قطعات خودرو

اکسپو ۲۰۲۰| بودجه‌ی آمریکا را اماراتی‌ها دادند؛ آمریکایی‌ها قرآن به اکسپو آوردند

بودجه‌ی پاویون آمریکا در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی پس از آنکه به موقع توسط این کشور تأمین نشد، با تامین بودجه شش میلیون دلاری توسط امارات پرداخت و راه‌اندازی شد.

گشتن دور اختراعات آمریکایی

حالا پاویون آمریکا، یک کپی موشک فاکلون Space X Falcon 9 را به تماشا گذاشته و بازدیدکنندگان را با استفاده از تسمه نقاله از طریق اطلاعات چند رسانه‌ای برای اختراعات آمریکایی عبور می‌دهد.

علاوه بر آن، قرآنی متعلق به سومین رئیس جمهور این کشور، توماس جفرسون، به‌عنوان نمونه‌ای از چگونگی آزادی مذهبی «در بافت جامعه آمریک» به تماشا گذاشته است.

زندگی، آزادی و به‌سوی آینده

پاویون ایالات متحده در اکسپو ۱۲۰۲۰ کنسرسیومی از معماری، تجربی، ارتباطات، دیپلماسی عمومی ایالات متحده، شرکت‌های آکادمیک، مدیریت مالی و جمع آوری کمک‌های مالی است که برای تأمین بودجه، طراحی، ساخت، راه‌اندازی و… غرفه ایالات‌متحده در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی گرد هم آمده‌اند.

در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی، ایالات متحده آمریکا «زندگی، آزادی و به‌سوی آینده» را ارایه کرده است. آمریکا مدعی‌ست این موضوع نشان دهنده تعهد آمریکا برای ارتقا رفاه، فرصت و نوآوری در سطح جهانی و داخلی است.

نزدیک به دو قرن است که اکسپو- که به نمایشگاه های جهانی نیز معروف است – دستاوردهای مهم علمی ، فرهنگی و معماری – از جمله تلفن، پشمک و سوزن فضایی (برج تفریحی و دیدبانی شهر سیاتل، واشینگتن)، و … را به‌نمایش گذاشته است.

نمایش تاریخ، انرژی و تنوع غنی جغرافیایی و فرهنگی کشور

آمریکایی‌ها می‌گویند، برای نمایشگاه ۲۰۲۰ دوبی، بسیار مهم است که ایالات متحده نه تنها پیشرفت‌ها و نوآوری‌های اخیر خود را به نمایش بگذارد، بلکه تاریخ، انرژی و تنوع غنی جغرافیایی و فرهنگی کشور را نیز از طریق شهروندان خود ارایه دهد و در نهایت ارتباط انسانی با ایالات متحده را در بستر دیپلماسی عمومی فراهم کند.

نسخه‌ی تاریخی قرآن در پاویون آمریکا

یک نسخه تاریخی از قرآن کریم که قدمت آن به سال ۱۷۶۴ بازمی‌گردد، به غرفه ایالات متحده آمریکا در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی رسید.

این نخستین‌بار است که این نسخه کمیاب کتاب آسمانی مسلمانان، خارج از امریکا به نمایش گذاشته می‌شود. این نسخه متعلق به سومین رئیس جمهور ایالات متحده، توماس جفرسون بود، در یکی از گنجینه‌های کتابخانه کنگره در واشنگتن دی سی نگهداری می‌شود.

این نسخه از قرآن کریم متعلق به سومین رئیس جمهور ایالات متحده، توماس جفرسون بوده که در یکی از گنجینه‌های کتابخانه کنگره در واشنگتن دی سی نگهداری می‌شود.

این نسخه دو جلدی ترجمه انگلیسی است که توسط جورج سیل در سال ۱۷۳۴ انجام شده و در لندن چاپ شده است.

کیت آلیسون، اولین نماینده مسلمان آمریکایی، در سال ۲۰۰۷ به درخواست ویژه وی به قرآن جفرسون سوگند یاد کرد و سپس رشیده طلیب، نماینده فلسطینی-آمریکایی میشیگان، در سال ۲۰۱۹ بر این قرآن سوگند یاد کرد.

این کتاب مقدس قرار است در اولین حضور خود در خاورمیانه به یک جاذبه ستاره تبدیل شود.

این کتاب که به صورت دو جلدی و همچنین نقشه قاب‌بندی شده مکه ارائه شده است، در یک جعبه چوبی سفارشی با چهار اینچ بالشتک و سینی‌های سفارشی، همراه با سنسوری که لرزش‌ها و تغییرات دما را تشخیص می‌دهد، سفر کرده است.

کارکنان حفاظت و امنیت کتابخانه، همراه با پلیس و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی که در حمل و نقل هنرهای زیبا تخصص دارد، صندوق را در مسیر محافظت کردند.

این قرآن از کجا آمده؟

جفرسون، که برای دو دوره از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ رئیس جمهور بود، گفته می‌شود او که نسخه‌ای از قرآن کریم را هنگامی که در اوایل دهه بیست زندگی خود و در حال تحصیل در رشته حقوق بود، خریده است. او علاقه‌ای همیشگی به ادیان جهانی داشت و احتمالاً قرآن کریم را به عنوان مقایسه‌ای برای قوانین حقوقی در سراسر جهان می دانست.

کارکنان کتابخانه، قرآن را – ویرایش دوم ترجمه تاثیرگذار ۱۷۳۴ جورج سیل – در یک جعبه امن به‌عنوان اولین شی به نمایش گذاشته شده در غرفه نصب کردند. 

پس از بیرون آمدن مهمانان از تجربه صدا و نور که اصول بنیادین ایالات متحده، به ویژه نوآوری‌های آن را به نمایش می گذارد، قابل مشاهده است.

در پاویون چه می‌گذرد؟

مجموعه‌ای از هشت نمایشگاه در غرفه ایالات متحده بازدیدکنندگان را به سفری در گذشته، حال و آینده نوآوری ایالات متحده می‌برد و دارای اختراعات ، افراد و شرکت‌های برجسته آمریکایی است.

در غرفه، بازدیدکنندگان با «چهره‌های آمریکا»، ۷۵ سفیر جوانان غرفه ایالات متحده – راهنمای غرفه‌های چند زبانه – که نشان دهنده جوامع، فرهنگ‌ها و تنوع ایالات متحده هستند، ملاقات می‌کنند.

پاویون ایالات متحده همچنین اجراهایی از جمله رقص بومی آمریکایی، باله، آکروباتیک، کلام گفتاری، جاز، چمن آبی، کانتری، راک، کلاسیک، گروه‌های راهپیمایی، تشویق‌کننده، آکروباتیک و … دارد. از آهنگ و رقص گرفته تا غذا و ورزش، بیش از ۲۵۰ هنرمند فرهنگی آمریکایی بازدیدکنندگان غرفه را درگیر کرده‌اند.

برای کسانی که تجربه مجازی اولویتشان است، پاویون ایالات متحده در نمایشگاه مجازی اکسپو ۲۰۲۰ شرکت می‌کند، یک تجربه آنلاین از فیلم‌ها، عکس‌ها و عناصر تعاملی ۳۶۰ درجه، که تجربه اکسپو را به جهان می‌آورد.

درباره‌ی ارایه‌ی کانادایی‌ها هم اینجا نوشته‌ایم: اکسپو ۲۰۲۰| کانادا، مهاجرت، پرنده‌های کیارستمی و انقراض

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *