پدال – طراحی بیرونی رنجروور جدید استایل باوقار نسل قبلی را تکامل داده و به بلوغ رسانده اما همچنان همهچیز را در نهایت سادگی حفظ کرده و از شلوغکاریهای بیشازحد که این روزها زیاد در طراحی خودروها میبینیم اجتناب کرده است. به همین دلیل، خودرو همچنان ساده و شیک به نظر میرسد اما درعینحال، ویژگیهای جدیدی مثل چراغهای عقب نوآورانه و دستگیرههای در مخفی هم در آن به چشم میخورند. به لطف بهسازیهای کوچکی مثل همین دستگیرهها، ضریب درگ رنجروور به ۰.۳۰ رسیده که برای چنین خودروی بزرگی چشمگیر است.
در رنجروور مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیق بادی با طرح پنج اتصالی جدید در عقب استفاده شده که از سیستم ناوبری برای تشخیص مسیر پیش رو و انجام تنظیمات مناسب استفاده میکند. آنتیرول بارهای الکترونیکی هم بهراحتی سواری خودرو کمک میکنند. به گفتهٔ لندروور، این آنتیرول بارها سریعتر از نمونههای هیدرولیکی واکنش نشان میدهند. نسل جدید رنجروور همچنین به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز شده که میتواند زاویهٔ چرخهای عقب را تا ۷.۳ درجه تغییر دهد تا قدرت مانور خودرو بهتر شود. این سیستم دایرهٔ چرخش خودرو را به زیر ۱۱ متر میرساند. همهٔ نسخههای رنجروور بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل فعال دیفرانسیل عقب مجهز هستند که میتواند گشتاور را از چرخی به چرخ سمت دیگر انتقال دهد.
نسل جدید رنجروور در آمریکا در ابتدا فقط در دو مدل عرضه میشود. مدل پایه P400 نام دارد و به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ مدل P530 بروند که پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو X7 M50i را قرض گرفته است. این موتور ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخها تحویل میدهد تا خودرو ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.
اروپاییها اما امکان خریداری مدلهای دیزلی D300 و D350 را هم خواهند داشت که هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز هستند. این مدلها همانطور که از نامشان مشخص است، به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. علاوه بر این، لندروور دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنامهای P440e و P510e را هم برای رنجروور جدید تدارک دیده است. این نسخهها هردو به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی، موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی در گیربکس و پکیج باطری ۳۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز هستند.
نسخهٔ پلاگینهیبریدی اول ۴۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مجموع قدرت دومی به لطف پیشرانهٔ بنزینی قویتر که بهتنهایی ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، به ۵۱۰ اسب بخار رسیده است. این نسخهٔ قویتر ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. طبق تخمین لندروور، هردو نسخهٔ هیبریدی رنجروور میتوانند حداکثر تا ۱۰۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کنند که این عدد در دنیای واقعی حداقل ۸۰ کیلومتر خواهد بود. این نسخههای هیبریدی فعلاً فقط در اروپا ارائه میشوند و آمریکاییها برای خرید آنها باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنند. همچنین گفته شده در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ تمام الکتریکی رنجروور هم ارائه خواهد شد.
در داخل نسل جدید رنجروور خریداران از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی به همراه نمایشگر لمسی ۱۳.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهرهمند خواهند بود. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب دو نمایشگر سرگرمی ۱۱.۴ اینچی روی پشتی صندلیهای جلو در نظر گرفته شده و مدلهایی که به صندلیهای عقب اجرایی مجهز باشند، از یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی زیر آرنجی میانی هم برخوردار خواهند بود.
اما کابین یک رنجروور غیر از برخورداری از تکنولوژیهای روز، باید مجلل هم باشد. برای تحقق این مهم، لندروور سیستم صوتی مریدیان ۱۶۰۰ واتی با ۳۵ بلندگو را در نسخهٔ اتوبیوگرافی ارائه میکند که از قابلیت مقابله با سروصدا برای ساکتتر کردن کابین هم برخوردار است. علاوه بر این، حتی دو بلندگوی ۲۰ واتی هم در هرکدام از چهار پشتسری صندلیهای جلو و عقب نصب شده تا صدایی شبیه به هدفونهای سطح بالا را ایجاد کند.
نسل جدید رنجروور در تیپهای SE، HSE، اتوبیوگرافی و SV به بازار عرضه میشود. علاوه بر این، لندروور نسخهٔ ویژهٔ فرست ادیشن را هم برای مدل اتوبیوگرافی ارائه کرده که از ویژگیهایی مثل رنگ بیرونی طلایی مات برخوردار است. قیمت پایهٔ رنجروور جدید در آمریکا از ۱۰۴ هزار دلار در مدل P400 SE آغاز شده و نهایتاً به ۱۶۳,۵۰۰ دلار در مدل P530 فرست ادیشن کشیده میرسد. بالاترین تیپ این شاسیبلند مجلل یعنی SV اما تا سال ۲۰۲۳ در ایالاتمتحده عرضه نمیشود.