قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین نمایش سریال «دوک های هازارد»

پسرعموهای دوک و بقیه بازیگران سریال «دوک‌های هازارد» برای نخستین بار در روز 6 بهمن ماه در سال 1357 خورشیدی برابر با روز 26 ژانویه در سال 1979 میلادی، به صفحه نمایش کوچک تلویزیون های خانگی وارد شدند. سریال کمدی اکشن شیکه سی بی اس (CBS) خودرو‌های ویژه ای را در معرض دید عموم قرار داد. سریال که تام ووپت، جان اشنایدر و کاترین بچ در آن حضور داشتند، در هفت قصل و در صد و چهل و هفت قسمت پخش شد.

آغاز سریال «دوک‌های هازارد» : محفل خودروها

«اوه، آن پسرهای دوک» پسرعموهای دوک : بو دوک و لوک دوک

«اوه، آن پسرهای دوک» پسرعموهای دوک یعنی بو دوک (Bo Duke) و لوک دوک (Luke Duke) و بقیه بازیگران سریال محبوب «دوک‌های هازارد» (The Dukes of Hazzard) برای نخستین بار در روز 6 بهمن ماه در سال 1357 خورشیدی برابر با روز 26 ژانویه در سال 1979 میلادی، به صفحه نمایش کوچک تلویزیون های خانگی وارد شدند.

سریال کمدی اکشن محبوب مردم

سریال خودرو دوج چارجر را وقتی نشان می دهد که پسرها از کلانتر دور می شوند و می گریزند

سریال کمدی اکشن شیکه سی بی اس (CBS) خودرو‌های ویژه ای را در معرض نور ستارگان و دید عموم قرار داد، به خصوص دوج چارجر (Dodge Charger) بو و لوک در سال 1348 ش (1969 م) که به «ژنرال لی» (General Lee) یا «ژنرال» (General) مشهور شد. اغلب سریال این خودرو را وقتی نشان می دهد که پسرها از کلانتر روسکوپی کولترن (Rosco P. Coltrane) دور می شوند و می گریزند.

داستان پسرعموهای ضد فساد

 داستان سریال حول محور پسرعموهای دوک می‌چرخد که به دلیل انجام بزه و جرمی سبک اجازه ندارند هازارد کانتی را ترک کنند

داستان سریال حول محور پسرعموهای دوک می‌چرخد که به دلیل انجام بزه و جرمی سبک در آزادی مشروط هستند و اجازه ندارند شهر هازارد کانتی را ترک کنند. آن‌ها بسیار تمایل دارند از طریق انجام دادن کارهای جنجالی روزانه‌ شان، خود را در حال خنثی کردن توطئه‌های کاراگاه و کلانتر فاسد منطقه، رئیس هاگ (Boss Hogg) ببینند.

خودروهای مشهور و زیبا و محبوب سریال

عمو جسی بیشتر یک فورد اف 100 را می‌راند و باس هاگ نیز معمولاً یک کادیلاک دویل را سوار می‌شود

جدای از خودروی مشهور سریال به نام ژنرال لی، خودروی پلیموث رود رانر (Plymouth Road Runner) مدل سال 1354 ش (1974 م) که متعلق به شخصیت دیزی دوک (Daisy Duke) دختر عموی دوک ها بود، نیز در فصل اول سریال نمایش داده شد. درست پیش از اینکه دیکسی (Dixie)، جیپ سی جی 7 (Jeep CJ-7) سفید رنگ مدل 1359 ش (1980 م) را انتخاب کند. عمو جسی (Uncle Jesse) بیشتر یک فورد اف 100 مدل 1356 ش (1977 م) (F-100 1977) را می‌راند و باس هاگ نیز معمولاً یک کادیلاک دویل کانورتیبل (Cadillac DeVille convertible) مدل 1349 ش (1970 م) را سوار می‌شود.

«دوک های هازارد» واقعی

تام ووپت، جان اشنایدر و کاترین بچ در «دوک های هازارد» حضور داشتند

«دوک های هازارد» که در واقع تام ووپت (Tom Wopat)، جان اشنایدر (John Schneider) و کاترین بچ (Catherine Bach) در آن حضور داشتند، در هفت قصل و در صد و چهل و هفت قسمت پخش شد. «پسران خوب» (Good Ol’Boys) از ویلون جنینگز (Waylon Jennings) در ابتدای هر برنامه پخش می‌شد و به شما امکان می‌داد از لحظه های ‌های خوبی در ادامه نمایش مطلع شوید.

پایان «دوک های هازارد»

قسمت آخر «دوک های هازارد» در سال 1363 خورشیدی برابر با سال 1985 میلادی، پخش شد

برای نخستین بار قسمت آخر «دوک های هازارد» در روز 19 یهمن ماه در سال 1363 خورشیدی برابر با روز 8 فوریه در سال 1985 میلادی، پخش شد. هنوز این سریال برای داشتن نقشی مهم در تاریخ خودرو و معرفی چند خودرو خاص محبوب و دوست داشتنی است.

مترجم : حسین توکلی

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *