قطعات خودرو

عکس‌های لورفته از فورد ماوریک

پیکاپ آینده فورد در کنار رنجر دیده شد.

درحالی‌که فورد ماوریک برای آزمایش با فورد رنجر بیرون آمده بود، توسط هواداران تیزبین تصاویری از آن پخش شد. عکس‌های لو رفته از فورد ماوریک نشان می‌دهد که دارای بدنه‌ای جمع‌وجور است و در نخستین نگاه مشخص می‌شود که مدل آینده پیکاپ های فورد (ماوریک) نسبت به فورد رنجر، کوچک‌تر است. پیش‌بینی می‌شود فورد ماوریک در پایان سال 2021 رونمایی رسمی شود و در سال 2022 روانه بازار گردد.
بسیاری از افراد، با بزرگ‌تر شدن پیکاپ ها، حسرت زمانی که مدل‌های کوپک تر فورد رنجر، شورلت S-10 و تویوتا تاکوما وجود داشت را می‌خورند. پیکاپ ها که روزگاری مدل‌هایی با بدنه‌های کوچک بودند پس از تبدیل شدن به مدل‌هایی با بدنه‌های متوسط، نمونه‌های قبلی را خودروهایی کوچک جلوه دادند. با دقت در عکس‌های لو رفته از فورد ماوریک، به نظر می‌رسد که شرکت فورد، درخواست هوادارانش برای عرضه پیکاپی با بدنه‌ای کوچک‌تر را برآورده نموده است.

فورد ماوریک در کنار رنجر فورد دیده می‌شود که در قیاس با آن کوچک به نظر می‌رسد.
در نگاه نخست، فورد ماوریک به میزان قابل‌توجهی کوچک‌تر از رنجر است. اگرچه تا زمانی که فورد، داده‌ها و ارقام رسمی فورد ماوریک را منتشر نکند، نمی‌توان گفت فورد ماوریک چه اندازه کوچکتر است، زیرا داده‌ها و جزئیات لو رفته از خودرو بسیار کم است. آنچه ما حدس می‌زنیم این است که فورد ماوریک بر روی همان پلتفرم برانکو اسپورت، دیگر شاسی‌بلند فورد پیاده شده است و این یعنی اینکه احتمالاً فورد ماوریک از توربوشارژ 1.5 لیتری سه سیلندر خطی یا توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر خطی استفاده خواهد کرد. همچنین می‌توانیم تصور کنیم که فورد ماوریک دارای سیستم چهار چرخ متحرک دو کلاجه است.
بنابراین باید دید مردم چگونه مدل فورد ماوریک را می‌پذیرند، زیرا با هوندا ریج‌لاین که معمولاً فروش خوبی دارد و هیوندای سانتا کروز که تقریباً هم‌زمان وارد بازار می‌شود، رقابتی فشرده خواهد داشت. با آگاهی از همه این نکته‌ها و با نگاهی به موفقیت کم نظیر رنجر پیشین فورد در زمان فروش و یادآوری موفقیت بی‌مانند فورد F-150، ما به‌درستی اطمینان می‌دهیم که فورد می‌داند چگونه پیکاپ های خود را بفروشد.
منبع: Autoweek
ترجمه: حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *