قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز درگذشت

آلفرد پی اسلون (Alfred P. Sloan) پس از دریافت دیپلم خود در سال 1274 ش (1895 م) وارد دوره‌ای شد که از آن به عنوان ناامید کننده‌ ترین دوره زندگی خود یاد می ‌کرد. آن دوران در نهایت با کار به عنوان نقشه کش در شرکت هایت رولر برینگ، به پایان رسید. آلفرد پی اسلون در سال 1278 ش (1899 م)، مدیر کل آن شرکت شد و نقش بالقوه شرکت را در صنعت در حال گسترش خودروسازی تشخیص داد و تلاش کرد تا محصولاتی متناسب با آن صنعت بسازد. سرانجام شرکت هایت با چندین شرکت دیگر ادغام شد و به شرکت یونایتد موتورز تبدیل شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) آن را خریداری کرد. از آنجا بود که آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز شد.

آغاز داستان آلفرد پی اسلون : نابغه مدیریت

بیکاری آلفرد پی اسلون، ناامید کننده‌ ترین دوره زندگی اش را ساخت

آلفرد پی اسلون (Alfred P. Sloan) ثابت کرد که حتی فارغ التحصیلان ام آی تی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) هم برای یافتن کار مشکل دارند. آلفرد پی اسلون پس از دریافت دیپلم خود در سال 1274 ش (1895 م) وارد دوره ‌ای شد که از آن به عنوان ناامید کننده‌ ترین دوره زندگی خود یاد می ‌کرد. آن دوران در نهایت با کار به عنوان نقشه کش در شرکت هایت رولر برینگ (Hyatt Roller Bearing) به پایان رسید.

اسلون در جامه مدیری کاردان و آینده نگر

اسلون نقش بالقوه شرکت هایت را در صنعت در حال ظهور و گسترش خودروسازی تشخیص داد

آلفرد پی اسلون در سال 1278 ش (1899 م) پس از اینکه پدرش شرکت را خرید، مدیر کل آن شد. در آن موقعیت، اسلون نقش بالقوه شرکت هایت را در صنعت در حال ظهور و گسترش خودروسازی تشخیص داد و تلاش کرد تا محصولاتی متناسب با آن صنعت رو به رشد بسازد. سرانجام در سال 1295 ش (1916 م) شرکت هایت، نخستین مشتری خودروساز خود  شرکت خودروسازی اولدزموبیل (Oldsmobile) را به دست آورد.

شرکت یونایتد موتورز و نردبان قدرت جنرال موتورز

پس از فروش یونایتد موتورز به جنرال موتورز، آلفرد پی اسلون عنوان معاون عملیات جنرال موتورز را به دست آورد

اندکی پس از آن، شرکت هایت با چندین شرکت دیگر ادغام شد و به شرکت یونایتد موتورز (United Motors) تبدیل شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) آن را تا سال 1299 ش (1920 م) خریداری کرد. پس از فروش شرکت یونایتد موتورز به شرکت خودروسازی جنرال موتورز، آلفرد پی اسلون عنوان معاون عملیات در جنرال موتورز را به دست آورد. از آنجا بود که آلفرد پی اسلون از نردبان قدرت شرکت خودروسازی جنرال موتورز، تا رسیدن به کرسی ریاست بالا رفت و سرانجام آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز گردید.

مرگ آلفرد پی اسلون : پایان یک مدیر افسانه ای  

توانایی واداشتن مردم به همکاری با یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است

اسلون بیشتر موفقیت خود در شرکت خودروسازی جنرال موتورز را به دلیل تفکری مبتنی بر این نکته که «توانایی واداشتن مردم به همکاری با یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است» به دست  آورد. آلفرد پی اسلون ده سال پس از بازنشستگی در روز 28 بهمن ماه درسال 1344 خورشیدی برابر با روز 17 فوریه در سال 1966 میلادی، در سن 90 سالگی درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *