به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس بنز به تازگی از جدیدترین سدان خودرو که آن را EQS نامیده است، پرده برداشته است و آن را آماده برای عرضه در سال ۲۰۲۲ کرده است. این خودرو که پرچمدار خودروهای برقی این برند خواهد بود، یکی از عجیبترین خودروهای برقی نیز به شمار می آید.
طراحی ظاهر بیرونی آن بسیار خاص و متفاوت است و علاوه بر این کابین آن بسیار مجلل طراحی شده است و در آن بسیاری از ویژگیهای پیشرفته را مشاهده می کنیم. این سدان الکتریکی در 2 نسخه معرفی می شود که یکی با نام EQS۴۵۰+ و دیگری EQS۵۸۰ است. نسخه EQS۴۵۰+ با پیشرانه ۳۲۹ اسب بخار و دیفرانسیل عقب عرضه می شود و نسخه EQS۵۸۰ دارای ۵۱۶ اسب بخار نیرو با چهار چرخ محرک ارائه میشود.
هر دو نسخه از یک باتری بزرگ ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت استفاده میکنند که حداکثر برد آن 563 کیلومتر است. EQS که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، اولین مرسدسی است که از پلتفرم اختصاصی این کارخانه خودروسازی برای خودروهای الکتریکی استفاده می کند.
همچنین اولین خودروی کاملا برقی از زیر مارک EQ است که به بازار ایالات متحده را پیدا می کند. انتظار میرود که ناوگان مدلهای برقی جدید شامل اسکوات EQA و کراس اوورهای کم حجم EQB و سدان ورودی لوکس EQE دنبال شود.
EQS۴۵۰+ دارای یک موتور الکتریکی است که در محور عقب آن نصب شده است و ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ پوند فوت گشتاور تولید میکند. EQS۵۸۰، ۴Matic دارای یک موتور الکتریکی در هر محور است که به معنی چهار چرخ محرک و قدرت کلی سیستم ۵۱۶ اسب بخار و ۶۱۱ پوند فوت گشتاور است.
مرسدس تخمین میزند که نسخه محور عقب خودرو در ۵.۵ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت میرسد. گفته میشود که انتخاب مدل چهار چرخ محرک قویتر، سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را به ۴.۱ ثانیه کاهش میدهد. هر EQS بر روی سیستم تعلیق بادی تطبیقی سوار شده و بر روی رینگهایی با اندازه بین ۱۹ تا ۲۱ اینچ میچرخد.
یک سیستم فرمان محور عقب استاندارد میتواند چرخهای عقب را تا ۴.۵ درجه زاویه دهد و یک ارتقاء اختیاری نیز وجود دارد که میتواند آنها را ۱۰ درجه بچرخاند. هر دو مدل EQS دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت قابل استفاده ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت هستند.
در داخل، EQS با مواد زیبا و با کیفیت بالا و مجهز به امکانات لوکس بی شمار مجهز شده است. این فضا مجهز به MBUX هایپراسکرین، صفحه ۵۶ اینچی و متشکل از سه نمایشگر OLED است که توسط صفحه دیجیتال راننده و صفحه سرگرمی / اطلاعاتی لمسی ۱۷.۷ اینچی همراهی میشود.
برای مسافر کنار راننده نیز صفحهای ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده است که از دید راننده پنهان است، در نتیجه حواس او را هنگام رانندگی پرت نمیکند. نور پردازی داخل کابین به گونهای است که گویی هایپراسکرین و دسته درها در فضا معلق هستند.