کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس اصلی بودجه بندی و کنترل آن مدعیست: اگر ایران خودرو و سایپا به استانداردهای فعلی جهان در صنعت خودروسازی برسند، مصرف بنزین کشور ۶۰% کاهش خواهد یافت.
همت قلیزاده در حساب توییترش نوشت: نتیجهای که نه سهمیهبندی سال ۱۳۸۶، نه هدفمندی سال ۱۳۸۹ و نه بنزین ۳۰۰۰ تومانی آبان ۱۳۹۸ نتوانست انجام دهد و از این به بعد هم با چنین نگرشی در قیمتگذاری نشدنی است.
کاربری بهنام سعید فضل زرندی، مهندسی برق و ارشد اقتصاد دانشگاه تهران، هم به او پاسخ داده: «ایده تبصره ۱۳ بودجه ۸۶ و بعد قانون مدیریت مصرف سوخت به جهت رویکردی همین اصلاح امروز بدون تغییر قیمت بود و در حد خودش موفق. متاسفانه این رویکرد ادامه پیدا نکرد و جاش رو به ایده هدفمندی داد. جالب اینکه دستاوردهای سهمیه بندی و بسته غیرثیمتی مذکور به پای هدفمندی نوشته میشه!»