قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین رونمایی از خودروی بیوک وای–جاب

DCF 1.0

نخستین رونمایی از خودروی بیوک وای–جاب، انجام شد. خودروی بیوک وای جاب (Buick Y-Job) که عمدتاً در تاریخ نخستین خودروی مفهومی صنعت خودروسازی محسوب می ‌شود، مایل ‌ها فاصله را طی کرد تا اینکه سرانجام در روز 16 فروردین ماه در سال 1319 خورشیدی برابر با روز 5 آوریل در سال 1940 میلادی، در برابر رسانه ‌ها عرضه و رونمایی شد. خودروی بیوک وای جاب، که توسط هارلی ارل و شرکتش به عنوان یک تمرین طراحی خودرو که دربرگیرنده پیشرفت تکنولوژی و نوآوری ‌های طراحی صنعت خودروسازی باشد، طراحی شده بود که به عنوان آزمایشی برای بسیاری از شیوه‌های طراحی و مهندسی شرکت خودروسازی جنرال موتورز که بعدها رایج شدند، عمل کرد. خودروی بیوک وای –جاب، که بر روی تنه و شاسی خودروی بیوک سوپر (Buick Super) مدل 1317 ش (1938 م) ساخته شده بود، دارای چراغ ‌های جلوی مخفی، دستگیره‌ های درها، قسمت بالایی بازشونده و سپرهای پیچیده و قوسی بود. خطوط و ردیف های طراحی ظاهری آن در نسل بعدی خودروهای جنرال موتورز، به‌ویژه خود بیوک، یافت می ‌شود.

DCF 1.0

آغاز خودروهای مفهومی : نخستین رونمایی از بیوک وای–جاب

خودروی بیوک وای جاب، نخستین خودروی مفهومی صنعت خودروسازی محسوب می ‌شود

نخستین رونمایی از خودروی بیوک وای–جاب، انجام شد. خودروی بیوک وای –جاب (Buick Y-Job) که معمولاً در تاریخ نخستین خودروی مفهومی صنعت خودروسازی محسوب می ‌شود، مایل ‌ها فاصله را طی کرد تا اینکه سرانجام در روز 16 فروردین ماه در سال 1319 خورشیدی برابر با روز 5 آوریل در سال 1940 میلادی، در برابر رسانه ‌ها رونمایی شد.

خودروی بیوک وای جاب

خودروی بیوک وای جاب، توسط هارلی ارل و شرکتش طراحی شده بود

خودروی بیوک وای –جاب، که توسط هارلی ارل (Harley Earl) و شرکتش به عنوان یک تمرین طراحی خودرو که دربرگیرنده پیشرفت تکنولوژی و نوآوری ‌های طراحی صنعت خودروسازی باشد، طراحی شده بود که به عنوان آزمایشی برای بسیاری از شیوه‌های طراحی و مهندسی شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) که بعدها رایج شدند، عمل کرد.

خودروی بیوک سوپر

خودروی بیوک وای جاب، بر روی تنه و شاسی خودروی بیوک سوپر، ساخته شده بود

خودروی بیوک وای –جاب، که بر روی تنه و شاسی خودروی بیوک سوپر (Buick Super) مدل 1317 ش (1938 م) ساخته شده بود، دارای چراغ ‌های جلوی مخفی، دستگیره‌ های درها، قسمت بالایی بازشونده و سپرهای پیچیده و قوسی بود. بسیاری از خطوط و ردیف های طراحی ظاهری آن در نسل بعدی خودروهای جنرال موتورز، به‌ویژه خود بیوک، یافت می ‌شود. امروزه خودروی بیوک وای –جاب، در مجموعه میراث جنرال موتورز (General Motors Heritage Collection) قرار دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *