جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

ضرورت تغییر سریع مدیران تکنوکرات دولت پیشین

حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه چهار سال پیش اوضاع اقتصادی و معیشت مردم در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت و سپس دولت دوازدهم در اوج این شرایط و با وعده اصلاح اوضاع اقتصادی پا به عرصه گذاشت افزود: در حال حاضر شاخص تورم، رشد نقدینگی و افت ارزش پول ملی در کنار شرایط تولید در کشور به گونه‌ای است که اصلاح این روندها را تنها از طریق کار شبانه‌روزی جهادی-علمی و به دور از آزمون و خطا امکان‌پذیر می‌کند.

وی ادامه داد: روند شاخص‌های اقتصادی کشور به نحوی است که به نظر می‌رسد مدت چهار سال برای اصلاح آن‌ها شاید کفایت نکند؛ لذا مهمترین توصیه‌ای که می‌توان به دولت سیزدهم کرد، برخورداری از دو ویژگی خردورزی و سرعت عمل است. در واقع تحقق وعده‌های ارائه شده توسط ریاست جمهوری به‌طور عام و برخی از وزیران به‌طور خاص به مجلس و مردم، در گرو جهاد شبانه‌روزی و همچنین برخورداری از مشورت صاحبان تجربه و منطق است.

تغییر هوشمندانه و سریع مدیران کذاب؛ نشانه حرکت در راستای تحقق وعده‌ها

او ضمن تاکید بر اینکه از جمله انتظارات مردم نسبت به کابینه دولت سیزدهم، تغییر مدیرانی است که باعث وضع موجود هستند، خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود مدیران دولت دوازدهم با وعده تغییر سبک مدیریت خود متناسب با ویژگی‌های دولت فعلی قصد دارند کماکان در دولت جدید نیز به خدمت‌گذاری خود ادامه دهند، بیشتر شبیه طنز است! بنابراین یکی از مهمترین نشانه‌های فعالیت در جهت تحقق وعده‌ها، تغییرات هوشمندانه و سریع مدیران تکنوکرات دولت پیشین است.

وی افزود: اصولا وزرا نبایستی به مدیری که با تفکرات خود بانی ایجاد بخشی از شرایط امروز اقتصادی و تولیدی کشور شدند و در عین حال وعده تغییر سبک مدیریت خود را به شیوه مدنظر دولت فعلی می‌دهد، اعتماد کنند؛ چراکه با چنین مدیری که برای حفظ موقعیت و پست خود حاضر است، روش خود را تغییر دهد، نمی‌توان به وعده‌های سنگین انتخاباتی عمل کرد؛ لذا توصیه جدی به وزرای دولت سیزدهم و به‌ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، تغییر سریع مدیران فعلی صنایع بزرگ کشور و استفاده از مدیرانی است که در دولت‌های قبلی دستشان در جیب مردم نبوده است.

لزوم برنامه‌ریزی افزایش تولید خودرو تا سقف‌های تعیین شده 

وی در رابطه با وعده افزایش تولید تا سه میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۴، تصریح کرد: اگر قرار است این وعده محقق شود، آثار برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های آن بایستی از هم اکنون مشخص شود. علیرغم اینکه بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که تحقق این وعده تقریبا غیرممکن است و در بیان دلایل خود به کمبود سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین تحریم‌ها اشاره می‌کنند، بنده معتقدم که حرکت در مسیر این وعده به تنهایی می‌تواند بسیاری از موانعی غیر از تحریم و کمبود نقدینگی برای توسعه و رشد خودروسازی کشور را برطرف کند. بطور مثال تمرکز و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید خودرو تا سقف سه میلیون دستگاه تا چهار سال سال آتی اگر هم نتواند هدف اصلی تولید را محقق کند، حداقل باعث می‌شود که سیاستگذاران خودرویی کشور به بسیاری از موانعی که در مسیر افزایش تولید قرار دارند، پی برده و در صدد رفع آنها برآیند.

کریمی سنجری یادآور شد: در طول سه سال گذشته و به‌رغم وعده تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال، از آنجایی که هیچگاه در سیاستگذاران خودرویی کشور به اندازه کافی نسبت به تحقق این شعار اهتمام لازم وجود نداشت، عملا تحقق این هدف هم میسر نشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار