به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، با وجود سهچرخ، یک درب و قدرتی کمتر از چمنزنهای امروزی، فکر نمیکنیم که ایزِتا گزینهای ایده آل برای تیونینگ باشد! اما اگر قدرت خودرو بیشتر شود چه؟ اگر چهار چرخ و پیشرانه بزرگتر برای آن در نظر گرفته شوند چه؟ خب این ایزتا که تماشا میکنیم هماکنون برای فروش ارائه شده است و حرفهای جالبی برای گفتن دارد.
ایزتا در حالت استاندارد از پیشرانه تک سیلندر ۲۴۷ سیسی با قدرت ۱۲ اسب بخار استفاده میکرد. شما میتوانید پیشرانه این خودرو را در یک کیفدستی قرار دهید اما مدل موردبحث ما از پیشرانه ۴ سیلندر فولکسواگن بیتل استفاده میکند، پیشرانهای که بسیار بزرگتر از نیروگاه استاندارد ایزتا بوده و برای استفاده از آن باید در خارج از بدنه نصب شود. همچنین سیستم تعلیق عقب ایزتا نیز باید پهنتر شود و فاصله بین چرخ های عقبی نیز بسیار بیشتر شده است و تقریباً کل چرخ ها بیرون از بدنه دیده میشوند.
به خاطر اینکه قدرت این ایزتا سه تا پنج برابر بیشتر از نسخه استاندارد بوده و از چرخ های عقب بزرگ و توزیع وزن ۹۰ به ۱۰ سود میبرد، اساساً یک تله مرگ محسوب میشود! ظاهراً اگر به طرز عجیبی مراقب پدال گاز نباشید چرخ ها فورا هرزگردی خواهند داشت و البته جای تعجبی هم ندارد زیرا در تصاویر میتوانیم ببینیم که مالک بخش جلوی خودرو را تنها با یک دست بلند کرده است! بنابراین اگر کسی به دنبال خرید این خودرو باشد قطعاً باید بیمه حوادث را برای خود سفارش دهد. البته علاوه بر بیمه حوادث باید فرم سلامت ذهنی را نیز پر کرد چراکه فروشنده بهای ۱۴۵۰۰ دلاری را برای این ایزتا تعیین کرده است. باید اذعان کرد این هزینه زیادی برای یافتن یک ایزتا و ایجاد چنین تغییرانی نیست اما آیا واقعاً کسی خواهان خریدش هست؟