وی در تشریح دلیل خودروسازان برای عدم‌پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، گفت: مقرر شده بود قیمت خودروهای تولیدی خودروسازان هر سه ماه یک بار بررسی شود، اما این کار از سوی نهاد مرجع انجام نمی‌شود؛ لذا خودروسازان برای عرضه خودروهایشان در بلاتکلیفی به سر می‌بردند. در واقع قیمت عرضه برای آنها مشخص نبود و همین موضوع موجب شده بود از مرداد سال جاری فروش خودروسازان متوقف شود یا با کندی بسیار انجام شود.

 

وی بیان کرد: با رفع مشکل نقدینگی قطعه‌سازان، تولید قطعه‌ افزایش می‌یابد و افزایش تولید قطعات نیز باعث می‌شود قطعات مورد نیاز خودروسازان به‌موقع تامین شود. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود تیراژ خودروسازان به بیش از ۴۵۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد، که افزایش تولید نیز به منزله افزایش عرضه و فروش است. بیگلو بیان کرد: در واقع هدف وزیر صمت از پیگیری مسائل و رفع مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان افزایش تیراژ معقول تولید است. با اقداماتی که انجام شده، پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۵ روز آینده افزایش چشمگیری در خصوص تیراژ تولید داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که در جلسه ‌‌قیمت‌گذاری خودرو چه مباحثی مطرح شد‌ که باعث افزایش تولید خواهد شد، گفت: در جلسه مذکور، منطقی، معاون حمل‌و‌نقل وزارت صمت و توکلی، مدیرکل خودرویی وزارت صمت، عنوان کردند مشکل سایپا در خصوص قیمت خودروها حل شده و به‌زودی قیمت خودروهایی که هنوز تعیین نشده ‌نیز تعیین‌تکلیف می‌شود. وی افزود: البته قیمت خودروهای ایران‌خودرو نیز مشخص شده و فقط محصولات دو خانواده پارس و دنا قیمت‌گذاری نشده‌اند که مقرر شد ظرف چند روز آینده قیمت آنها نیز از سوی نهاد مرجع اعلام شود.

 

 

بیگلو با اشاره به اعلام قیمت ۸ خودروی جدید ایران‌خودرو توسط شورای رقابت گفت: این ۸ خودرو در مجموع ۲۰درصد از تولیدات ایران‌خودرو را تشکیل می‌دهند اما خودروهای پرتقاضای و پرتیراژ ایران‌خودرو، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، خانواده پارس، سمند و دنا هستند. دبیر انجمن قطعه‌سازان‌ کشور با بیان اینکه طلب قطعه‌سازان از خودروسازان در حدود ۵۰هزار میلیارد تومان است که حدود یک‌سوم این رقم که حدود ۱۳هزار میلیارد تومان است سررسید شده است.