جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین خودروی داخلی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،خریداران بهمن دیگنیتی تاکنون ناچار بودند با موتور ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی و گیربکس CVT آن سر کنند که این‌ها برای یک خودروی کراس‌اوور کوپه اسپرت، ناامیدکننده و بیش از حد معمولی به نظر می‌رسند. حالا بهمن موتور با معرفی نسخه پرستیژ دیگنیتی، این خودرو را در جایگاهی که لااقل برای آن طراحی شده قرار خواهد داد.

 

عکس دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی که درواقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال ۲۰۱۹ دارد و با طراحی جذاب و جوان‌پسند و سقف شیب‌دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت‌ترین گزینه‌هایی است که تاکنون در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی‌سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می‌خواهد با برند خاص خود کاملاً به‌گونه‌ای متفاوت رفتار نماید.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از طراحی مشابه دیگنیتی پرایم سود می‌برد اما تغییراتی جزئی در هواکش سپر جلو و اسپلیتر، حذف مه‌شکن روی سپر و همچنین در خروجی ۴ گانه اگزوز و دیفیوزر مشکی رنگ زیر سپر عقب دیده می‌شوند.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

مدل‌های دیگنیتی پرایم در ابتدا از ضعف موتور و گیربکس کسل‌کننده رنج می‌بردند به همین دلیل و شاید هم برای زهرچشم گرفتن از رقبای چینی دیگر بازار کشور، بهمن موتور تصمیم به استفاده از موتور ۲ لیتری توربوی GDI با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن‌متر برای آن گرفته است که دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به پرقدرت‌ترین خودروی حال حاضر کشور خواهد کرد.

 

دیگنیتی پرستیژ

این قوای محرکه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می‌شود. در نهایت چرخ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می‌گیرند.

آپشن‌ها و امکانات دیگنیتی پرستیژ

با ورود به داخل کابین، با نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر مواجه می‌شویم. سایر قسمت‌های کابین دقیقاً مطابق با نسخه پرایم است. علاوه بر تجهیزات نسبتاً کامل نسخه پرایم، در نسخه پرستیژ شاهد صندلی الکتریکی راننده با ۱۰ وضعیت و حافظه، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های همراه، سیستم صوتی پایونیر همراه با آمپلی‌فایر و کیلومتر شمار دیجیتالی می‌شود.

عکس داخل و داشبورد دیگنیتی پرستیژ

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو GDI موتور
یورو ۶b استاندارد آلایندگی
۶ سرعته اتوماتیک گیربکس
۲۳۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ حداکثر قدرت موتور
۳۶۵ نیوتن متر در دور ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ حداکثر گشتاور
مستقل مک فرسون/مستقل چند میله‌ای (مالتی لینک) تعلیق جلو/عقب
رینگ آلومینیومی ۲۴۵/۴۵R20 رینگ و تایر
برقی فرمان
جلو و عقب دیسکی ABS+EBD ترمز
۴۷۶۰*۱۸۷۵*۱۶۵۵ میلی‌متر طول*عرض*ارتفاع
۲۸۳۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور
۱۸۰۰ کیلوگرم وزن خالص
۷۰ لیتر ظرفیت باک سوخت
۷۸۰ (۱۴۲۰) لیتر حجم صندوق (در صورت تا شدن صندلی‌ها)
سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HHC)، سامانه کنترل حرکت خودرو در سرازیری (HDC)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، کیسه‌های هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، کروز کنترل، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو و توان ۱۵۰ وات ساخت پایونیر، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی و تنظیم دوگانه، سنسور نور (اتولایت) و سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن و تاشونده برقی اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۰ جهت به همراه گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت به همراه گرم‌کن، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نورپردازی داخل کابین در ۷ رنگ و… امکانات و تجهیزات

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار