قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین برگه جریمه برای سرعت غیرمجاز

در اوایل سال 1274 ش (1896 م) محدودیت سرعت در لندن 2 مایل در ساعت (3 کیلومتر) بود. با توجه به جدید بودن خودرو‌ها، هر راننده‌ای که به خیابان‌ها می‌آمد باید با یک پرچم هشدار جلوی خودرو حرکت می کرد و آن را تکان می داد تا به مردم هشدار دهد که خودرویی از آنجا عبور می‌کند. بنابراین، هنگامی که والتر آرنولد در خیابان‌های پادوک وود منطقه ای مسکونی در کنت با خودرو جدید خود با سرعت حیرت‌انگیز 8 مایل در ساعت و بدون تکان دادن پرچم هشدار در پادوک وود حرکت کرد مردم کاملاً مبهوت شدند. نخستین برگه جریمه برای سرعت غیرمجاز نیز برای او نوشته شد.

محدودیت سرعت در لندن

هر راننده‌ای که به خیابان‌ها می‌آمد باید با یک پرچم هشدار جلوی خودرو حرکت می کرد تا به مردم هشدار دهد

در اوایل سال 1274 ش (1896 م) محدودیت سرعت در لندن 2 مایل در ساعت (3 کیلومتر) بود. با توجه به جدید بودن خودرو‌ها، هر راننده‌ای که به خیابان‌ها می‌آمد باید با یک پرچم هشدار جلوی خودرو حرکت می کرد و آن را تکان می داد تا به مردم هشدار دهد که خودرویی از آنجا عبور می‌کند، تا خدای نکرده اسب ها رو نترسانند!

وحشت در شهر : سرعت غیرمجاز

والتر آرنولد در خیابان‌های پادوک وود با خودرو جدید خود با سرعت حیرت‌انگیز 8 مایل در ساعت و بدون تکان دادن پرچم هشدار حرکت کرد

بنابراین، هنگامی که والتر آرنولد (Walter Arnold) در خیابان‌های پادوک وود (Paddock Wood) منطقه ای مسکونی در کنت (Kent) در روز 8 بهمن ماه در سال 1274 خورشیدی / شمسی برابر با روز 28 ژانویه در سال 1896 میلادی، با خودرو جدید خود با سرعت حیرت‌انگیز 8 مایل در ساعت و بدون تکان دادن پرچم هشدار در پادوک وود حرکت کرد و مسابقه داد، تماشاگران که مردم عادی منطقه بودند کاملاً مبهوت شدند.

نخستین برگه جریمه برای سرعت غیرمجاز

پاسبان محلی به امید پایان دادن به جنایت شنیع سرعت غیرمجاز خودرو والتر آرنولد را تعقیب کرد

یک پاسبان محلی به امید پایان دادن به این جنایت شنیع سرعت غیرمجاز، به سرعت خودرو والتر آرنولد را تعقیب کرد. افسر قبل از اینکه راننده متخلف را بگیرد، روی دوچرخه خود پرید و با سرعت 5 مایل رکاب زد. وحشت آفرینی آقای آرنولد در شهر، ثبت نام او در کتاب رکوردها را برایش به ارمغان آورد، زیرا والتر آرنولد نخستین برگه جریمه ثبت شده برای سرعت غیرمجاز یک خودرو را در جهان دریافت کرد. اما فکر می کنید مجازات و جریمه چنین جرمی چه بود؟ تنها یک شیلینگ!

تولیدکننده بزرگ خودرو در لندن

قانون محدودیت سرعت را به 14 مایل در ساعت افزایش داد

آقای والتر آرنولد صاحب یکی از نخستین فروشندگان و تولیدکنندگان خودرو در لندن بود. او با استفاده از نام آرنولد موتور کریج (Arnold Motor Carriage) خودروهای بنز را تحت لیسانس آن می ساخت و می فروخت. بعداً در همان سال، قانون لوکوموتیوها (the Locomotives Act) محدودیت سرعت را به 14 مایل در ساعت افزایش داد و نیاز به همراه داشتن و تکان دادن پرچم هشدار را از بین برد. برای جشن گرفتن، علاقه مندان به خودرو مسابقه ای را از لندن تا برایتون برگزار کردند که به طور مشخص نامی که برای آن ثبت شد امانسیپیشن ران (Emancipation Run) نام داشت که به معنای اجرا و پیمودن آزادی است. آقای آرنولد در آن رویداد شرکت کرد و با یکی از خودروهای خودش رانندگی کرد، اما هیچ مدرک و سابقه ای از سرعت حرکت خودرو او وجود ندارد!

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *