پدال – دوج جورنی جدید بخشی از روابط بین استلانتیس و شرکت مادر ترامپچی یعنی گک موتور در چین خواهد بود. نتیجه این همکاری در ابتدا عرضه جورنی جدید در مکزیک خواهد بود یعنی جایی که نسل قبلی این کراساوور در آن تولید میشد. بعداً اما جورنی به سایر کشورهای آمریکای لاتین مثل پرو، شیلی و کلمبیا هم خواهد رسید. این خودرو در کارخانهٔ جوینت ونچر استلانتیس در شهر هانگژو در شرق چین تولید میشود یعنی همان کارخانهای که جیپ گرند کماندر، رنگید، کامپس و چروکی را هم برای بازار چین تولید میکند.
جورنی در ظاهر تا حد زیادی با ترامپچی GS5 یکسان است و فقط طراحی جلوپنجره و سپر جلوی آن متفاوت است. در اینجا جلوپنجرهای مشکیرنگ به چشم میخورد که نوشتهٔ کوچک DODGE در سمت چپ آن نقش بسته است. این کراساوور چینی که نشان آمریکایی گرفته، ۴,۶۹۵ میلیمتر طول، ۱,۸۸۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۶ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۱۰ میلیمتر است.
جورنی جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه میشود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو فرستاده میشود. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مکفرسون و در عقب چند اتصالی خواهد بود. قرار است فروش دوج جورنی جدید از ماه نوامبر در مکزیک آغاز شود و گک اعلام کرده است که همین هفته اولین سری از این خودرو در تعداد ۷۷۰ دستگاه به این کشور صادر خواهد شد. انتظار میرود تا پایان امسال ۴ هزار دستگاه جورنی به مکزیک صادر شود.
در همین رابطه، گک در بیانیهای اعلام کرده است که قصد دارد روابط خود را با استلانتیس تقویت کند و به حضور در بازار مکزیک و مناطق اطراف آن ادامه دهد. این در حالی است که اوضاع فروش این جوینت ونچر در چین چندان خوب نیست و به همین دلیل بهتازگی کارخانهٔ گوانگژو که یکی از دو کارخانهٔ این همکاری محسوب میشود بسته شد.