کشورهای اروپایی مانند بلژیک و انگلیس بزرگ‌ترین واردکنندگان بودند که نزدیک به ۷۰درصد از محموله‌ها را به خود اختصاص دادند. صادرات خودروهای سواری الکتریکی بیش از نیمی از کل محموله‌های خودرو را برای دو ماه متوالی تشکیل می‌دهد و نوامبر رکورد صادرات ۶‌میلیارد‌دلاری را به ثبت رساند.

 

 

 

این ارقام در زمانی است که خودروسازان اروپایی، از جمله فولکس‌واگن و بی‌ام‌و، به دلیل ظرفیت تولید محدود در بازارهای داخلی، قصد دارند قطعات و خودروهای خود را در داخل چین بسازند.

 

 

 

بر‌اساس گزارش بلومبرگ، تسلا در ماه گذشته بیش از ۳۷هزار خودرو را پس از صادرات تنها ۶۰ دستگاه در ماه مارس و هیچ دستگاهی در آوریل که مونتاژ آن به دلیل قرنطینه در شانگهای متوقف شد، از چین ارسال کرد.