اتوکار میگوید این کراس اوور جدید از پلتفرم CMF-EV مشترک با محصولات اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این پوستاندازی ماحصل برنامه نیسان برای سرمایهگذاری ۱ میلیارد پوندی در کارخانه ساندرلند بریتانیا بوده جایی که کراس اوور جدید نیسان در آن تولید خواهد شد. کارخانه یاد شده هماکنون به تولید مدلهای جوک، لیف و قشقایی مشغول بوده و با سرمایهگذاری انجام شده ۱۰۰ هزار دستگاه از کراس اوور جدید نیسان در آنجا تولید خواهد شد.
![](https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/03/Nissan-Ariya-badge_Front-BI-source-767x416.jpg)
همین امر به نیسان کمک خواهد کرد تا برنامههای الکتریکی خود را محقق سازد. این برنامه شامل تولید خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی است. البته هدف بزرگتر نیسان دستیابی به سهم فروش ۸۰ درصدی خودروهای الکتریکی از سبد این برند تا سال ۲۰۳۰ بوده و میخواهد ۴۰ درصد این میزان فروش در آمریکا باشد. کراس اوور جدید ژاپنیها محصولی جهانی خواهد بود و بنابراین تنها اروپاییها از جانشین قدبلند لیف لذت نخواهند برد. شایان ذکر است پلتفرم این خودرو در نیسان آرییا نیز بکار رفته است.
![](https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/leaf3_1-767x508.jpg)
هنوز جزئیات زیادی از جانشین کراس اووری لیف در دست نیست. نیسان تصویری تیزری از یک کراس اوور را در زمان اعلام سرمایهگذاری خود در ساندرلند منتشر کرده بود و این خودرو شباهتی به لیف کنونی نداشت. لیف برای اولین بار در یک دهه پیش پدیدار شد و زمانی که خودروهای الکتریکی در آغاز راه خود بودند شعاع حرکتی نسبتاً مناسبی داشت. در طول این ۱۰ سال تغییرات زیادی در صنعت خودرو رخ داده است…