را به خطر نینداخت. آئودی بر پایه‌ی قوی و ارزش‌های اصلی استوار است که به رشد بی‌عیب و نقص آن کمک کرد. امروزه آئودی نام بزرگی در صنعت خودروسازی است. بدون شک هورش با تلاش و بینش فوق العاده خود این امکان را فراهم کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار