پدال – اوایل سال جاری بود که پورشه اذعان کرد عجلهای برای الکتریکی کردن این خودرو ندارد زیرا مشکلاتی از نظر جا دادن قوای محرکه الکتریکی در آن وجود خواهد داشت. قوای محرکه الکتریکی همخوانی بسیار خوبی با محصولات پرفورمنس ندارند و این موضوع به ویژه درباره پورشه که پیشرانهای در قسمت عقب جا گرفته نمود بیشتری پیدا میکند.
البته میشائیل مائر مدیر طراحی پورشه در خلال مصاحبه اخیر خود با رسانهها گفته هیچچیزی غیرممکن نیست. او تائید کرده قبلاً رندرهایی از ۹۱۱ الکتریکی را تهیه نموده است.
به نظر میرسد زمانی که پورشه آماده عرضه ۹۱۱ الکتریکی باشد طراحی آن را از صفر انجام خواهد داد تا از تکنولوژی الکتریکی که آزادی عمل بیشتری فراهم میکند استفاده نماید. طراحی این خودرو از صفر برای پورشه راحتتر از قرض گرفتن پلتفرم کنونی و طراحی ۹۱۱ الکتریکی بر اساس الزامات آن خواهد بود.
مائر گفته است:
من از آن دسته آدمهایی هستم که از عصر پیشرانههای هوا خنک به آبخنک رسیدهاند و حالا هم عصر پیشرانههای توربو است. شاید ۹۱۱ الکتریکی داستان دیگری داشته باشد اما در بحث طراحی ۹۱۱ الکتریکی کار ما راحتتر خواهد بود.
اما آیا مشتریان آماده ۹۱۱ الکتریکی هستند؟ پاسخ به این سؤال در زمان حال بسیار سخت است زیرا خودروهای اسپورت ۱۰۰ درصد احساسی هستند و هرکس برداشت خودش را از این جمله دارد. پیشرانه ۶ سیلندر تخت پورشه تعریف کننده ۹۱۱ بوده اما پیشرانه الکتریکی گشتاور و قدرت زیادی را فراهم میکند. مائر اظهار میدارد:
۹۱۱ الکتریکی صدای خود را از دست میدهد اما اگر به کودکان امروزی نگاه کنید با خود خواهید پرسید آیا آنها به این صدا نیاز دارند؟ نمیدانم…